Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mormina skriver:

Nej det skal mit barn absolut ikke.
I Sverige er der påvist en bemærkelsesværdig stor stigning af dødsfald af ALLE årsager kort efter vaccination. Vi har med en ny vaccine at gøre som ingen kender langtidsbivirkningerne på. Først sagde de at børn ikke blev syge og smittede, men kort før det er deres tur så skruer de op for probagandaen i nyhederne og begynder at give børnene ansvaret for at beskytte de gamle. Det skriger til himmelen. Der er masser af mennesker der dør og får SLEMME bivirkninger, det sker hele tiden men alle historierne bliver censureret. Jeg har mistet både min søster og min onkel til vaccinen. De døde af blodpropper efter Pfizer. De var sunde og raske og fejlede intet. Begge døde 3 dage efter af blodpropper. Min veninde fik dobbeltsyn. Når jeg prøver at råbe op bliver det slettet. Jeg kan godt forstå i tænker det er sikkert fordi i ikke HØR ELLER FÅR LOV AT SE hvor slemt det står til. Det sker hele tiden over hele verden. I får kun lov at se ET narrativ. Mange læger råber forgæves vagt i gevær fordi de ingen taletid må få. Jeg er dybt bekymret for den her udvikling. Pfizer skriver selv at de har tilføjet tromethamin i sprøjten til børn. Hvorfor skal der hjertemedicin i en corona vaccine til børn. Jeg synes det skriger til himmelen at der er noget her som ikke er helt som de udlægger det.

Jeg er oprigtigt interesseret i at høre nærmere om den censur, du udsættes for. Hvilke medier har du kontaktet, og hvad har deres svar været? Umiddelbart har jeg nemlig ikke fantasi til at forestille mig, at en tabloidavis som fx Ekstrabladet ikke ville elske at kunne rydde forsiden for at skrive om en yngre kvinde og hendes onkel, der begge døde tre dage efter vaccinen trods godt helbred. Er dit tio om dette blot blevet mødt af tavshed fra redaktionen? Og er der ikke en eneste journalist at finde, som vil tage dén historie op? - altså begge dele, både dødsfaldene og pressens afvisning? 

Dit indlæg hér i tråden er ikke bortcensureret. Problemet er jo bare, at vi ikke kan vide, om du er troværdig - og, ikke mindst: Når man ikke selv kender til et eneste menneske, som er død eller har fået meget alvorlige bivirkninger af vaccinen - og man heller ikke kender nogen, der kender nogen - så virker det helt usandsynligt, at det forekommer hele tiden. Ét er, at det ikke når medierne, men vi har jo allesammen en omgangskreds, for mit vedkommende en stor én, og der er jo ikke censur på snakken i familien, på arbejdspladsen, blandt venner osv. Har du et bud på, hvorfor så mange af os ikke hører om disse tilfælde dér? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2021

1518

Savanna skriver:

Om du så er uddannet verdenshersker og Superlæge i virologi er dine påstande ligegyldige, hvis du ikke kan vedlægge kilder eller data til dine påstande.

Hvis jeg finder én tømrer, der synes jeg skal bygge mit hus af ost, men 10 andre der mener mursten er bedre. Så undrer det mig, at folk helst vil lytte til den første.

Jeg blandet mig overhovedet ikke i for/imod-debatten. Vi tager en beslutning herhjemme, og andre må tage en beslutning, der passer med deres viden og overbevisning. Jeg undrede mig bare oprigtigt over, hvad brugeren mener, der skal til for at være fagperson, hvis ikke man bliver det, når man er uddannet på området. Hvis du mangler kilder til mit indlæg, er de her: 

https://www.sst.dk/da/nyheder/2021/ny-chef-for-enhed-for-beredskab-og-smitsomme-sygdomme-i-sundhedsstyrelsen

https://www.sst.dk/da/om-os/organisation/enheder/direktion

Anmeld Citér

28. november 2021

Mor og meget mere

Mor og meget mere skriver:

Spol lige tilbage: Hvad fik dig og sygeplejersken, du talte med, til at enes om, at “ingen af dem i SST er fagpersoner, ingen”? Er dét ikke netop at sprede ikke blot ligegyldige påstande, men decideret misinformation? 

