Skal jeres børn corona vaccineres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min ældste på 7 skal absolut vaccineres. Jeg synes absolut en vaccine er et mindre onde end endnu en nedlukning ville være.

Derudover har lillesøster tendens til at sygdom sætter sig på lungerne, og har haft 3 lungebetændelser siden april, så jeg vil bestemt gøre hvad jeg kan for at mindske risikoen for at vi får corona herhjemme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2021

Anonym trådstarter

MamaGulloev skriver:

Min ældste på 7 skal absolut vaccineres. Jeg synes absolut en vaccine er et mindre onde end endnu en nedlukning ville være.

Derudover har lillesøster tendens til at sygdom sætter sig på lungerne, og har haft 3 lungebetændelser siden april, så jeg vil bestemt gøre hvad jeg kan for at mindske risikoen for at vi får corona herhjemme.

Forstår godt hvis man er udfordrer  med sygdom eller børn ned forskellige diagnoser hvor de ikke kan klare blive alvorlige syge der vil jeg sim mor heller ikke tage nogle chancer men hos sunde og raske børn NEJ børn har bedst at have deres eget stærke immunforsvar.  Og ikke sprøjtes med diverese giftstoffer…

Anmeld Citér

27. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Forstår godt hvis man er udfordrer  med sygdom eller børn ned forskellige diagnoser hvor de ikke kan klare blive alvorlige syge der vil jeg sim mor heller ikke tage nogle chancer men hos sunde og raske børn NEJ børn har bedst at have deres eget stærke immunforsvar.  Og ikke sprøjtes med diverese giftstoffer…

Det er altså ikke særlig fordrende for en saglig debat når flere i tråden omtaler vacciner som gift og hvad de end forsøger at indikere om dem som vælger at lade deres børn vaccinere. 

Anmeld Citér

27. november 2021

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ja, min søn skal vaccineres. 

Min datter fik første stik to dage efter, hun fyldte 12, og jeg har selv lige fået mit 2. (3.)stik (tog imod Johnson og Johnson i foråret, som kun er et stik). 

Min søn havde sidste år Corona, og jeg har aldrig set ham have set så dårligt. Han havde feber i flere uger og sov 20 timer i døgnet.  Han havde det virkelig skidt, og jeg ønsker ikke for nogen, at deres børn skal opleve det. 

Min søn var da en sund, rask og aktiv 8-årig dreng uden nogen sygdomshistorie. Det tog ham 6 måneder at komme helt ovenpå igen. I de 6 månader sov han middagssøvn efter skole og kom tidligt i seng, og hans appetit var ofte ikke-eksisterende. 

Så ja, det kan kun gå for langsomt for ham at få den vaccine! 

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Nej, mine børn skal bestemt ikke vaccineres. Hverken jeg, min partner eller familie er vaccineret. Ej heller vennegruppe. Indtil nu kender jeg personligt nogle børn, som har været smittet, da den eksploderer i børnenes skole pt. De var ramt med en smule snotnæse- intet andet. Klassekammeraterne i mine børns skole har også kun milde forløb eller ingen symptomer. Og det er trods alt halvdelen af årgangen, som er ramt. Jeg kender også en voksen, som var smittet, og kun havde en smule sløjhed i form af træthed. Jeg kan ikke se behovet, og slet ikke, når vaccinen skræmmer mig i så stor grad, som den gør, og de mange vaccineramte ikke bliver hørt eller få hjælp, når deres liv er blevet ødelagt. Både pga lukkede øre, men også fordi man endnu ikke ved, hvordan man skal hjælpe de stakler. Den gruppe vil jeg ikke være en del af, det, hvis du spørger mig, er skræmmende as hell. 

Fair nok. Men bare fordi du ikke har oplevet voksne med et alvorligt forløb med Corona betyder det jo ikke at det ikke sker. Man kan ikke rigtig bruge førstehåndsberetninger til særlig meget. Vi har mistet fem i vores omgangskreds. Det er heller ikke repræsentativt. Synes man skal gøre som man har lyst til, men synes stadig man skal erkende at det er en alvorlig sygdom for et segment af befolkningen så kan man så synes om man har ansvaret for at blive vaccineret eller ej. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Ja det skal hun, jeg stoler på myndigheder, og ønsker at beskytte de mennesker der er i risiko og dem der ikke kan blive vaccineret det synes jeg er den rette ting at gøre. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Når I taler om ansvaret overfor de syge og svage og gamle i samfundet, hvordan forholder I Jer så vedrørende ansvaret for Jeres børn ved at vaccinere Dem med en vaccine hvor der kun er 4 måneders sikkerhedsdata vedrørende børn og hvor nogle af bivirkningerne er hjertebetændelse, blodpropper, pludselig død og eventuelt en varig nedsættelse af immunforsvaret. Vedrørende Varig nedsættelse af immunforsvaret er undersøgelserne herfor ikke færdiggjorte. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Tip!

Jeg er vaccineret og skal have 3. stik så snart det er muligt at bestille tid. 
Min søn på 13 år er også vaccineret. 
Jeg arbejder med meget lungesyge børn, så for mig og min omgangskreds er der ingen tvivl. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Når I taler om ansvaret overfor de syge og svage og gamle i samfundet, hvordan forholder I Jer så vedrørende ansvaret for Jeres børn ved at vaccinere Dem med en vaccine hvor der kun er 4 måneders sikkerhedsdata vedrørende børn og hvor nogle af bivirkningerne er hjertebetændelse, blodpropper, pludselig død og eventuelt en varig nedsættelse af immunforsvaret. Vedrørende Varig nedsættelse af immunforsvaret er undersøgelserne herfor ikke færdiggjorte. 

Risikoen for alvorlige bivirkninger er forsvindende lille (og det er iøvrigt mere end fire måneder). I godkendelsesstudiet var der ingen alvorlige eller sjældne bivirkninger registret. Man har registreret bivirkninger ved voksne, som du nævner hjertehindebetændelse, men det forsvinder igen. Jeg tager gerne den absolut minimale risiko på hendes vegne for at beskytte andre og for at vi kan undgå en anden lockdown, hvilket har en reel negativ konsekvens for hende. Risikoen for at andre i risikogruppen får et alvorligt forløb med Corona er meget højere end hun får bivirkninger ved en vaccine. Risikoen for at hun bliver negativt påvirket af en lockdown er højere end alvorlig bivirkning af vaccinen. 

Anmeld Citér

27. november 2021

Anonym

Det er en tilbagevendende debat som deler vandene mellem danskerne og både vaccineret og ikke vaccineret har fået voldsom travlt med at bede lære hinanden om denne vaccine jeg vil ønske at den snart fik en ende for det er jo ganske frivilligt om man vil have den eller ej jeg selv vaccineret og det blev mine børn også men jeg gider ikke at stå til regnskab overfor de ikke vaccineret hvorfor at jeg har valgt at gøre som jeg har lige så vel som de ikke vaccineret hele ikke skal stå til regnskab overfor mig alle har gjort nogle Overvejelser før de har sagt ja eller nej til at blive vaccineret jeg håber dog ikke at vi skal have flere   nedlukninger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.