fuck jeg er bare mega sur og træt at det her land

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Men altså, menneskelige hensyn burde altså gå forud for stive regler!!!!

Kan I ikke gå under jorden indtil du har født...I er velkommen her..

haha jo det kunne godt være vi skulle det. fik i hver fald lige et brev fra kommunen at vi skulle melde hans udrejse, så hvis han ikke rejser ud kommer politiet nok...

under jorden lyder som en god ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Honningblomst

livpultz skriver:

haha jo det kunne godt være vi skulle det. fik i hver fald lige et brev fra kommunen at vi skulle melde hans udrejse, så hvis han ikke rejser ud kommer politiet nok...

under jorden lyder som en god ide

Det havde jeg sgu gjort....I skal da sammen bringe jeres barn til verden..

Anmeld

11. november 2009

guggle

Ansemusen skriver:

Jeg væmmes!! Ganske enkelt!! Det skulle frem i lyset så ALLE vidste det, hvordan det i virkeligheden foregår! Tænk at være fanget og overvåget på den måde, bare fordi man elsker et menneske ffra et andet land! Grænser er trods alt noget der er lavet kunstigt, vi har én jord, og vi burde være bedre til at dele!!

total enig

Anmeld

11. november 2009

Miamaja

Eva skriver:

Det gode ved det her land, er at det er et demokrati og det gør jo at vi kan gøre en forskel, så husk at sætte krydset det rigtige sted næste gang...

Kan godt forstå dig, men kan du ikke rejse med ham?

Knus Eva.

flyselskaber tillader ikke gravide at flyve saa langt henne.

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Det havde jeg sgu gjort....I skal da sammen bringe jeres barn til verden..

ja og jeg håber vi får muligheden

Anmeld

11. november 2009

Miamaja

uha det lyder som de samme mystiske, indviklede og umenneskelige regler som i USA. det tog mig et helt aar og faa fiance visum, saa imens vi ventede paa det, kunne vi paent sidde i hvert sit land.

det fungere jo slet ikke, saa det blev til et vaerre rejseri for gemalens vedkommende hver 3 maaned for nogle gange kun en weekend af gangen. bare saa vi kunne se hinanden-det kostede bare dyrt men hvad man ikke gor for kaerlighed

mon ikke man kan prove at soge om dispensation eller kontakte en advokat. men det er aergeligt I forst har fundet ud af situationen saa sent henne i graviditen, for saa er tiden jo meget knap

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg kan virkelig godt forstå dine frustrationer, og synes også det kan virke meget uoverskueligt.

På den anden side så tænker jeg også, at det kan jo ikke komme som et chock for Jer, for disse regler har jo været her længe. Vi lever i et samfund hvor der er regler og love, disse må vi jo overholde, om vi kan lide dem eller ej.

Jeg har svært ved at forstå du er så gal, når det er informationer i hele tiden har haft. At du synes det er uretfærdigt det kan jeg virkelig også godt forstå, men det er der mange ting der er.

Knus Christina, som håber det løser sig for Jer.

hmm ved ikke lige hvad jeg skal skrive. min kæreste har spillet profesionelt basket i danmark i 3 år og 2 år i frankrig og tyskland.

at han så møder mig og bliver forelsket og vi beslutter at få et barn fordi tingene faktisk er helt problem frit og han har både job og arbejd og opholdstilladelse. ellers ville jeg nok have ventet til jeg i hver fald kunne blive gift med ham. at kan så bliver skadet i en kamp og mister sin nye kontrak, er der jo ikke nogen der kan gøre for. men så synes jeg bare man burde se lidt mere i de enkelte personers sag og vurdere derfra. han har været mere i eu i sidste 6 år end i usa. det er det jeg bliver så sur over, at man i det mindste ikke kan få forlænget visum indtil jeg har født, at han så skal hjem der må jeg jo tage med hovedet oppe. det her barn og forhold er planlagt med alting i orden hvis man kan sige det på den måde.

derfor bliver jeg sur på vores system og synes ikke det kan være rigtig. og det er ikke kun mig der sidder med de problemer. men har udemærket været klar over regler osv. men tingene så ikke sådan ud da jeg blev gravid.

kunne være jeg skulle have uddybet mig bedre i mit indlæg til at state med

Anmeld

11. november 2009

Ansemusen

livpultz skriver:

hej elizabeth

tak for dit brev. det varmer.

er desværre ikke 23.5 endnu, først til januar og hans visum udløber på lørdag. så må lægge hovedet i blød og se om vi kan købe noget tid.

er rart at høre andre der har været igennem det samme og kan forstå ens situation.

knus

Så er det ligefør han skal rede sig en ang svineinfluenza! Ej det er jo ikke spor sjovt. Men åh jeg vil bare så gerne have at han får lov til at blive! Jeg ville tage til Sverige og så kunne han komme over når du sal føde!

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Nu læste jeg lige mere af debatten og kunne se at du allerede ved ndet med 23,5 år og mht at blive gift. Og du siger at det ikke er aktuelt, så kunne du jo ikke rigtig bruge mit tidligere indlæg til noget.

En anden mulighed er at får sig et tre måneders turist visum til et andet schengenland? f.eks. england, norge, tyskland you name it, rejser derhen og så tilbage til DK!!

Med schengen turist visum må du frit bevæge dig mellem de lande, bare du starter i det land visummet er udstedt i. Det vil sige, hvis han får et visum til England, så rejser han til England lørdag, får et lille stempel i sit visum og rejser så søndag tilbage til dig hvor han så kan opholde sig igen i tre måneder..

Måske det var noget??

Til I andre vil jeg lige sige, at jo de kan godt gifte sig, men bare fordi man er gift er det ikke ens betydning med at man automatisk får opholdstilladelse. Efter den nye regeringen trådte til (med stærk indflydelse fra Dansk folkeparti) er det stort set umuligt at være udlænding her.. eller sammen med en. Man skal selv finde udveje.. der er ingen hjælp at hente(så meget for ordet udlændingeservice) og nej, det er for dem bedøvende ligegyldigt om du er gravid. Ingen opholdstilladelse! man kan kun få arbejdsvisum til Dk hvis man er europæer, ellers så skal man have et green card, hvilket er job som læger, fysikere og andet i den dur. Så den eneste mulighed for opholdstilladelse er ved familiesammenføring eller den fri bevægelighed, hvilket betyder at de bor sammen i et andet europæisk land og arbejder der i minimun en måned(tror jeg nok det er) hvilket jo ikke passer så godt når det er så tæt på termin.

jeg håber at du kunne bruge dette til noget.

det kunne jeg godt. men er det nok at rejse ud og ind samme dag og få stempel.??? synes det er noget med man skal være væk i 2 uger ??? han skal ikke søge om visum da han er fra usa så han kan frit rejse.

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Mebach skriver:

Enig!

Jeg synes det er en trist situation, men sidst jeg tjekkede tog en graviditet 9 mdr.

ja men nu er situationen nogen gange ikke altid den samme som den startede ud med. da jeg blev gravid havde han opholdstilladelse. skulle måske bare have uddybet mit indlæg bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.