Jeg ser nu, at det ikke var dig, der talte med sygeplejersken. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ej, jeg kan bare ikke være mere enig i det du skriver. 
Censurering bliver benyttet max og derfor får vi ikke den reelle viden og virkelighed. 
Samtlige jeg kender der er vaccineret har aldrig før været så syge som de er nu. Og flere af dem har fået forskellige ting at bøvle med, bl.a. underlivsproblemer. Jeg ved det er en subjektiv oplevelse af det, men jeg synes det er utroligt hvor unuanceret folk ser på vaccinen. Jeg forstår slet ikke at der ikke er flere der er skeptiske over for vaccinen. 

Censurering, ja mon ikke. Når jeg modtager vaccine-kritiske artikler osv på Facebook i indbakken, så er linket ikke til at åbne fordi Facebook censurerer og blokerer alt kritisk. Det er satme skræmmende!!!! Shit mand. Og det til trods for, at det er reelle kilder fra forskere. Hvis man får det tilsende på sms så er der ingen problemer. Hvad skal dette ikke ende med. Vi siger PÆNT nej tak..

Anmeld Citér

28. november 2021

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Censurering, ja mon ikke. Når jeg modtager vaccine-kritiske artikler osv på Facebook i indbakken, så er linket ikke til at åbne fordi Facebook censurerer og blokerer alt kritisk. Det er satme skræmmende!!!! Shit mand. Og det til trods for, at det er reelle kilder fra forskere. Hvis man får det tilsende på sms så er der ingen problemer. Hvad skal dette ikke ende med. Vi siger PÆNT nej tak..

Men Facebook er jo et privat firma med mange begrænsninger for indhold, der må deles. Også begrænsninger i andre sammenhænge, som kan virke tåbelige, usaglige og ubegrundede. Det er censur, ja, men den kritik må gå til Facebook og ikke til den “almindelige” presse, myndigheder eller regering. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Anonym

Jeg er så vred på min søns far. Der har lige været et større udbrud af corona i min søns klasse hvor nogle af dem har været hårdt ramt. Men han vil stadig ikke tillade vaccinen fordi man ikke kender langtidsvirkningerne. Han glemmer lige konsekvensen ved ikke at blive vaccineret, fx risiko for et grimt sygdomsforløb med åndenød og evt indlæggelse. I bedste fald må han holde ungen hjemme hver gang der er det mindste de næste mange år - og det vil han jo ikke, så det kommer jeg til. Der er så meget belæg for at vaccinerne er ok, ellers turde de jo ikke tilbyde børn og gravide dem. 

Det er simpelthen hul i hovedet ikke at blive vaccineret. Det er en pandemi ffs! Det er helt vildt egoistisk at tro at man kan tillade sig at lade være. Om jeg begriber det....

Anmeld Citér

28. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg er så vred på min søns far. Der har lige været et større udbrud af corona i min søns klasse hvor nogle af dem har været hårdt ramt. Men han vil stadig ikke tillade vaccinen fordi man ikke kender langtidsvirkningerne. Han glemmer lige konsekvensen ved ikke at blive vaccineret, fx risiko for et grimt sygdomsforløb med åndenød og evt indlæggelse. I bedste fald må han holde ungen hjemme hver gang der er det mindste de næste mange år - og det vil han jo ikke, så det kommer jeg til. Der er så meget belæg for at vaccinerne er ok, ellers turde de jo ikke tilbyde børn og gravide dem. 

Det er simpelthen hul i hovedet ikke at blive vaccineret. Det er en pandemi ffs! Det er helt vildt egoistisk at tro at man kan tillade sig at lade være. Om jeg begriber det....

I din frustration og vrede glemmer du bare, at det hele ikke er så sort/hvidt som du stiller det op. 

Jeg er vaccineret, så jeg er ikke imod vaccinen, men der er mange, der er bange for langtidsvirkninger. Så kan du synes, at det er hul i hovedet og, at sikkerheden er på plads, men det føler de folk ikke, og de bliver ikke overbeviste af at få at vide, at de har hul og hovedet og er egoistiske. Mange er reelt bange og undgår ikke vaccinen bare for at være på tværs og for at genere os vaccinerede, Det er man nødt til at anerkende og ikke bare pege fingre.

