Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hvad er jeres holdning til at de nu åbner op fra 5 års alderen ? Jeg er dybt uening med min eksmand om vores søn skal på 5 år. 
han er bare typen der siger selvfølgelig hvor jeg er mere skeptisk…  synes man bør vente der er ikke forsket nok i det. 

hvad er jeres mening lader i jeres vaccinere ?  Og er i selv vaccineret ? 
jeg er pga det arbejde jeg har men har selv valgt og sige stop nu skal ikke have 3 stik. 

Ja alle mine børn bliver vaccineret når de får tilbuddet.

Jeg stoler på de mennesker og det system der er oprettet til at godkende vaccinerne.. ellers ville jeg jo heller ikke følge det gængse vaccineprogram for det ændrer sig jo også...

Jeg havde ikke hørt at de åbnede op for til 5 år, kun at vores på 10 har fået det tilbudt.

Jeg håber snart at alle er vaccinerede eller har været smittet så vi hurtigere kan få slået udbrud ned og undgå at det hele skal lukkes igen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
kamikaze skriver:

De fleste vaccinerede bliver testet jævnligt disse dage hvor man bliver forkølet eller er nær kontakt nærmest ugentligt. Det er derfor testkapaciteten er sprængt.

Der er sikkert mange vaccinerede, der bliver testet jævnligt, men jeg tror ikke, at det er de fleste. 

Hvis man kigger på tallene fra i går, var der 186.000 PCR tests. Det vil på en uge være 1,3 mio og så kommer der selvfølgelig lyntests oveni, men vi er langt mere end 1,3 mio vaccinerede, så selv hvis alle, der blev testet var vaccinerede, så ville vi ikke på en uge få testet de fleste vaccinerede, så tallene siger noget andet.

Skal jeg være ærlig, så er jeg en af dem, der sjældent bliver testet. Jeg blev testet for nyligt, fordi det var et krav, da jeg skulle til Englang og så er jeg testet en gang pga. hoste, men ellers er jeg ikke testet meget længe. Vi snakker om det både blandt familie, kollegaer og venner, og jeg kender en, der bliver testet hver anden uge, men ellers bliver de kun testet ved symptomer og nær kontakt uanset, om de er vaccinerede eller ej.

Anmeld Citér

29. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
lineog4 skriver:

Der er bare den forskel, at det er deres søn som det handler om og ikke faren selv. Og som med så meget andet, så bliver det den der siger nej som får ret - hvorfor egentlig? 

Og forstår da godt frustrationen, hvis man ved at nej'et ikke følges op af en garanti for, at kommer der fx isolation af ikke vaccinerede, så tager fat over. 

Jeg synes det helt og aldeles op til en selv on man vil vaccineres, jeg er stadig i tvivl om vores den yngste skal. Men jeg forstår godt frustrationen, hvis man selv mener det bedste er vaccinationen og man så endda samtidig ved, at kommer det til isolation mm. Så hænger det på en selv.

Jeg forstår også godt frustrationen over faren, når man selv mener, at det bedste er vaccinen.

Det jeg reagerer på er retorikken om, at uvaccinerede har hul i hovedet og er egoistiske. De fleste har en for dem rigtig god grund til at lade være. Så kan vi grine nok så meget af deres teorier fra QA anon og fortælle dem nok så meget, at vaccinen er sikker, men det ændrer ikke på det, hvis folk er overbevist om, at vaccinen er farlig. Der er ingen der ændrer holdning af at vi vaccinerede bliver ved med at pege fingre af dem, der ikke tør blive vaccineret af den eller anden grund.

Anmeld Citér

29. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Wampires skriver:

Ja alle mine børn bliver vaccineret når de får tilbuddet.

Jeg stoler på de mennesker og det system der er oprettet til at godkende vaccinerne.. ellers ville jeg jo heller ikke følge det gængse vaccineprogram for det ændrer sig jo også...

Jeg havde ikke hørt at de åbnede op for til 5 år, kun at vores på 10 har fået det tilbudt.

Jeg håber snart at alle er vaccinerede eller har været smittet så vi hurtigere kan få slået udbrud ned og undgå at det hele skal lukkes igen...

Vores største problem her i Danmark er nok, at det ikke er en 100% løsning, at alle bliver smittet eller vaccineret. Vi lever i en global Verden, så når mange millioner (milliarder??) Verden over ikke er vaccineret, så kan der hele tiden komme nye varianter, som den eksisterende vaccine ikke beskytter imod eller som tidligere smittede ikke er immun over for.

Umiddelbart ser jeg kun, at den eneste mulighed er at alle i Verden får adgang til vaccine eller at vi lærer at leve med corona på en måde, der samtidig kan holde samfundet åbent. Det er nu 2. gang vi ser en mutation fra Sydafrika, hvor meget få mennesker har mulighed for at blive vaccineret, så jeg kan ikke se en ende på det her.

Anmeld Citér

29. november 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er slet ikke i tvivl, at hvis min børn havde den alder ville de blive vaccineret. De er 12 1/2 år og 14 år og de er vaccineret.

