Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er fuldt ud på linje med dit barns far. Jeg synes det er fuldstændig hul i hovedet at vaccinerer børn med en vaccine man ikke kender langtidsbivirkningerne på. Om de står om 20 år og ikke kan lave børn f.eks. Ingen ved hvordan langtidsbivirkningerne kan være. For det er umuligt at spå om. 

Man ved heller ikk om barnet kan tåle vaccinen helt generelt. Ligeså vel som man heller ikk vel om barnet vil få et hårdt forløb. Statistikken viser jo netop at børn ikke bliver ligeså hårdt ramt. 

jeg har haft corona og det var ikk værre end en ganske almindelig forkølelse. 2 dage med feber og træthed og så var jeg frisk igen. 

jeg forstår til gengæld godt at folk med dårligt immunforsvar, lunge/hjertesygdomme osv vælger vaccinen både som voksne og børn.

Heldigt for dig. Andre er døde af det. 

Ved du hvad langtidsvirkningerne er ved at få corona da? Nej? Nåh men du tør godt lade dit barn vaccinere mod en masse andre sygdomme med vacciner der indeholder levende virus? 

Jeg er langt mere bange for følgende af corona end af en vaccine som indtil nu er testet på hele verdens befolkning og som ser ud til at være ekstremt safe. Lad nu være med at sige at corona ikke er farligt, for det er simpelthen ikke rigtigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ved du hvad langtidsvirkningerne er ved at få corona da? Nej? Nåh men du tør godt lade dit barn vaccinere mod en masse andre sygdomme med vacciner der indeholder levende virus? 

Jeg er langt mere bange for følgende af corona end af en vaccine som indtil nu er testet på hele verdens befolkning og som ser ud til at være ekstremt safe. Lad nu være med at sige at corona ikke er farligt, for det er simpelthen ikke rigtigt. 

Der er også folk der er døde af vaccinen. Hvad er dit argument for det ? 

jeg tør godt lade mit barn vaccinerer efter vaccinationsprogrammet eftersom at de vacciner af eksisteret i 20+ år og dermed kender man langtidsbivirkningerne på dem. Corona vaccine af været der knap 1 år, den er hastegodkendt og man ved Inter om langtidsbivirkningerne på den. Derudover er der hele tiden ændringer i hvor meget den sækker og hvem og hvorfor folk skal have den. 

jeg siger ikke corona ikke er farlig FOR NOGEN men det er influenza og lungebetændelse også. Corona er ikke farlig for alle ligesom influenza og lungebetændelse heller ikke er farlig for alle. Eller almindelig forkølelse for den sags skyld. Det er også farligt for nogen men ikke andre. 
lad være at gør corona værre end det er. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig. For du er tydeligvis Pro vaccine. Og fred være med det. Hvor tit bliver du testet? 

og ærligt. Hvilket lokale vil du helst ind i? 

det lokale hvor der er 20 vaccinerede der ikke er testet eller det lokale hvor det er 20 ikke vaccinerede som alle er testet? 

Anmeld Citér

28. november 2021

Enmere20

Jeg er gravid og vaccineret. Mine 2 teenagere og kæreste er også vaccinerede  

jeg ligger min tillid hos fagfolk der ved meget mere end jeg gør og følger derfor de gældende anvisninger. 

Anmeld Citér

29. november 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig. For du er tydeligvis Pro vaccine. Og fred være med det. Hvor tit bliver du testet? 

det lokale hvor der er 20 vaccinerede der ikke er testet eller det lokale hvor det er 20 ikke vaccinerede som alle er testet? 

De fleste vaccinerede bliver testet jævnligt disse dage hvor man bliver forkølet eller er nær kontakt nærmest ugentligt. Det er derfor testkapaciteten er sprængt.

