Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2021

Tystys14

IenFart skriver:

Det er altså ikke særlig fordrende for en saglig debat når flere i tråden omtaler vacciner som gift og hvad de end forsøger at indikere om dem som vælger at lade deres børn vaccinere. 

Jeg synes vaccinerne er gift. Men jeg betvivler ikke der faktum, at de som lader dem selv og deres børn vaccinere, gør det fordi de mener det er det rigtige.

Der hvor de vælter helt for mig er, når de som er vaccineret snakker om samfundssind og sammenhold, på trods af hvordan de selv udskammer og lukker en lille gruppe mennesker ned/ude af samfundet. Det da ikke særligt meget  samfundssind, ikke at respektere andres holdninger og valg. 

Forstår ikke at man lader sig vaccinere og så forventer alle andre gør det. Hvis vaccinerne var effektive og virkede som de skulle, så burde alle der er vaccineret jo være safe og glade.

Hvis lortet virkede, så var det vel ikke nødvendigt med et booster shot og flere på sigt. 

Men nu ved jeg at i kommer lige tilbage og tror at i selv forstår videnskaben fordi i har hørt Magnus Heunicke, Søren Brostrøm og de andre tale på skærmen. Fred være med det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2021

Anonym

Vi er en familie med 4 børn. Vi voksne er vaccineret, men vi har alle haft corona her i november. Det var ikke så slemt.

Mine børn er derfor naturligt vaccineret og vi har besluttet, at de ikke skal have stikket.

Overvejer stadig, om vi voksne vil tage 3. Stik. Er jo ikke nødvendigt nu, vi har haft corona.

Anmeld Citér

27. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tystys14 skriver:

Jeg synes vaccinerne er gift. Men jeg betvivler ikke der faktum, at de som lader dem selv og deres børn vaccinere, gør det fordi de mener det er det rigtige.

Der hvor de vælter helt for mig er, når de som er vaccineret snakker om samfundssind og sammenhold, på trods af hvordan de selv udskammer og lukker en lille gruppe mennesker ned/ude af samfundet. Det da ikke særligt meget  samfundssind, ikke at respektere andres holdninger og valg. 

Forstår ikke at man lader sig vaccinere og så forventer alle andre gør det. Hvis vaccinerne var effektive og virkede som de skulle, så burde alle der er vaccineret jo være safe og glade.

Hvis lortet virkede, så var det vel ikke nødvendigt med et booster shot og flere på sigt. 

Men nu ved jeg at i kommer lige tilbage og tror at i selv forstår videnskaben fordi i har hørt Magnus Heunicke, Søren Brostrøm og de andre tale på skærmen. Fred være med det. 

Til trods for din helt afsindigt nedladende afslutning, så svarer jeg alligevel. Jeg ved ikke hvilke vaccinerede mennesker du omgås. Dem jeg kender og omgås synes det er et personligt valg at lade sig vaccinere og udskammer ikke dem som har fravalgt. Det samme har da været tilfældet i de fleste af de efterhånden mange debatter herinde.

Til gengæld føler nogle skeptikere, blandt andet dig, et enormt behov for at tale ned og nærmest svine folk til for at have valgt vaccinen til. Man har ikke eneret på at sætte sig ind i tingene fordi man har fravalgt vaccinen. Du kan ikke forvente respekt for dit valg når du ikke selv udviser det.

Anmeld Citér

27. november 2021

fehår

Tystys14 skriver:

Ikke alle vacciner medfører immunitet resten af livet. Se blot på børnevaccinationsprogrammet og antallet af "boosters", eller stivkrampevaccination, som holder 10 år. Det betyder ikke, at "lortet ikke virker". 

Anmeld Citér

28. november 2021

Soonmom

Nej. Pt er det jo ikke engang den godkendte de har tænkt sig at give dem, men en mindre dosis af den de voksne får, igen lyder det som noget der slet ikke er gennemtænkt og som jeg snakkede med en sygeplejerske om, ingen af dem i SST er fagpersoner, ingen.

Hvis du skulle bygge et hus, ville du så søge råd hos bageren?

Anmeld Citér

28. november 2021

1518

Soonmom skriver:

Nej. Pt er det jo ikke engang den godkendte de har tænkt sig at give dem, men en mindre dosis af den de voksne får, igen lyder det som noget der slet ikke er gennemtænkt og som jeg snakkede med en sygeplejerske om, ingen af dem i SST er fagpersoner, ingen.

Hvis du skulle bygge et hus, ville du så søge råd hos bageren?

Hvis ikke de er fagpersoner, hvad mener du så, de er? Hvis speciallæge i samfundsmedicin, en ph.d. i infektionsepidemiologi og en feltepidemiologisk uddannelse (Bolette Søborg) ikke gør dig til fagperson, hvad skal der så til? Søren Brostrøm, som er SST’s ansigt udadtil, er godt nok ikke uddannet i noget, der er særligt relevant for situationen lige nu (han har uddannelse i gynækologi og obstetrik), men han har jo masser af folk under sig, som har andre uddannelser, der er noget mere brugbare lige nu. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Anonym

Mormina skriver:

