Elizabeth Nuñez skriver:
Nu læste jeg lige mere af debatten og kunne se at du allerede ved ndet med 23,5 år og mht at blive gift. Og du siger at det ikke er aktuelt, så kunne du jo ikke rigtig bruge mit tidligere indlæg til noget.
En anden mulighed er at får sig et tre måneders turist visum til et andet schengenland? f.eks. england, norge, tyskland you name it, rejser derhen og så tilbage til DK!!
Med schengen turist visum må du frit bevæge dig mellem de lande, bare du starter i det land visummet er udstedt i. Det vil sige, hvis han får et visum til England, så rejser han til England lørdag, får et lille stempel i sit visum og rejser så søndag tilbage til dig hvor han så kan opholde sig igen i tre måneder..
Måske det var noget??
Til I andre vil jeg lige sige, at jo de kan godt gifte sig, men bare fordi man er gift er det ikke ens betydning med at man automatisk får opholdstilladelse. Efter den nye regeringen trådte til (med stærk indflydelse fra Dansk folkeparti) er det stort set umuligt at være udlænding her.. eller sammen med en. Man skal selv finde udveje.. der er ingen hjælp at hente(så meget for ordet udlændingeservice) og nej, det er for dem bedøvende ligegyldigt om du er gravid. Ingen opholdstilladelse! man kan kun få arbejdsvisum til Dk hvis man er europæer, ellers så skal man have et green card, hvilket er job som læger, fysikere og andet i den dur. Så den eneste mulighed for opholdstilladelse er ved familiesammenføring eller den fri bevægelighed, hvilket betyder at de bor sammen i et andet europæisk land og arbejder der i minimun en måned(tror jeg nok det er) hvilket jo ikke passer så godt når det er så tæt på termin.
jeg håber at du kunne bruge dette til noget.
det kunne jeg godt. men er det nok at rejse ud og ind samme dag og få stempel.??? synes det er noget med man skal være væk i 2 uger ??? han skal ikke søge om visum da han er fra usa så han kan frit rejse.