Anmeld Citér

29. november 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Det er jo et valg mellem pest og kolera, og for mange afgøres nok af om man i omgangskredsen har haft nogen med enten et hårdt corona forløb eller med bivirkninger efter vaccinen,

vi kender desværre ikke langtidsvirkninger af nogen af dem, og desværre spredes der mere misinformation end information, synes selv en del af de videnskabelige undersøgelser bærer præg af at man bare skal have nogle resultater hurtigt og så desværre ikke er grundige nok, men desværre så er der også alle de “religiøse”som spreder deres religion på måder, der ser videnskabelige ud, men kun indeholder deres fortolkning af de fakta, som passer i deres verdensbillede (gælder både for og imod)

det handler jo i bund grund om, hvorvidt man tror på risikoen er størst for corona skader eller vaccinationsskader. Som smitten går i øjeblikket er det nok næsten 100% sikkert at manglende vaccination kommer til at betyde en tur med corona og de risici. Hvorimod en vaccination 100% giver de risici der følger med der.

var personligt glad da de satte aldersgrænsen ved 12, så jeg ikke skulle vælge, men nu får barnet vaccinen og det skyldes tildels at hun selv gerne vil. Er ikke sikker på jeg havde tvunget hende.

om 20 år får den ene lejr måske mulighed for at slå den anden i hovedet og sove hvad sagde jeg, menige er i tvivl om hvilken lejr det bliver.

Anmeld Citér

29. november 2021

1518

Anonym skriver:

Nu ved jeg, at spørgsmålet ikke er stillet til mig, men vi er altså mange vaccinerede, der stadig bliver testet regelmæssigt. Jeg bor i en kommune med et smittetryk over gennemsnittet. Kommunen, jeg arbejder i, har derimod et relativt lavt smittetryk. Så jeg bliver testet 1-2 gange om ugen for ikke at være skyld i at flytte uopdaget smitte fra en kommune til en anden. Og jeg er fuldt vaccineret. 

Anmeld Citér

29. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
kamikaze skriver:

De fleste vaccinerede bliver testet jævnligt disse dage hvor man bliver forkølet eller er nær kontakt nærmest ugentligt. Det er derfor testkapaciteten er sprængt.

Det kom godt nok bag på mig da tallene kom frem. At det er de vaccinerede som i højere grad lader sig teste. Så en del af befolkningen både fravælger vaccine og lader sig heller ikke teste. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Der er også folk der er døde af vaccinen. Hvad er dit argument for det ? 

jeg tør godt lade mit barn vaccinerer efter vaccinationsprogrammet eftersom at de vacciner af eksisteret i 20+ år og dermed kender man langtidsbivirkningerne på dem. Corona vaccine af været der knap 1 år, den er hastegodkendt og man ved Inter om langtidsbivirkningerne på den. Derudover er der hele tiden ændringer i hvor meget den sækker og hvem og hvorfor folk skal have den. 

jeg siger ikke corona ikke er farlig FOR NOGEN men det er influenza og lungebetændelse også. Corona er ikke farlig for alle ligesom influenza og lungebetændelse heller ikke er farlig for alle. Eller almindelig forkølelse for den sags skyld. Det er også farligt for nogen men ikke andre. 
lad være at gør corona værre end det er. 

Nu er Covid-19 langt mere smitsom end influenza og langt mere farlig. Dødeligheden for influenza er markant lavere end Covid-19. Vi er med på at dødeligheden for visse befolkningsgrupper er forholdsvis lav, men det er den ikke for andre. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

1518 skriver:

Nu ved jeg, at spørgsmålet ikke er stillet til mig, men vi er altså mange vaccinerede, der stadig bliver testet regelmæssigt. Jeg bor i en kommune med et smittetryk over gennemsnittet. Kommunen, jeg arbejder i, har derimod et relativt lavt smittetryk. Så jeg bliver testet 1-2 gange om ugen for ikke at være skyld i at flytte uopdaget smitte fra en kommune til en anden. Og jeg er fuldt vaccineret. 

Men der er også mange vaccinerede der læner sig tilbage og ikke mener de behøver at blive testet fordi de er beskyttet af vaccinen. Og det er jo netop det coronapasset også er med til at fortælle - du kan jo fint vise coronapas uanset tests, hvis bare du er vaccineret. Men det giver i min optik et misvisende billede. For ligesåvel som børn og nogle voksne kan være raske smittebærere, så kan vaccinerede også være det. 

Men jeg synes det er fedt at du bliver testet 1-2 gange om ugen selvom du er vaccineret - jeg kender bare ikke nogen vaccinerede der lader sig teste, med mindre de har symptomer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.