Wampires skriver:
Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor man ikke lukker flyverejser der ikke er nødvendige...
hvorfor har vi åbne grænser? lad folk fremvise coronapas ved grænsen inden de får lov til at krydse...
Sådan som det er nu så nej så forsvinder det aldrig og det bliver aldrig mindre indgribende hvis vi skal beskytte vores kære..
det er vanvittig hårdt at stå med sin søn på 10 der bryder fuldkommen sammen på gulvet fordi han for anden uge i træk ikke kan komme i skole da der er opstået ny smitte så han skal testes før han kan komme...
Jeg tror ikke, at der er noget statistik på det, men mit bud er, at der kommer mindst lige så mange tilfælde ind via landjorden. Der er virkelig mange lastbilstransporter med dertil hørende chauffører, der krydser grænsen hver dag.
Desuden ville det være virkelig svært at definere, hvad der er en nødvendig rejse. Sælgerne på mit arbejde er begyndt at rejse ud til kunder i udlandet igen for længst, så det tænker jeg også, at de er mange andre steder. Virksomheden synes de er nødvendige, men det synes andre nok ikke. Min tur til England var ren shoppingtur, så den vil selvfølgelig falde under ikke-nødvendig.
Men må man rejse for sit arbejde? Må man rejse for at se sin familie? Hvor skal man sætte grænsen?
Jeg forstår så heller ikke, at regeringen har ladet det være op til hver enkelt kommune, hvordan man vil håndtere smitten i skolen. På vores skole må børnene komme igen efter 1 negativ test. Mine veninders børn i nabokommunen måtte komme i skole uden negativ test, men det var dog forventet, at de tog en test på 4. og 6. dagen som nærkontakt, men så længe de ikke var testet positive måtte de komme i skole. I andre kommuner kræver skolerne 2 negative test før et barn må komme i skole efter at have været nærkontakt.
Anmeld
Citér