Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

kamikaze

Wampires skriver:

Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor man ikke lukker flyverejser der ikke er nødvendige...

hvorfor har vi åbne grænser? lad folk fremvise coronapas ved grænsen inden de får lov til at krydse...

Sådan som det er nu så nej så forsvinder det aldrig og det bliver aldrig mindre indgribende hvis vi skal beskytte vores kære..

det er vanvittig hårdt at stå med sin søn på 10 der bryder fuldkommen sammen på gulvet fordi han for anden uge i træk ikke kan komme i skole da der er opstået ny smitte så han skal testes før han kan komme...

Jeg har været forhindret i at se min familie i et halvt år pga corona-lukkede grænser. Og der var ikke nævneværdig færre Corona-dødsfald i Norge end i Danmark til trods for at de havde hermetisk lukket for turisme.

Lukkede grænser er også indgribende. Og ret ineffektive.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

kamikaze

Janey skriver:

Der er sikkert mange vaccinerede, der bliver testet jævnligt, men jeg tror ikke, at det er de fleste. 

Hvis man kigger på tallene fra i går, var der 186.000 PCR tests. Det vil på en uge være 1,3 mio og så kommer der selvfølgelig lyntests oveni, men vi er langt mere end 1,3 mio vaccinerede, så selv hvis alle, der blev testet var vaccinerede, så ville vi ikke på en uge få testet de fleste vaccinerede, så tallene siger noget andet.

Skal jeg være ærlig, så er jeg en af dem, der sjældent bliver testet. Jeg blev testet for nyligt, fordi det var et krav, da jeg skulle til Englang og så er jeg testet en gang pga. hoste, men ellers er jeg ikke testet meget længe. Vi snakker om det både blandt familie, kollegaer og venner, og jeg kender en, der bliver testet hver anden uge, men ellers bliver de kun testet ved symptomer og nær kontakt uanset, om de er vaccinerede eller ej.

Du har ret. Det jeg burde have skrevet er at det ikke er noget der tyder på at der er færre testede blandt de vaccinerede end de uvaccinerede.

Jeg bliver også kun testet ved kontroll eller symptomer. Det synes jeg personligt er et fornuftigt niveau. Men med den strategi får jeg en PCR om ugen. Mon ikke det er mange som har det sådan pt?

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Wampires skriver:

Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor man ikke lukker flyverejser der ikke er nødvendige...

hvorfor har vi åbne grænser? lad folk fremvise coronapas ved grænsen inden de får lov til at krydse...

Sådan som det er nu så nej så forsvinder det aldrig og det bliver aldrig mindre indgribende hvis vi skal beskytte vores kære..

det er vanvittig hårdt at stå med sin søn på 10 der bryder fuldkommen sammen på gulvet fordi han for anden uge i træk ikke kan komme i skole da der er opstået ny smitte så han skal testes før han kan komme...

Men hvad er nødvendige rejser..? Min svigerinde har ikke fremvist baby (som nu bliver 2 år) fordi hendes hjemland er hermetisk lukket. 
Din søn bryder sammen.. han er vel også en af dine kære? Det har haft  alt for mange psykiske påvirkninger for unge og for folk generelt. Og så “ofrer” jeg gerne nogle få ældre mennesker på 90 for at en hel generation af unge ikke skal lide. Det er vanvittigt at man stadigvæk tester så meget og lukker skoler. Vi havde 69 smittede på vores skole - ingen med symptomer! Vi kan ikke lukke os om os selv - verden er global og til friheden og livsnydelsen hører andre breddegrader og ferier.

Rejser for øvrigt en måned til solen om 10 dage. Og glæder mig som et lille barn. 

Anmeld Citér

29. november 2021

123321

Profilbillede for 123321

Af interesse har jeg læst mig gennem denne tråd. Jeg tænker de færreste er blevet klogere eller har rykket på deres overbevisning.

Jeg læste i dag en af flere dele omkring emnet og denne kommentar i slutningen af skrivet passer nok meget godt til denne tråd: Endvidere synes jeg fint at artiklen redegør dilemmaet i denne debat og redegør fagligt både for det ene og det andet og kan varmt anbefale at læse den:  

https://www.linkedin.com/pulse/covid-vaccination-af-b%25C3%25B8rn-5-11-%25C3%25A5r-en-guide-til-et-anton-potteg%25C3%25A5rd/?trackingId=6vxGkTZy91J%2BkR426HdBWA%3D%3D

“Ikke desto mindre vil både de der mener at børn skal vaccineres, og de som mener børn ikke skal, trække linjerne hårdt op. Begge kan have en tendens til at overdrive de risici og usikkerheder der er ved den ene eller den anden strategi. Jeg forestiller mig sådan set ikke at min vurdering og min præsentation af argumenterne er bedre eller mere korrekt end andre eksperters vurderinger eller for den sags skyld myndighedernes vurdering. Meget sigende, så har flere af mine forsker-kollegaer kommenteret denne tekst, og selvom vi er enige om de store linjer, så ender vi på forskellige konklusioner – ganske simpelt fordi vi vægter de enkelte argumenter forskelligt.”

Her hjemme tror vi at vi er kommet til konklusionen at vores børn bliver vaccineret. 

Sidste kommentar: Trådstarter det virker til du og din eksmand har noget, der skal bearbejdes, hvis du tror han vil gå bag din ryg - det skal der da arbejdes på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.