fuck jeg er bare mega sur og træt at det her land

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

Honningblomst

livpultz skriver:

ja det skal jeg huske. men det er jo også demokrati der har lavet 24 års reglen.

tror ikke jeg kan komme med et fly når jeg er så langt henne. fordi det er så langt væk. det er en rejse på 15 timer, men overvejer det virkelig.

Ja, det er demokrati der har det....så på daværende tidspunkt var der overtal i mennesker som ikke mener andre bare sådan lige skal kunne komme ind i DK og blive. Men altså, man må jo tage stilling og så gøre hvad man kan...feks sætte krydset rigtigt.

Jeg tænker lidt om ikke I har været klar over disse regler...du er langt henne og for langt til at flyve, men altså...kunne I ikke være taget til hans land for måneder siden så?

Knus Eva og held og lykke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

SaNiNa

det er en rigtig øv situation iI står i, jeg hvade nok valg at venter med projekt baby eller været flyttet til hans hjemland eller sverige enden den lille kunne melde sin ankomst.

Håber i finder en god løsning

Anmeld

11. november 2009

Lillefe

Eva skriver:

Det gode ved det her land, er at det er et demokrati og det gør jo at vi kan gøre en forskel, så husk at sætte krydset det rigtige sted næste gang...

Kan godt forstå dig, men kan du ikke rejse med ham?

Knus Eva.

kunne ikke have sagt det bedre

Anmeld

11. november 2009

Saaby

Til jer der kommer med sure opstød over dette indslag, i skulle skamme jer.

Jeg føler helt vildt med jer begge. Det kan ikke være nemt med sådan en situation. Du hader sikkert ikke dit land, men selvfølgelig bander man det langt væk lige nu.

Hvad med af gifte jer hjælper det heller ikke. For at komme med et fly kan du desværre godt glemme.

Jeg håber det bedste for jer...

Anmeld

11. november 2009

Lillefe

mariannesaaby skriver:

Til jer der kommer med sure opstød over dette indslag, i skulle skamme jer.

Jeg føler helt vildt med jer begge. Det kan ikke være nemt med sådan en situation. Du hader sikkert ikke dit land, men selvfølgelig bander man det langt væk lige nu.

Hvad med af gifte jer hjælper det heller ikke. For at komme med et fly kan du desværre godt glemme.

Jeg håber det bedste for jer...

Sure opstød? syntes da ikke der er nogen der er kommet med sure opstød eller er der nogen jeg ikke har set.. det er sku da vildt synd for hende!! føler med hende... er så træt af det lort altså.. hvis for eks min far gerne ville flytte tilbage til danmark kunne han helt sikkert ikke og han har fået i danmark længere end Australien hvor han bor nu.. han har kone og børn dernede... såde kunne sikkert heller ikke komme med..

Men ville jeg derned ville det være meget lettere!!?? hvor er logikken i det.. altså fordi jeg har søskende dernede!!

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

LouiseLarsen skriver:

Hvad har i gjort for at han skulle kunne få lov til at blive her??

Ville det hjælpe at gifte jer?

hej louise. har netop lige undersøgt muligheden, men man kan først søge om familiesamføring når man er 23 år og 6 mdr og hvis de kan se man ikke er det bliver sagen afvist ret hurtigt. så det er desværre ikke nogen mulighed. så øv bøv

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

mariamiss6 skriver:

Hvor er din kæreste fra?

Altså så stiller jeg lige det aller mest følsomme spørgsmål, og jeg har absolut ikke forstand på statens regler omkring det hele....

Men er det en idé at gifte sig??? får han så ikke automatisk lov at blive i landet?

fra usa... kan ikke blive gift endnu da jeg ikke er gammel nok så vil bare få et afslag hvis jeg søger familiesamføring...

Anmeld

11. november 2009

LouiseNielsen

livpultz skriver:

hej louise. har netop lige undersøgt muligheden, men man kan først søge om familiesamføring når man er 23 år og 6 mdr og hvis de kan se man ikke er det bliver sagen afvist ret hurtigt. så det er desværre ikke nogen mulighed. så øv bøv

Måske forstår jeg bare ikke en skid... Men hvorfor kan i ikke gifte jer? det har vel ikke noget med alder at gøre?

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

AnneKH skriver:

Hej du!

Hvor er det bare så SUR situation at sidde i! Set i bagklogskabens lys, så skulle I nok have set lidt fremad og overvejet om I skulle rykket til hans hjemland inden du nåede den gyldne grænse for, hvornår man må flyve.... ihvertfald, hvis det var en plan I har barslet med! Men det kan du jo ikke rigtigt bruge til noget nu..

Du må IKKE flyve - om det så er 45min. eller 15 timer det drejer sig om, og det er lige gyldigt hvilket selskab I forsøger jer jer med! 36 uger er den absolutte yderste grænse for, hvornår et selskab vil tage dig med... så den ide kan du vidst godt droppe igen!

Hvad med at flytte til Sverige? Eller sende kæresten derover? Jeg ved godt, at det ikke redder situationen mht. at han ikke er med til fødslen, men så er han da i det mindste lidt tættere på! Et smut over øresund tager jo ikke alverden.. og der kan han så blive indtil I fylder 25, så kan I blive gift og søge familiesammenføring i DK??

Bare et lille pip fra mig..

jo det havde nok været den bedste ide. men vi havde en anden mulighed som lige er blevet udelukket. og den havde vi lidt satset på. havde også håbet der ville dukke et job op inden hans visum udløb. men job hænger ikke lige på træerne. så vi havde alligevel besluttet han skulle hjem til januar og så skulle jeg komme derefter. men ville jjo gerne have han kunne være her til vores datter kommer

Anmeld

11. november 2009

Barbamama

sidder lige og tuder store tunge tårer

min kæreste er ikke dansk og er her på et turist visum, som udløber på lørdag. der er ikke noget vi kan gøre for at få det forlænget. man kan kun forlænge det under særlige omstændigheder så som sygdom. og en graviditet betyder åbenbart ikke nok for den danske regering. og skal føde om mindre en 4 uger, så det betyder at jeg skal klare det helt alene.

da jeg er under 24 kan vi ikke søge om familiesamføring, fordi jeg ikke er gammel nok... så i prinsippet er der ikke noget at gøre. ved godt der er mange kvinder der føde uden mand af forskellige årsager. men når man har en mand vil man jo selvfølgelig gerne have han skal være der. men fordi min mand ikke er dansk så kan han ikke.

synes regler er så pisee fucked op og at de slet ikke tager hensyn. altså betyder det ikke en skid at man skal have et barn eller hvad. alle vil sku da se sit barn komme til verden og det har min kæreste så ikke mulighed for nu. så ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre og er pisse sur og ked af det. ville tage med det næste fly hjem til ham og føde der hvis jeg kunne. men det jeg kan jo heller ikke.

så ja life is great... har virkelig ikke særlig meget til overs for det her land mere. og danmark skulle være sådan et godt land. ja hurra.

Ej hvor bliver jeg bare ked af det på dine vegne Det må da være sindssyg hårdt at stå i den sitution med en baby på vej og så skulle sige farvel. havde også troet det ville hjælpe hvis I blev gift, men åbenbart ikke. Føler sgu med jer, men ja prøv at undersøge muligheden med Sverige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.