Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Tja kan kun sige at ingen af dem jeg kender der er vaccineret gider blive testet fordi de ikk behøver. 

Jeg kan nævne de første 10 i vores omgangskreds som bliver testet selvom de er vaccineret og så er der dem på min arbejdsplads.

Er det ikke helt almindelig samfundssind, at man gør det for, at passe på os selv og hinanden i disse tider, hvor smitten bare buldre derud af

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Anonym

Det og blive vaccineret handler jo heller ikke om dig og mig, og at “vi kan godt tåle og blive syge” det og blive vaccineret handler om OS og at passe på andre og passe på vores system. 
Så jeg kan ikke se andre muligheder end at selvfølgelig skal min datter vaccineres, og der er så sindsyg mange dygtige mennesker der har lavet vaccinen, testet vaccinen osv. for at passe på os alle sammen så jeg stoler på vores sundhedssystem! 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Der er også folk der er døde af vaccinen. Hvad er dit argument for det ? 

jeg tør godt lade mit barn vaccinerer efter vaccinationsprogrammet eftersom at de vacciner af eksisteret i 20+ år og dermed kender man langtidsbivirkningerne på dem. Corona vaccine af været der knap 1 år, den er hastegodkendt og man ved Inter om langtidsbivirkningerne på den. Derudover er der hele tiden ændringer i hvor meget den sækker og hvem og hvorfor folk skal have den. 

jeg siger ikke corona ikke er farlig FOR NOGEN men det er influenza og lungebetændelse også. Corona er ikke farlig for alle ligesom influenza og lungebetændelse heller ikke er farlig for alle. Eller almindelig forkølelse for den sags skyld. Det er også farligt for nogen men ikke andre. 
lad være at gør corona værre end det er. 

Hvem er død af vaccinen? Det er nyt for mig. Er du sikker på du ikke er faldet for fake news? https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/forkert-tolkning-af-dodsfald

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan nævne de første 10 i vores omgangskreds som bliver testet selvom de er vaccineret og så er der dem på min arbejdsplads.

Er det ikke helt almindelig samfundssind, at man gør det for, at passe på os selv og hinanden i disse tider, hvor smitten bare buldre derud af

Pas. Jeg kan kun tale udfra min omgangskreds.

Anmeld Citér

29. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hvem er død af vaccinen? Det er nyt for mig. Er du sikker på du ikke er faldet for fake news? https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/forkert-tolkning-af-dodsfald

Vi har et par stykker der er døde af Astra Zenica vaccinen her i Danmark. Jeg kan ikke huske, at der har været nogen her i landet, der er død af de øvrige. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ikke mere fake news ens regeringen propaganda taler 

Anmeld Citér

29. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
lineog4 skriver:

Overvejede selv at finde tallene frem �� og de viser selvsagt at kun en brøkdel af befolkningen bliver testet på en uge (kender ikke tallene for kviktest, men ved alle skolebørn i Danmark får tilbudt kviktest på deres skoler, og alt personale så de bruger nok ikke også de andre tilbud). 

Men det er ikke ensbetydende med, at det er de uvaccinerede som bliver testet som egentlig var begyndelsen på snakken om test. Nemlig st man er mere sikker i et run ned uvaccinerede for de er teatede til modsætning for de vaccinerede. Der viser egentlig bare, at en del ikke bliver testet.

Jeg er selv en af dem der troligt stikker næsen frem hver mandag selvom jeg er vaccineret, for der er en del smitte på min skole. Min mands firma har sat, at alle skal testes en gang om ugen trods vaccine, så du vil formodentlig møde både vaccinerede og uvaccinerede der testes regelmæssigt.

Helt enig i at der er både vaccinerede og uvaccinerede, der testes regelmæssigt. Det var ikke min hensigt at påstå, at de vaccinerede ikke bliver testet. Det var kun for at gå i rette med påstanden om, at de fleste vaccinerede regelmæssigt bliver testet.

Anmeld Citér

29. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Wampires skriver:

Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor man ikke lukker flyverejser der ikke er nødvendige...

hvorfor har vi åbne grænser? lad folk fremvise coronapas ved grænsen inden de får lov til at krydse...

Sådan som det er nu så nej så forsvinder det aldrig og det bliver aldrig mindre indgribende hvis vi skal beskytte vores kære..

det er vanvittig hårdt at stå med sin søn på 10 der bryder fuldkommen sammen på gulvet fordi han for anden uge i træk ikke kan komme i skole da der er opstået ny smitte så han skal testes før han kan komme...

Jeg tror ikke, at der er noget statistik på det, men mit bud er, at der kommer mindst lige så mange tilfælde ind via landjorden. Der er virkelig mange lastbilstransporter med dertil hørende chauffører, der krydser grænsen hver dag.

Desuden ville det være virkelig svært at definere, hvad der er en nødvendig rejse. Sælgerne på mit arbejde er begyndt at rejse ud til kunder i udlandet igen for længst, så det tænker jeg også, at de er mange andre steder. Virksomheden synes de er nødvendige, men det synes andre nok ikke. Min tur til England var ren shoppingtur, så den vil selvfølgelig falde under ikke-nødvendig. 

Men må man rejse for sit arbejde? Må man rejse for at se sin familie? Hvor skal man sætte grænsen?

Jeg forstår så heller ikke, at regeringen har ladet det være op til hver enkelt kommune, hvordan man vil håndtere smitten i skolen. På vores skole må børnene komme igen efter 1 negativ test. Mine veninders børn i nabokommunen måtte komme i skole uden negativ test, men det var dog forventet, at de tog en test på 4. og 6. dagen som nærkontakt, men så længe de ikke var testet positive måtte de komme i skole. I andre kommuner kræver skolerne 2 negative test før et barn må komme i skole efter at have været nærkontakt.

Anmeld Citér

29. november 2021

Hanspige

Ja det skal han  

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Janey skriver:

Vi har et par stykker der er døde af Astra Zenica vaccinen her i Danmark. Jeg kan ikke huske, at der har været nogen her i landet, der er død af de øvrige. 

Den samt johnson&johnson vaccinen ville jeg heller ikke turde få til hverken mig selv eller mine børn der da netop er påvist sammenhæng med alvorlige bivirkninger, modsat RNA-vaccinerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.