Anonym skriver:
Jeg er så vred på min søns far. Der har lige været et større udbrud af corona i min søns klasse hvor nogle af dem har været hårdt ramt. Men han vil stadig ikke tillade vaccinen fordi man ikke kender langtidsvirkningerne. Han glemmer lige konsekvensen ved ikke at blive vaccineret, fx risiko for et grimt sygdomsforløb med åndenød og evt indlæggelse. I bedste fald må han holde ungen hjemme hver gang der er det mindste de næste mange år - og det vil han jo ikke, så det kommer jeg til. Der er så meget belæg for at vaccinerne er ok, ellers turde de jo ikke tilbyde børn og gravide dem.
Det er simpelthen hul i hovedet ikke at blive vaccineret. Det er en pandemi ffs! Det er helt vildt egoistisk at tro at man kan tillade sig at lade være. Om jeg begriber det....
I din frustration og vrede glemmer du bare, at det hele ikke er så sort/hvidt som du stiller det op.
Jeg er vaccineret, så jeg er ikke imod vaccinen, men der er mange, der er bange for langtidsvirkninger. Så kan du synes, at det er hul i hovedet og, at sikkerheden er på plads, men det føler de folk ikke, og de bliver ikke overbeviste af at få at vide, at de har hul og hovedet og er egoistiske. Mange er reelt bange og undgår ikke vaccinen bare for at være på tværs og for at genere os vaccinerede, Det er man nødt til at anerkende og ikke bare pege fingre.
Selvfølgelig kan man tillade sig at lade være med at blive vaccineret. Det er et indgreb i folks kroppe, så det valg skal være helt frivilligt på linje med om man vil have lavet nye bryster, have foretaget en abort (ikke at sammenligne de ting) eller have en tatovering. Vi er heldige at vi overhovedet kan få lov til at tage det valg og endda om vi vil have nr. 3, hvor andre dele af Verden ikke engang er tilbudt første stik endnu. Det er da om noget egoistisk og da det netop er en pandemi stopper det jo aldrig, når virus har mange millioner mennesker at mutere i.
Anmeld
Citér