kamikaze skriver:
De fleste vaccinerede bliver testet jævnligt disse dage hvor man bliver forkølet eller er nær kontakt nærmest ugentligt. Det er derfor testkapaciteten er sprængt.
Der er sikkert mange vaccinerede, der bliver testet jævnligt, men jeg tror ikke, at det er de fleste.
Hvis man kigger på tallene fra i går, var der 186.000 PCR tests. Det vil på en uge være 1,3 mio og så kommer der selvfølgelig lyntests oveni, men vi er langt mere end 1,3 mio vaccinerede, så selv hvis alle, der blev testet var vaccinerede, så ville vi ikke på en uge få testet de fleste vaccinerede, så tallene siger noget andet.
Skal jeg være ærlig, så er jeg en af dem, der sjældent bliver testet. Jeg blev testet for nyligt, fordi det var et krav, da jeg skulle til Englang og så er jeg testet en gang pga. hoste, men ellers er jeg ikke testet meget længe. Vi snakker om det både blandt familie, kollegaer og venner, og jeg kender en, der bliver testet hver anden uge, men ellers bliver de kun testet ved symptomer og nær kontakt uanset, om de er vaccinerede eller ej.
Anmeld
Citér