Jeg er ledig og har været det et stykke tid.
Jeg kan i hvert fald ikke sige nej til et job, hvis man gør bliver man sanktioneret. Det eneste er at hvis man er enlig forsørger kan man få skrevet ind i sine papirer at man kun kan blive tvunget til at tage arbejdet hvis det ligger indenfor institutionens åbningstid. Jeg var nemlig, som enlig mor, ved at miste dagpenge da jeg fik tilbudt et job der var om aftenen.
Hos mig holder fagforeningen skarpt øje med om jeg sender mindst 2 ansøgninger til opslåede stillinger om ugen, hvis ikke ringer de til mig. Hvilket er helt fair.
Jeg oplever jobcentret som nogen der virkelig vil hjælpe, men ikke strikse på den måde. Det er a-kassen til gengæld (bupl).
Jeg har søgt mange stillinger, men er sjældent kommet til samtale, nok fordi mit cv ikke er alenlangt. Det kan føles umuligt at få job når man ikke har mange års erfaring.
Selvom jeg er uddannet pædagog søger jeg ALT! Jeg er bare ALDRIG blevet kaldt til samtale på de ufaglærte stillinger jeg søger (mest rengøring, lager, produktion og butik), og jeg er overbevist om at det er fordi de godt ved at jeg som uddannet pædagog ikke har lyst til at gøre rent resten af mit arbejdsliv, men at det er en periode indtil jeg får noget andet.
Derfor oplever jeg at det er rigtig svært at finde arbejde, da jeg føler min uddannelse står i vejen for ufaglærte jobs. For tro mig, jeg tog gerne imod et hvilket som helst arbejde der var i dagtimerne. Men jeg får ikke chancen.
Anmeld
Citér