Sige nej til arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2021

Anonym

Lje skriver:

Tid nok i døgnet til at skrive ansøgninger og derfor skal på deltid? Ej det mener du ikke seriøst. Det er da en total misforståelse af hvad dagpengesystemet skal bruges til. 

Det er en latterliggørelse af folk, der har 2 jobs for at enderne mødes, folk der knokler med uddannelse ved siden af arbejde, dagpengemodtagere, der deltager i alt muligt aktør-halløj/aktivering og stadig skal sender ansøgninger og stadig ikke får job fordi de måske er faldet helt uden for skiven. 

Hvad tror I mon, at os, der har et job, gør, når vi skal søge nye jobs - går på deltid? Man kan jo vælge at slukke fjernsynet, lette sig fra sofaen, stå tidligere op end resten af familien, droppe en aften med venner eller sport, skrive ansøgninger på sine fridage. 

Jeg er helt med på, at man også som dagpengemodtager har ret til både fritid og fornøjelse men han havde jo et fuldtidsjob uden forpligtigelser til dagpengesystemet. Så var det jo vitterligt bare at klemme ballerne sammen og prioritere.

Vh.

Der er så mange antagelser her, at jeg opgiver at svare. Hvis man gerne VIL tænke negativt om mennesker, er det meget nemt. "Fritid" er et bredt begreb og blev her brugt i betydningen, den tid man ikke er på arbejde - det kan også dække over andre seriøse forpligtelser. 

Men jeg melder mig ud af denne her tråd nu, så jeg kan fortælle min mand, at han er en last for samfundet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2021

Sprit25

Carina:-) skriver:

Ikke hvis jeg havde valget  ( for ved jo godt at det ikke er kalkfjerner kontra sanitetmiddel man har haft om på studiet- og det ville koste mere at lære op inden personen stopper igen, end ved gevinst)men det har jeg ikke nu. Og en advokat ville aldrig søge hos rengøring- men har da haft en jurastuderende 

Også derfor jeg har pædagoger og lærer gående i rengøring.  

Som selv har sagt de tager det her for en periode indtil det rigtige dukker op . 

Men de arbejder imens de leder - og det kan man da kun have respekt for. Og gevinst for vores virksomhed.  

For hver måned der går er en måned mindre med spekulationer i hvordan vi får puslespillet til at gå op - uden at må sige nej til nye kunder ( lig med nej til vækst) 

Jeg er enig og jeg vil også gerne arbejde, mens jeg søger. Men jeg har svært ved overhovedet at komme til samtaler

Anmeld Citér

25. juni 2021

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Og det er nok en af årsagerne til nogen ikke har travlt med at finde  sig et job.

Måske.

Jeg selv har svært ved at få hjælp af mit jobcenter. Jeg har lige fået diagnosen asberger der ved mig er meget det sociale kontakt der er svært. Den første kontakt. Så det spørger jeg om hjælp til at finde praktik pladser for at få erfaring inden for det jeg gerne vil arbejde med. Kontor.

Men man får ikke noget hjælp når man er på dagpenge ��

Anmeld Citér

25. juni 2021

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Det er rengøring. 

I h enholdsvis Grenå og Herning .

Det eneste krav ved den i Grenå er en god fysik pga der skal skummes

Og kørekort.

Rengøring kan min lænd desværre ikke ��

Bare det at tømme opvasker hjemme og lave aftensmad gør min lænd er helt smadret.

Jeg har forsøgt en praktik med fysisk hårdt arbejde og måtte stoppe efter 2 dage.

Det sætter sin begrænsning �� 

Anmeld Citér

25. juni 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
libramarie12 skriver:

Jeg kan ikke hjælpe dig.

Arbejde som pædagog i vuggestuen og vi få nogle gang nogle fra jobcenter. Puha. Vi er på overarbejde når der kommer nogle der fra. Vi har sagt stop ikke merer. I 2 år.

Folk der ikke dukker op.

Folk der kommer for sent flere gange.

