Sige nej til arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2021

Anonym

SØS skriver:

Nu skrev jeg intet om at man  “bare” kan noget som helst, så lad venligst være med at skyde mig det i skoene.

situstionen med TS som jeg svarede på var netop at manden var blevet tilbudt et job men havde ønsket - og fået lov til at takke nej - og det var det, jeg reagerede på.

Man kan også vende den om: 

Min mand har en uddannelse, som har kostet staten penge. Han har brugt tid på den. Nu søger han jobs inden for det fagområde, men vælger midlertidigt at tage et job som poder i håb om at kunne skrive ansøgninger i sin fritid. 

Da han efter en del måneder erfarer, at han ikke får skrevet jobansøgninger af ordentlig kvalitet, fordi der ikke er tid nok i døgnet, henvender han sig til chefen. Han spørger om deltidsstilling i stedet, og får et nej. 

Er det så virkelig det smarteste, at han fortsætter i en stilling uden NOGEN muligheder for avancement i stedet for at søge job inden for den branche, som det har kostet tid og penge at uddanne ham inden for?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2021

Carina:-)

Anonym skriver:

Man kan også vende den om: 

Min mand har en uddannelse, som har kostet staten penge. Han har brugt tid på den. Nu søger han jobs inden for det fagområde, men vælger midlertidigt at tage et job som poder i håb om at kunne skrive ansøgninger i sin fritid. 

Da han efter en del måneder erfarer, at han ikke får skrevet jobansøgninger af ordentlig kvalitet, fordi der ikke er tid nok i døgnet, henvender han sig til chefen. Han spørger om deltidsstilling i stedet, og får et nej. 

Er det så virkelig det smarteste, at han fortsætter i en stilling uden NOGEN muligheder for avancement i stedet for at søge job inden for den branche, som det har kostet tid og penge at uddanne ham inden for?

Hvis der er job inden for hans uddannelse.

For de 20.000 arbejdsløse akademikere vi har gående i årevis på ydelser , fordi der ikke et job til dem inden for deres fag -  mener jo også de må sige nej til alt fordi de har taget en uddannelse. 

Men det kan jo altid være en gevinst at arbejde noget af det man har kostet samfundet af - frem at blive ved med at være en udgift .

Jeg tager gladeligt hvem som helst- især når alternativet er ingen . Og skelner ikke til hbor lang uddannelse de har osv. 

Og så bidrager de imens til samfundet- ren win- win. 

Anmeld Citér

25. juni 2021

SANIE89 skriver:

Det med dagpenge på standby er rigtigt nok.

Nu kan jeg ikke huske det præcise antal mdr. Men jeg er forlænget 6-9 mdr Ca pga corona.

Og det er nok en af årsagerne til nogen ikke har travlt med at finde  sig et job.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Hvad er der igrunden for et job i ønsker besat.

Jeg som ledig er int i at høre. Samt hvor henne af ��

Det er rengøring. 

I h enholdsvis Grenå og Herning .

Det eneste krav ved den i Grenå er en god fysik pga der skal skummes

Og kørekort.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Sprit25

SØS skriver:

Nu skrev jeg intet om at man  “bare” kan noget som helst, så lad venligst være med at skyde mig det i skoene.

situstionen med TS som jeg svarede på var netop at manden var blevet tilbudt et job men havde ønsket - og fået lov til at takke nej - og det var det, jeg reagerede på.

Okay undskyld min bare så. Men du hentyder jo stadig, at det er nemt at få et job som noget andet. Det er det ikke altid. Mange ledige kan jo ikke gøre for det  

Jeg var for 3 år siden jobsøgende. Kom til 3 samtaler... fik de to som et vikariat. På 3 år... og jeg søgte ALT! 

Anmeld Citér

25. juni 2021

Anonym

Carina:-) skriver:

Hvis der er job inden for hans uddannelse.

For de 20.000 arbejdsløse akademikere vi har gående i årevis på ydelser , fordi der ikke et job til dem inden for deres fag -  mener jo også de må sige nej til alt fordi de har taget en uddannelse. 

Men det kan jo altid være en gevinst at arbejde noget af det man har kostet samfundet af - frem at blive ved med at være en udgift .

Jeg tager gladeligt hvem som helst- især når alternativet er ingen . Og skelner ikke til hbor lang uddannelse de har osv. 

Og så bidrager de imens til samfundet- ren win- win. 

Det scenario, du opstiller, laver en del antagelser. Lad os fortsætte med eksemplet med min mand: han er ikke akademiker, der er jobs i hans branche, og han har ikke været på dagpenge i årevis. Han afsluttede sin uddannelse og gik direkte på barsel med vores søn, og nu søger han så job. Så i hans tilfælde ER der andre muligheder end jobbet som poder, men det kræver, at han har tid nok i døgnet til at skrive knaldgode ansøgninger. Det vil et deltidsjob tillade ham, men ikke et fuldtidsjob - og så er der da ringe fornuft i, at han i stedet sidder i et fremtidsløst, meget midlertidigt fuldtidsjob. 