Selvfølgelig kan man tillade sig at lade være med at blive vaccineret. Det er et indgreb i folks kroppe, så det valg skal være helt frivilligt på linje med om man vil have lavet nye bryster, have foretaget en abort (ikke at sammenligne de ting) eller have en tatovering. Vi er heldige at vi overhovedet kan få lov til at tage det valg og endda om vi vil have nr. 3, hvor andre dele af Verden ikke engang er tilbudt første stik endnu. Det er da om noget egoistisk og da det netop er en pandemi stopper det jo aldrig, når virus har mange millioner mennesker at mutere i.

Anmeld Citér

28. november 2021

lineog4

Janey skriver:

I din frustration og vrede glemmer du bare, at det hele ikke er så sort/hvidt som du stiller det op. 

Jeg er vaccineret, så jeg er ikke imod vaccinen, men der er mange, der er bange for langtidsvirkninger. Så kan du synes, at det er hul i hovedet og, at sikkerheden er på plads, men det føler de folk ikke, og de bliver ikke overbeviste af at få at vide, at de har hul og hovedet og er egoistiske. Mange er reelt bange og undgår ikke vaccinen bare for at være på tværs og for at genere os vaccinerede, Det er man nødt til at anerkende og ikke bare pege fingre.

Selvfølgelig kan man tillade sig at lade være med at blive vaccineret. Det er et indgreb i folks kroppe, så det valg skal være helt frivilligt på linje med om man vil have lavet nye bryster, have foretaget en abort (ikke at sammenligne de ting) eller have en tatovering. Vi er heldige at vi overhovedet kan få lov til at tage det valg og endda om vi vil have nr. 3, hvor andre dele af Verden ikke engang er tilbudt første stik endnu. Det er da om noget egoistisk og da det netop er en pandemi stopper det jo aldrig, når virus har mange millioner mennesker at mutere i.

Der er bare den forskel, at det er deres søn som det handler om og ikke faren selv. Og som med så meget andet, så bliver det den der siger nej som får ret - hvorfor egentlig? 

Og forstår da godt frustrationen, hvis man ved at nej'et ikke følges op af en garanti for, at kommer der fx isolation af ikke vaccinerede, så tager fat over. 

Jeg synes det helt og aldeles op til en selv on man vil vaccineres, jeg er stadig i tvivl om vores den yngste skal. Men jeg forstår godt frustrationen, hvis man selv mener det bedste er vaccinationen og man så endda samtidig ved, at kommer det til isolation mm. Så hænger det på en selv.

Anmeld Citér

28. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er fuldt ud på linje med dit barns far. Jeg synes det er fuldstændig hul i hovedet at vaccinerer børn med en vaccine man ikke kender langtidsbivirkningerne på. Om de står om 20 år og ikke kan lave børn f.eks. Ingen ved hvordan langtidsbivirkningerne kan være. For det er umuligt at spå om. 

Man ved heller ikk om barnet kan tåle vaccinen helt generelt. Ligeså vel som man heller ikk vel om barnet vil få et hårdt forløb. Statistikken viser jo netop at børn ikke bliver ligeså hårdt ramt. 

jeg har haft corona og det var ikk værre end en ganske almindelig forkølelse. 2 dage med feber og træthed og så var jeg frisk igen. 

jeg forstår til gengæld godt at folk med dårligt immunforsvar, lunge/hjertesygdomme osv vælger vaccinen både som voksne og børn.

Anmeld Citér

28. november 2021

Skouboe

Det har vi ladet ungerne selv bestemme. Min mand og jeg er vaccinerede, og jeg skal have 3. stik om et par uger.

Den 11-årige har valgt at hun gerne vil vaccineres, den 12-årige ville rigtigt gerne, men har desværre udviklet voldsom panikangst overfor hospitaler, læger og især nåle (efter et par knæ-operationer), så hun bliver nok ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.