fuck jeg er bare mega sur og træt at det her land

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

mor-til-vanessa

Ansemusen skriver:

FØJ hvore jeg skammer mig over mit eget land nogen gange
Hvordan kan man forsvare sådan en regel?!! Ved godt at den er lavet for at undgå tvangsægteskaber osv. MEN den burde samtidig tage højde for enkeltsager  hvor folk faktisk virkelig elsker hinanden, eventuelt skal have børn sammen og som er dybt ulykkelige over at skulle adskilles! Jeg kan simpelthen ikke se logikken I at sætte SÅ faste regler og love omkring noget hvor man VED at så mange vil komme uretmæssigt i klemme! Hvis det var mig der stod i din situation, havde jeg være mindst lige så ulykkelig! Jeg synes du tackler der rigtig flot og du er i den grad i din gode ret til at være vred, skuffet, frustreret, såret....! DK (og sikkert også andre lande) er så bange for det fremmede og ukendte! Så bange for folk som ikke kan tale dansk, tror på noget andet osv.

Og så kan man åbenbart heller ikke vide sig sikker selvom man har permanent opholdstilladelse, hvis man mister sit job  Tænk en stressfaktor at have hængende over hovedet for både manden og kvinden! Folk hører til (hvis de er heldige at få lov) hvis de har et job og er respektable borgere. Men så snart de ikke har et job kan de få sparket. Jeg er dybt rystet!!!

Jeg ønsker jer al mulig held og lykke og håber virkelig at I kan råbe nogle politikere op ved et program! Måske du kan søge andre i lignende situation? Ved ikke om det er bedst at du er alene og kun du får særligt lov, eller om det virker godt at der er flere...

Og så tænker jeg, at du måske kan gå til medierne omkring din situation og fortælle at din mand mangler et arbejde for at kunne blive her og være med til sit eget barns fødsel! Måske der så er nogle arbejdsgivere der bider på og vil give ham et job, fordi hans situation rører dem ligesom det rører mange af os andre borgere! Var det ikke en idé? Eller han kunne måske tage en avisrute? Er det godt nok til at han kan få lov til at blive her?

mange tak. det er netop sådan som jeg har det og føler  godt der er nogen der kan forstå mig og ikke kun skrive dumme ting som at man kunne tænke over det noget før. men holder hovedet højt og beder til at der sker noget. ikke kun for mig men for alle andre knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

mor-til-vanessa

vatten skriver:

Og sidst jeg tjekkede, tog det et splitsekund at få en knæskabe, som gør at man mister sit job og dermed også sin opholdtilladelse!

Denne situation er jo absolut ikke planlagt. Med farens job, som han skulle have indtil til januar, kunne han blive i landet indtil fødslen var overstået, og de kunne sammen rejse til USA. Nu mistede faren jobbet pga en knæskade.. Så er det i mine øjne overhovedet ikke deres egen skyld, at de står i denne situation.

---------------------------------

Til trådstarter: jeg håber virkelig din mand kan få et turistvisum til Sverige eller noget, så han kan komme med til fødslen. Jeg krydser alt hvad jeg kna, for at jeres situation skal ordne sig 

tak. krydser også selv

Anmeld

11. november 2009

sarahb

ØV.. hvor er det bare træls.. og at han så skulle miste sit arbejd er bare endnu mere ØV... ihh hvor er det træls at der ikke kan tages enkelt sager op, så i i det mindste havde bare nogle uger sammen. men nej reglerne bøjes IKKE.. og det synes jeg er så dårligt, der er vidt forskellige grunde til man gerne vil forlænge en opholdstilladele eller få ophold i dk, og det synes jeg skulle vuderes og ikk bare afslåes.

Jeg føler så meget med dig, puha hvor må det være hårdt... specielt når i ikke havde forventet at det skulle slutte så brat. For i er da bestemt ikk herre over han bliver skadet..

Held og lykke mange gange, vær stærk for jeres lille datter

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Miamaja skriver:

uha det lyder som de samme mystiske, indviklede og umenneskelige regler som i USA. det tog mig et helt aar og faa fiance visum, saa imens vi ventede paa det, kunne vi paent sidde i hvert sit land.

det fungere jo slet ikke, saa det blev til et vaerre rejseri for gemalens vedkommende hver 3 maaned for nogle gange kun en weekend af gangen. bare saa vi kunne se hinanden-det kostede bare dyrt men hvad man ikke gor for kaerlighed

mon ikke man kan prove at soge om dispensation eller kontakte en advokat. men det er aergeligt I forst har fundet ud af situationen saa sent henne i graviditen, for saa er tiden jo meget knap

øv og jeg troede lige det var lidt nemmere i usa. tager på den amerikanske ambassade på mandag og spørger dem ad hvad reglerne er. ellers er den sidste udvej at bo i sverige.