Folk der holder pauser når de vil

Folk der sidder og sms'er og taler i mobil når de vil.

Der skal til læge (uden af sige til nogle at de går li) 

Hold kæft det er hårdt. Forstår det virkelige ikke. Jeg holder ikke igen. Især til dem der på min alder. Og ikke har taget et uddannelse. Men forventer bare at de kan gør li hvad der passer dem. 

Vi havde en hvis mor ringet og meldt ham syg. For han kunne li overskud at ringe selv.... (han havde været i byen dagen før og derfor ikke kunne kom på arbejde) han var 28 år. 

Så Sindsygt! Oplever præcis det samme i min vuggestue! 

Anmeld Citér

25. juni 2021

Lje

Der er så mange antagelser her, at jeg opgiver at svare. Hvis man gerne VIL tænke negativt om mennesker, er det meget nemt. "Fritid" er et bredt begreb og blev her brugt i betydningen, den tid man ikke er på arbejde - det kan også dække over andre seriøse forpligtelser. 

Men jeg melder mig ud af denne her tråd nu, så jeg kan fortælle min mand, at han er en last for samfundet.

Ærgerligt du melder dig ud af debatten. Jeg ville da faktisk hellere blive klogere på hvordan fuldtidsjob > deltidsstilling og supplerende dagpenge kan retfærdiggøres for at søge job. 

En uge kan vel lidt groft deles op i arbejdstid, familietid og fritid. Studietid hvis man læser ved siden af arbejde. Jeg undres over, at I ikke starter med at regulere på fritid og derefter familietid - før han kaster sig retur i dagpengesystemet. 

Vh.

Anmeld Citér

25. juni 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Ny skriver jeg noget som nogle vil finde provokerende.

Det er ikke alle der har en uddannelse der er dygtig til deres job. Og nogle kan bare ikke se det.

Og det må man forgud skyld ikke sige jo. Man det er sandheden.

Alle vil på universitetet læse mega højt. (misforståer mig ikke)

Anmeld Citér

25. juni 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Så Sindsygt! Oplever præcis det samme i min vuggestue! 

Ja ik.

Vi er stoppet med det. Sidste gang snakket jeg med sagsbehandling om det i jobcenter altså hvorfor vi ikke længere vil. Så sagde hun til mig, at dem der har snakket med mig synes det var hårdt (2 stykker) at få kritik. Men altså det er sku ikke okay at bare ikke lave noget og få penge for det.

-man kan ikke bare vælge at få fri kl. 12 hver dag. 

-også når man er på tur. Li møde nogle venner og vægle at bliv der og ikke vil med tilbage til vuggestuen. 

(hvad er det for noget.) 

Alle rbejder hårdt. En bankmand har også hård dage som en pædagog også kan ha og en læge en da. Der intet nemt i verden.

Og og det er ikke bare at drikke kaffe og passe børn.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Altea

Vi har lige talt om herhjemme, hvordan pokker der kan være så mange på dagpenge/kh, når så mange brancher skriger på arbejdskraft!

Ingen gider gå på arbejde for 140,-, så der er noget gevaldigt galt med vores system. Fabriksarbejde, rengøring og andre servicefag besættes med udenlandsk arbejdskraft - de HENTER polakkerne i busser og betaler hotel, for at få danske virksomheder til at løbe rundt. Det må være udtryk for forkælelse og ugidelighed, hvis ingen sætter en ære i at tjene vores fælles kasse i stedet for at medvirke til udtømning. Men man er da heller ikke selv ærekær, hvis det er en normal, okay holdning?? Jeg er stærkt rystet

Anmeld Citér

25. juni 2021

Anonym

libramarie12 skriver:

Ny skriver jeg noget som nogle vil finde provokerende.

Det er ikke alle der har en uddannelse der er dygtig til deres job. Og nogle kan bare ikke se det.

Og det må man forgud skyld ikke sige jo. Man det er sandheden.

Alle vil på universitetet læse mega højt. (misforståer mig ikke)

Jeg har vist lidt behov for at få uddybet for at forstå hvad du mener?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.