Nej det skal mit barn absolut ikke.
I Sverige er der påvist en bemærkelsesværdig stor stigning af dødsfald af ALLE årsager kort efter vaccination. Vi har med en ny vaccine at gøre som ingen kender langtidsbivirkningerne på. Først sagde de at børn ikke blev syge og smittede, men kort før det er deres tur så skruer de op for probagandaen i nyhederne og begynder at give børnene ansvaret for at beskytte de gamle. Det skriger til himmelen. Der er masser af mennesker der dør og får SLEMME bivirkninger, det sker hele tiden men alle historierne bliver censureret. Jeg har mistet både min søster og min onkel til vaccinen. De døde af blodpropper efter Pfizer. De var sunde og raske og fejlede intet. Begge døde 3 dage efter af blodpropper. Min veninde fik dobbeltsyn. Når jeg prøver at råbe op bliver det slettet. Jeg kan godt forstå i tænker det er sikkert fordi i ikke HØR ELLER FÅR LOV AT SE hvor slemt det står til. Det sker hele tiden over hele verden. I får kun lov at se ET narrativ. Mange læger råber forgæves vagt i gevær fordi de ingen taletid må få. Jeg er dybt bekymret for den her udvikling. Pfizer skriver selv at de har tilføjet tromethamin i sprøjten til børn. Hvorfor skal der hjertemedicin i en corona vaccine til børn. Jeg synes det skriger til himmelen at der er noget her som ikke er helt som de udlægger det.

Ej, jeg kan bare ikke være mere enig i det du skriver. 
Censurering bliver benyttet max og derfor får vi ikke den reelle viden og virkelighed. 
Samtlige jeg kender der er vaccineret har aldrig før været så syge som de er nu. Og flere af dem har fået forskellige ting at bøvle med, bl.a. underlivsproblemer. Jeg ved det er en subjektiv oplevelse af det, men jeg synes det er utroligt hvor unuanceret folk ser på vaccinen. Jeg forstår slet ikke at der ikke er flere der er skeptiske over for vaccinen. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
1518 skriver:

Hvis ikke de er fagpersoner, hvad mener du så, de er? Hvis speciallæge i samfundsmedicin, en ph.d. i infektionsepidemiologi og en feltepidemiologisk uddannelse (Bolette Søborg) ikke gør dig til fagperson, hvad skal der så til? Søren Brostrøm, som er SST’s ansigt udadtil, er godt nok ikke uddannet i noget, der er særligt relevant for situationen lige nu (han har uddannelse i gynækologi og obstetrik), men han har jo masser af folk under sig, som har andre uddannelser, der er noget mere brugbare lige nu. 

Om du så er uddannet verdenshersker og Superlæge i virologi er dine påstande ligegyldige, hvis du ikke kan vedlægge kilder eller data til dine påstande.

Hvis jeg finder én tømrer, der synes jeg skal bygge mit hus af ost, men 10 andre der mener mursten er bedre. Så undrer det mig, at folk helst vil lytte til den første.

Anmeld Citér

28. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
Mormina skriver:

3,939 er døde mindre end 2 uger efter at have modtaget deres anden dosis af vaxen i Sverige.
https://childrenshealthdefense.org/defender/alex-berenson-covid-vaccine-swedish-study/
Det er ærgeligt at vi ikke kan ytre vores holdning uden at det skal ned på et personligt plan. Jeg fik en stærk fornemmelse af at der var noget som ikke stemte helt, i det narrativ vi bliver præsenteret for.
At du kalder mig utroværdig når jeg fortæller om min kamp for at oplyse om dødsfald i min familie relateret til Pfizer er jeg vant til. Jeg kæmper hver dag for at få det frem, men det føles som at råbe til en mur. Jeg ønsker mere end noget andet at forældre vil tænke sig om før de får deres børn vaccineret med noget de reelt ikke ved hvad er, for en sygdom som ikke er farlig for dem. Jeg ønsker af hele mit hjerte at INGEN børn skal lige skade af de her vacciner som bliver presset ned over hovedet på dem.... for hvad... samfundssind. Ikke engang din læge ville kunne diske op med den sande fulde ingrediens liste. Jeg har fundet så mange læger og forskere i min søgen efter viden som gør alt i deres magt for at råbe vagt i gevær. Carrie Madaj, Mike Yeadon som er tidligere CEO hos Pfizer og mange mange andre. Det der bekymrer mig er at vi med død og pine kun må høre en side af sagen.
Hvor går grænsen for hvad de byder børnene? Så skal de have booster 1, 2,3 osv. Vores børn skal vokse op med at vise pas for at komme i biografen selvom de er sunde og raske.

Det handler ikke om at blive personlig, men at dit skriv er direkte misvisende. Når det omtalte stof aldrig har været brugt til behandling af hjertelidelser, og at det i øvrigt er ca 1/1000 del af den medicinske dosis. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Savanna skriver:

Om du så er uddannet verdenshersker og Superlæge i virologi er dine påstande ligegyldige, hvis du ikke kan vedlægge kilder eller data til dine påstande.

Hvis jeg finder én tømrer, der synes jeg skal bygge mit hus af ost, men 10 andre der mener mursten er bedre. Så undrer det mig, at folk helst vil lytte til den første.

Spol lige tilbage: Hvad fik dig og sygeplejersken, du talte med, til at enes om, at “ingen af dem i SST er fagpersoner, ingen”? Er dét ikke netop at sprede ikke blot ligegyldige påstande, men decideret misinformation? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.