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

Ansemusen skriver:

Så er det ligefør han skal rede sig en ang svineinfluenza! Ej det er jo ikke spor sjovt. Men åh jeg vil bare så gerne have at han får lov til at blive! Jeg ville tage til Sverige og så kunne han komme over når du sal føde!

ja gid han da lige kunne få den. hahahah

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

sarahb skriver:

ØV.. hvor er det bare træls.. og at han så skulle miste sit arbejd er bare endnu mere ØV... ihh hvor er det træls at der ikke kan tages enkelt sager op, så i i det mindste havde bare nogle uger sammen. men nej reglerne bøjes IKKE.. og det synes jeg er så dårligt, der er vidt forskellige grunde til man gerne vil forlænge en opholdstilladele eller få ophold i dk, og det synes jeg skulle vuderes og ikk bare afslåes.

Jeg føler så meget med dig, puha hvor må det være hårdt... specielt når i ikke havde forventet at det skulle slutte så brat. For i er da bestemt ikk herre over han bliver skadet..

Held og lykke mange gange, vær stærk for jeres lille datter

tak ja det er rigtiig øv. men må holde hovedet højt

Anmeld

11. november 2009

AstridM

qp skriver:

Hvis du er træt af Danmark så er det måske ikke her du skal være?

Det kan jo ikke være rigtig man skal forlade sit faderland (det har jeg gjort flere gange) hvis man tilfældigvis forelsker sig i en fra et andet land?

Jeg syntes det er fint hvis man forhindre tvangsægteskaber eller folk der kune vil udnytte landet, men come on.. selv min venindes kæreste fra Canada kunne ikke komme ind..

Hvor er den tolerance og åbenhed i er så glade for?

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

AstridM skriver:

Det kan jo ikke være rigtig man skal forlade sit faderland (det har jeg gjort flere gange) hvis man tilfældigvis forelsker sig i en fra et andet land?

Jeg syntes det er fint hvis man forhindre tvangsægteskaber eller folk der kune vil udnytte landet, men come on.. selv min venindes kæreste fra Canada kunne ikke komme ind..

Hvor er den tolerance og åbenhed i er så glade for?

der er ingen tolerance. tænk man skal føle sig straffet fordi man møder en fra et andet land. 

Anmeld

11. november 2009

oo

Zafir skriver:

MEN - jeg skal lige huske folk på at 24 års reglen ikke blev indført med den nuværende regering. Så det er nok pænt ligemeget hvor der sættes kryds i forbindelse med det.

jeg blir altså lige nødt til at rette dig, zafir: 24 års reglen blev indført af VK-regeringen. Forslaget om 24 års reglen blev fremlagt af VK-regeringen den 17. januar 2002 og loven blev vedtaget af venstre, konservative, dansk folkeparti og socialdemokraterne. Radikale venstre, enhedslisten, kristendemokraterne og SF stemte imod.

Anmeld

11. november 2009

oo

Elizabeth Nuñez skriver:

Hej Liv

Jeg faldt lige over dit indlæg, og syntes at det er mega interresant.

Jeg vil lige nævne at jeg selv er gift med min cubanske mand, det har jeg været snart i et år, så ved lige præcis hvordan det er for dig. Og er helt enig det er noget værre rod og møg!

Hvis der er noget som helst jeg kan hjælpe med skal du endelig sige til.

Jeg vil lige sig at du kan ansøge om familiesammeførelse allerede fra når du er 23,5 år. (det gjorde vi) og ligeså snart udlændingeservice har modtaget ansøgningen har din mand/kæreste lov til at opholde sig i landet indtil i har fået svar.. turistvisum eller ej!! Og mht. ægtskab kan i gøre det ligegyldig hvor gamle i er, det er kun familiesammenføringen du skal være 23,5 år før at I kan ansøge. så hvis du er det, er det bare om at komme igang.

Men under alle omstændigheder føler jeg virkelig med jer, ved slet ikke selv hvordan jeg skulle have klaret fødslen uden min mand der. Så kan godt forstå hvordan du har det.

Du er som sagt velkommen til at kontakte mig hvis der er noget som helst jeg kan hjælpe med.. eller hvis du bare vil snakke

Jeg håber at du ka bruge det til noget?

Kærligst Elizabeth

hej - og undskyld jeg strøer lidt fra indlæggets oprindelige emne, men hvordan er lovene i Cuba m.h.t. samme problemstilling som både du og trådstarter har stået overfor?

Hilsen den røde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.