Anonym skriver:
Der er så mange antagelser her, at jeg opgiver at svare. Hvis man gerne VIL tænke negativt om mennesker, er det meget nemt. "Fritid" er et bredt begreb og blev her brugt i betydningen, den tid man ikke er på arbejde - det kan også dække over andre seriøse forpligtelser.
Men jeg melder mig ud af denne her tråd nu, så jeg kan fortælle min mand, at han er en last for samfundet.
I stedet for at opfatte det som kritik af din mand personligt, kunne man jo se det som kritik af et system, der i dette tilfælde ikke forbereder den arbejdsløse tilstrækkeligt på varetagelsen af et fuldtidsjob. Er man ansat i en tidsbegrænset stilling, eller bliver man varslet afskediget, vil man jo også skulle skrive ansøgninger i den tid, man ikke er på arbejde, og så må andre seriøse forpligtelser vige, hvis man ikke kan få enderne til at mødes.
Er der afgørende særlige omstændigheder i din mands tilfælde, er det jo bare at nævne dem - du har valgt at bruge ham som eksempel, hvorfor man, indtil andet omtales, må gå ud fra, det er et dækkende billede af, hvad systemet muliggør/tillader.
Jeg dømmer ikke din mand - men jeg studser over, at han får grønt lys til dette, når han tilsyneladende er et ressourcestærkt menneske og tilmed uddannet inden for et fag, hvor der er jobs at få. Idet du selv ytrer, at det i dine øjne er en fornuftig praksis, må du da også kunne begrunde hvorfor/hvordan det er dét i stedet for at trække dig, når nogle ikke umiddelbart kan se det fornuftige eller rimelige i det.
Anmeld
Citér