Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.940 visninger
103 svar
273 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2021

Anonym trådstarter

Hvad er jeres holdning til at de nu åbner op fra 5 års alderen ? Jeg er dybt uening med min eksmand om vores søn skal på 5 år. 
han er bare typen der siger selvfølgelig hvor jeg er mere skeptisk…  synes man bør vente der er ikke forsket nok i det. 

hvad er jeres mening lader i jeres vaccinere ?  Og er i selv vaccineret ? 
jeg er pga det arbejde jeg har men har selv valgt og sige stop nu skal ikke have 3 stik. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2021

B&J

Vores søn har jo fået alle børne vacciner og skal også have hpv når han bliver 12 men nu er han 11 og ja self skal han have den. Hvis det kan være med til at få stoppen denne corona og man bliver mild syg og ja så venter man jo på alle engang har fået corona ja jeg tror næsten alle får corona på et tidspunkt. 
men vi har også spurgt ham selv om han ønsker vaccinen og der siger han ja.

det skal også siges min manden er i sundhedssektoren og han har fået alle 3 jeg er gravid og skulle ha haft stikken dagen efter jeg testede positiv og nu ønsker jeg ikke vaccinen før jeg har født 

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Absolut nej. Ligesom de heller ikke skal vaccineres for alminelig influenza. Fint nok at alle voksne har fået tilbudt vaccine, så kan dem der vil, beskytte sig mod alvorlig sygdom. Men helt ærligt så har det taget overhånd nu. Regeringen kan rende og hoppe på det punkt. Mine børn får de vacciner der beskytter dem. Men de får ikke vacciner bare for at nedbringe smitte generelt. Og slet ikke når de voksne har muligheden for at beskytte sig selv med vaccinerne

Og skulle nogen få lyst til at kaste ord som samfundssind i min retning, så bare lad være. Jeg er selv vaccineret og har arbejdet mig til stress i sundhedssektoren af bare samfundssind. Jeg er SÅ færdig nu, og mine børn skal på ingen måde indgå i det fucked up setup som myndighederne har gang i. Hvis der bare var tilført nok ressourcer til sundhedssektoren, så havde det nuværende antal indlæggelser slet ikke været en belastning. Så stop bare med at fyr penge efter hvem ved hvor mange booster stik og vacciner til alle børn. Brug pengene der hvor det rent faktisk ville gøre en forskel. Men det er åbenbart svært at forstå

Ja der kom så lige en stor mængde opsparet galde herfra. Det beklager jeg. Kort sagt: nej.

Anmeld Citér

27. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er selv vaccineret og tager også mod 3. stik når muligheden kommer. Hvorvidt vores barn skal vaccineres er vi ikke helt afklaret med endnu. Jeg tror vi hælder mere til ja end nej, men vi tager lige tiden til at opsøge noget pålidelig information og snakke det godt igennem.

I den forbindelse er denne artikel blevet delt en del gange på linkedin og giver en ganske fin gennemgang og opsummering af fordele og ulemper: https://www.linkedin.com/pulse/covid-vaccination-af-børn-5-11-år-en-guide-til-et-anton-pottegård?trk=public_post-content_share-article

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Jeg har ikke besluttet mig helt. Begge voksne er vaccinerede, jeg skal have 3. stik næste uge, og tøver bestemt ikke.

Det er for mig ikke rigtigt en tvivl om sikkerhed. Jeg har gennemgået studierne fra både Israel og USA, og finder virkelig ikke noget skræmmende. Man kan få tanken, at vi ikke med sikkerhed kan vide om der kan komme senfølger. Det er rigtigt, men vaccinekomponenterne forsvinder jo ret hurtigt og efterlader kun antistoffer. Så det er egentlig ikke det.

Jeg bliver bare irriteret over den manglende plan for håndteringen og synes egentlig ikke at det skal være børnenes ansvar at vise samfundssind. Jeg kan dog også se for mig, at det bliver nødvendigt for at give dem en hverdag med normale rammer. Og det vægter jeg højt. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Mine børn skal absolut ikke vaccineres mod corona.  Vi har alle haft skidtet.

2 uden symptomer og 1 med let feber i et døgn. Det tænker jeg sagtens vi kan overleve. Kontra evt bivirkninger fra vaccine. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym trådstarter

Absolut nej. Ligesom de heller ikke skal vaccineres for alminelig influenza. Fint nok at alle voksne har fået tilbudt vaccine, så kan dem der vil, beskytte sig mod alvorlig sygdom. Men helt ærligt så har det taget overhånd nu. Regeringen kan rende og hoppe på det punkt. Mine børn får de vacciner der beskytter dem. Men de får ikke vacciner bare for at nedbringe smitte generelt. Og slet ikke når de voksne har muligheden for at beskytte sig selv med vaccinerne

Og skulle nogen få lyst til at kaste ord som samfundssind i min retning, så bare lad være. Jeg er selv vaccineret og har arbejdet mig til stress i sundhedssektoren af bare samfundssind. Jeg er SÅ færdig nu, og mine børn skal på ingen måde indgå i det fucked up setup som myndighederne har gang i. Hvis der bare var tilført nok ressourcer til sundhedssektoren, så havde det nuværende antal indlæggelser slet ikke været en belastning. Så stop bare med at fyr penge efter hvem ved hvor mange booster stik og vacciner til alle børn. Brug pengene der hvor det rent faktisk ville gøre en forskel. Men det er åbenbart svært at forstå

Ja der kom så lige en stor mængde opsparet galde herfra. Det beklager jeg. Kort sagt: nej.

Jeg kan ikke være  mere enig med dig, jeg arbejder selv i sundhedssektoren! Jeg føler dig 100 her men min eksmand er helt uening og jeg er bange for han bare kører ned og vaccinere ham

Anmeld Citér

27. november 2021

AnoMor

Absolut nej. Jeg er heller ikk selv vaccineret og jeg har haft corona. Jeg føler ikk der er nok forskning på de vacciner. Og i takt med at vaccinerede stadig kan smitte og blive smittet så vil jeg ikk være med til at proppe gift i kroppen på ham eller mig selv for den sags skyld. 

Anmeld Citér

27. november 2021

AnoMor

27. november 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg kan ikke være  mere enig med dig, jeg arbejder selv i sundhedssektoren! Jeg føler dig 100 her men min eksmand er helt uening og jeg er bange for han bare kører ned og vaccinere ham

Jeg har samme frygt mht min ex. Om han bare køre ned og vaccinerer ham. Jeg holder øje med om der bestilles tid til ham uden min samtykke. Og hvis jeg opdager der en dag ligger en tid. Så aflyser jeg den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.