Vi skal passe på hinanden og deri indgår det bare også, at børn bliver vaccineret. Det kan godt være, at alle siger, at børn ikke bliver dårlige, men de når, at smitte deres forældre som når, at smitte deres kollegaer. Så kører rouladen bare derudaf. 

Anmeld Citér

29. november 2021

lineog4

Janey skriver:

Der er sikkert mange vaccinerede, der bliver testet jævnligt, men jeg tror ikke, at det er de fleste. 

Hvis man kigger på tallene fra i går, var der 186.000 PCR tests. Det vil på en uge være 1,3 mio og så kommer der selvfølgelig lyntests oveni, men vi er langt mere end 1,3 mio vaccinerede, så selv hvis alle, der blev testet var vaccinerede, så ville vi ikke på en uge få testet de fleste vaccinerede, så tallene siger noget andet.

Skal jeg være ærlig, så er jeg en af dem, der sjældent bliver testet. Jeg blev testet for nyligt, fordi det var et krav, da jeg skulle til Englang og så er jeg testet en gang pga. hoste, men ellers er jeg ikke testet meget længe. Vi snakker om det både blandt familie, kollegaer og venner, og jeg kender en, der bliver testet hver anden uge, men ellers bliver de kun testet ved symptomer og nær kontakt uanset, om de er vaccinerede eller ej.

Overvejede selv at finde tallene frem �� og de viser selvsagt at kun en brøkdel af befolkningen bliver testet på en uge (kender ikke tallene for kviktest, men ved alle skolebørn i Danmark får tilbudt kviktest på deres skoler, og alt personale så de bruger nok ikke også de andre tilbud). 

Men det er ikke ensbetydende med, at det er de uvaccinerede som bliver testet som egentlig var begyndelsen på snakken om test. Nemlig st man er mere sikker i et run ned uvaccinerede for de er teatede til modsætning for de vaccinerede. Der viser egentlig bare, at en del ikke bliver testet.

Jeg er selv en af dem der troligt stikker næsen frem hver mandag selvom jeg er vaccineret, for der er en del smitte på min skole. Min mands firma har sat, at alle skal testes en gang om ugen trods vaccine, så du vil formodentlig møde både vaccinerede og uvaccinerede der testes regelmæssigt.

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

kamikaze skriver:

De fleste vaccinerede bliver testet jævnligt disse dage hvor man bliver forkølet eller er nær kontakt nærmest ugentligt. Det er derfor testkapaciteten er sprængt.

Tja kan kun sige at ingen af dem jeg kender der er vaccineret gider blive testet fordi de ikk behøver. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

1518 skriver:

Nu ved jeg, at spørgsmålet ikke er stillet til mig, men vi er altså mange vaccinerede, der stadig bliver testet regelmæssigt. Jeg bor i en kommune med et smittetryk over gennemsnittet. Kommunen, jeg arbejder i, har derimod et relativt lavt smittetryk. Så jeg bliver testet 1-2 gange om ugen for ikke at være skyld i at flytte uopdaget smitte fra en kommune til en anden. Og jeg er fuldt vaccineret. 

Det er da kun dejligt ar høre at du gør det. Men nu går mit spørgsmål jo ikk lige på det. Ved ds godt at nogen vaccinerede bliver testet. Det er ikk pointen i spørgsmålet 

Anmeld Citér

29. november 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min ældste datter bliver vaccineret, bl.a. fordi hun gerne selv vil.

Jeg er vaccineret, og jeg bliver testet hver uge, så vi er altså nogen, der ER vaccinerede OG bliver testet

Anmeld Citér

29. november 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Janey skriver:

Vores største problem her i Danmark er nok, at det ikke er en 100% løsning, at alle bliver smittet eller vaccineret. Vi lever i en global Verden, så når mange millioner (milliarder??) Verden over ikke er vaccineret, så kan der hele tiden komme nye varianter, som den eksisterende vaccine ikke beskytter imod eller som tidligere smittede ikke er immun over for.

Umiddelbart ser jeg kun, at den eneste mulighed er at alle i Verden får adgang til vaccine eller at vi lærer at leve med corona på en måde, der samtidig kan holde samfundet åbent. Det er nu 2. gang vi ser en mutation fra Sydafrika, hvor meget få mennesker har mulighed for at blive vaccineret, så jeg kan ikke se en ende på det her.

Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor man ikke lukker flyverejser der ikke er nødvendige...

hvorfor har vi åbne grænser? lad folk fremvise coronapas ved grænsen inden de får lov til at krydse...

Sådan som det er nu så nej så forsvinder det aldrig og det bliver aldrig mindre indgribende hvis vi skal beskytte vores kære..

det er vanvittig hårdt at stå med sin søn på 10 der bryder fuldkommen sammen på gulvet fordi han for anden uge i træk ikke kan komme i skole da der er opstået ny smitte så han skal testes før han kan komme...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.