Anmeld Citér

25. juni 2021

Anonym skriver:

Det scenario, du opstiller, laver en del antagelser. Lad os fortsætte med eksemplet med min mand: han er ikke akademiker, der er jobs i hans branche, og han har ikke været på dagpenge i årevis. Han afsluttede sin uddannelse og gik direkte på barsel med vores søn, og nu søger han så job. Så i hans tilfælde ER der andre muligheder end jobbet som poder, men det kræver, at han har tid nok i døgnet til at skrive knaldgode ansøgninger. Det vil et deltidsjob tillade ham, men ikke et fuldtidsjob - og så er der da ringe fornuft i, at han i stedet sidder i et fremtidsløst, meget midlertidigt fuldtidsjob. 

Det var et generelt eksempel. 

Men din mand vil stadig stå bedre hvis han beholdte hos job . Og han ved jo i princippet ikke hvornår ønskejobbet kommer . 

Det ville vise en fremtidig arbejdsgiver, at han havde viljen.

Der spås af økonomer , at vi går en fremtidi i møde med job krise og økonomiske nedgange når efterdønninger af corona kommer.

Så vender det igen - så i princippet kan jeg være ligeglad med hvordan nogen prioritere. 

Jeg kender folk der studere ved siden af fuldtidsjob og familie - fordi de ikke har råd til su .

Og måske jeg er mega blank- men jeg forstår ikke at man ikke har tid til at arbejde, fordi man skal søge arbejde.  

Anmeld Citér

25. juni 2021

Sprit25

Carina:-) skriver:

Det var et generelt eksempel. 

Men din mand vil stadig stå bedre hvis han beholdte hos job . Og han ved jo i princippet ikke hvornår ønskejobbet kommer . 

Det ville vise en fremtidig arbejdsgiver, at han havde viljen.

Der spås af økonomer , at vi går en fremtidi i møde med job krise og økonomiske nedgange når efterdønninger af corona kommer.

Så vender det igen - så i princippet kan jeg være ligeglad med hvordan nogen prioritere. 

Jeg kender folk der studere ved siden af fuldtidsjob og familie - fordi de ikke har råd til su .

Og måske jeg er mega blank- men jeg forstår ikke at man ikke har tid til at arbejde, fordi man skal søge arbejde.  

Lad os forestille os følgende

En nyuddannet advokat søger jobbet hos dig. Han har et højt snit og vil helt sikkert indenfor hans felt. Han stopper så snart det rigtige job byder sig. 

Versus en ufaglært der søger. Du skal ikke bilde mig ind du tog advokaten når du ved du kan beholde den anden længere? 

Anmeld Citér

25. juni 2021

Lje

Tid nok i døgnet til at skrive ansøgninger og derfor skal på deltid? Ej det mener du ikke seriøst. Det er da en total misforståelse af hvad dagpengesystemet skal bruges til. 

Det er en latterliggørelse af folk, der har 2 jobs for at enderne mødes, folk der knokler med uddannelse ved siden af arbejde, dagpengemodtagere, der deltager i alt muligt aktør-halløj/aktivering og stadig skal sender ansøgninger og stadig ikke får job fordi de måske er faldet helt uden for skiven. 

Hvad tror I mon, at os, der har et job, gør, når vi skal søge nye jobs - går på deltid? Man kan jo vælge at slukke fjernsynet, lette sig fra sofaen, stå tidligere op end resten af familien, droppe en aften med venner eller sport, skrive ansøgninger på sine fridage. 

Jeg er helt med på, at man også som dagpengemodtager har ret til både fritid og fornøjelse men han havde jo et fuldtidsjob uden forpligtigelser til dagpengesystemet. Så var det jo vitterligt bare at klemme ballerne sammen og prioritere.

Vh.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Lad os forestille os følgende

En nyuddannet advokat søger jobbet hos dig. Han har et højt snit og vil helt sikkert indenfor hans felt. Han stopper så snart det rigtige job byder sig. 

Versus en ufaglært der søger. Du skal ikke bilde mig ind du tog advokaten når du ved du kan beholde den anden længere? 

Ikke hvis jeg havde valget  ( for ved jo godt at det ikke er kalkfjerner kontra sanitetmiddel man har haft om på studiet- og det ville koste mere at lære op inden personen stopper igen, end ved gevinst)men det har jeg ikke nu. Og en advokat ville aldrig søge hos rengøring- men har da haft en jurastuderende 

Også derfor jeg har pædagoger og lærer gående i rengøring.  

Som selv har sagt de tager det her for en periode indtil det rigtige dukker op . 

Men de arbejder imens de leder - og det kan man da kun have respekt for. Og gevinst for vores virksomhed.  

For hver måned der går er en måned mindre med spekulationer i hvordan vi får puslespillet til at gå op - uden at må sige nej til nye kunder ( lig med nej til vækst) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.