Moralsk dilemma julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvis man er uarbejdsdygtig skal du jo søge førtidspension 

Det får man ikke meget ud af slet ikke vis man er under 40 år så er det stort set umuligt at få pension 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2020

Anonym

Fortvivlet skriver:

Det behøver jeg ikke for jeg arbejder og tjener penge, skulle det ske at jeg skulle miste mit job, så har jeg naturligvis hver måned betalt til fagforening og a-kasse.

Jeg vil ikke ligge samfundet til last og jeg har da også haft modgang, men har da lært fra barns ben at man selv skal tjene sine penge og så må man rejse sig igen og igen

Men det er da virkelig godt for dig og tillykke og kæmpe klap på skulderen! 
det er bare ikke alle der har ressourcerne til at være som dig og de personer ligger bestemt ikke samfundet til last, er du klar over det er mennesker du snakker om, altså mennesker med følelser? 
kan slet ikke sætte mig ind i din tankegang synes det er uhyggeligt at kunne have sådan en holdning om andre mennesker 

Anmeld Citér

7. december 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Men det er jo så der, du er nødt til at se på hvad dit forbrug er.

Kan internet gøres billigere , måske streaming tjenester der skal afmeldes osv osv.

Min barsel stoppede lige i Corona og jeg fik job direkte bagefter barsel uden problemer, så det kan altså sagtens lade sig gøre hvis man ønsker det 

Jamen SÅ må det da gælde for alle. Min mormor er 99, så man kan sagtens opnå et langt liv, hvis man ønsker det. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
BAE skriver:

Ja men du er da bare super heldig. 

Men du svarede ikke. Hvad hvis du har medicin, eller noget andet,.?? Og har 2000-3000 tilbage til mad, bleer, og andre ting. 

Og ikke alle har nået at få en a-kasse, fagforening.. Men dejligt at du ingen problemer har haft og bare er perfekt.. Ikke alle er så heldige 

Jeg er ikke heldig, men fornuftig og handler ikke på hvad jeg har lyst til men hvad jeg har råd til, hvilket ligesom de min pointe med mine indlæg 

2000-3000 til mad osv er afhængig af str på familie da mange penge ? Og igen hvis det ikke er nok skal man jo se på om man har streaming tjeneste, for dyr husleje osv (hvilket jeg rent faktisk allerede har skrevet tidligere)

Det er jo så det første man gør, og igen det har da intet med held at gøre men om ansvar og priotering IGEN

Anmeld Citér

7. december 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Gider du lige læse op på regler og praksis omkring førtidspension? Særligt for yngre mennesker? 

Anmeld Citér

7. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Jeg er ikke heldig, men fornuftig og handler ikke på hvad jeg har lyst til men hvad jeg har råd til, hvilket ligesom de min pointe med mine indlæg 

2000-3000 til mad osv er afhængig af str på familie da mange penge ? Og igen hvis det ikke er nok skal man jo se på om man har streaming tjeneste, for dyr husleje osv (hvilket jeg rent faktisk allerede har skrevet tidligere)

Det er jo så det første man gør, og igen det har da intet med held at gøre men om ansvar og priotering IGEN

Fornuftig?  Ja for vi ved da alle at vi bliver ramt af sygdom, psykisk eller fysisk, kommer ud for en ulykke.. Dødsfald.. Ja alt ved vi da i forvejen.

Det er jo ikke billigt at flytte..

Anmeld Citér

7. december 2020

AnoMor

Fortvivlet skriver:

Det får man heller ikke bare lige. 
har f.eks en veninde. Hun har været på kh i over 10 år. Hun er kronisk syg med slidegigt i lænden og hænderne. Derudover har hun fibromyalgi og er på stærke smertestillende. 
Bare en indkøbstur kan gøre hende sengeliggende i flere dage pga smerter. 
hun har søgt førtidspension gennem de sidste mange år og afvises stadig og smides i du etage flexjob. Og selvom det kun er 4 timer om uge fordelt på 2-3 dage. Så er hun mere end ødelagt når hun kommer hjem. 

hvad er din smarte kommentar så til en som hende !?

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
AnoMor skriver:

Det får man heller ikke bare lige. 
har f.eks en veninde. Hun har været på kh i over 10 år. Hun er kronisk syg med slidegigt i lænden og hænderne. Derudover har hun fibromyalgi og er på stærke smertestillende. 
Bare en indkøbstur kan gøre hende sengeliggende i flere dage pga smerter. 
hun har søgt førtidspension gennem de sidste mange år og afvises stadig og smides i du etage flexjob. Og selvom det kun er 4 timer om uge fordelt på 2-3 dage. Så er hun mere end ødelagt når hun kommer hjem. 

hvad er din smarte kommentar så til en som hende !?

De fleste danskere har slidgigt (jeg har også, min kæreste har faktisk også). Så tænker det handler igen om moral og smertetollerance, jeg går da også nogle gange på job og har det røv dårligt og er på smertestillende og jeg er også ødelagt nogle gange når jeg kommer hjem,

Kommunen vurdere på en række punkter om du er beretter til førtidspension, og det er din veninde så åbenbart ikke, så tænker at hun igen er en af dem der har ondt af sig selv og kræver et los et vis sted. Og ja den kommentar passer dig nok ikke ,men der er nok en grund til at hun ikke kan få førtids

Anmeld Citér

7. december 2020

AnoMor

Fortvivlet skriver:

De fleste danskere har slidgigt (jeg har også, min kæreste har faktisk også). Så tænker det handler igen om moral og smertetollerance, jeg går da også nogle gange på job og har det røv dårligt og er på smertestillende og jeg er også ødelagt nogle gange når jeg kommer hjem,

Kommunen vurdere på en række punkter om du er beretter til førtidspension, og det er din veninde så åbenbart ikke, så tænker at hun igen er en af dem der har ondt af sig selv og kræver et los et vis sted. Og ja den kommentar passer dig nok ikke ,men der er nok en grund til at hun ikke kan få førtids

Kan kun konkluderer du ikke har nogen forstand på hverken fibromyalgi eller hvordan det danske system fungerer. Og det bekræfter i høj grad at du kun er herinde for at provokerer. 

Om du bare har en utrolig kedelig tilværelse eller om du er så ignorant som du udstiller dig selv er lige vidt. 

er færdig med at spilde min tid på dig. Håber du en dag finder tolerance for andre mennesker frem og kommer ud af din ego verden 

Anmeld Citér

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Ja det skal man, men i den tid det tager at blive godkendt, er du på offentlige ydelser.

Ved du overhovedet noget faktuelt om alle de mennesker/ydelser du har så kontakt en mening om?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.