Moralsk dilemma julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Men i modsætning til andre har jeg ikke angrebet nogen personligt, vi debattere et emne, så på hvilket grundlag mener du der er for en anmeldelse? - jeg anmelder jo heller ikke folk fordi vi er uenige ? - derimod kunne jeg godt anmelde for at angribe mig, men dette vælger jeg ikke at gøre fordi der er et debat forum og ikke en kaffeklub

Nej du angriber en masse mennesker, fordi du jo kender dem allesammen, så du ved at ingen af dem vil arbejde. Du kan ikke sætte dig i andres sted, fordi du jo bare er så heldig..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2020

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Fortvivlet skriver:

De fleste danskere har slidgigt (jeg har også, min kæreste har faktisk også). Så tænker det handler igen om moral og smertetollerance, jeg går da også nogle gange på job og har det røv dårligt og er på smertestillende og jeg er også ødelagt nogle gange når jeg kommer hjem,

Kommunen vurdere på en række punkter om du er beretter til førtidspension, og det er din veninde så åbenbart ikke, så tænker at hun igen er en af dem der har ondt af sig selv og kræver et los et vis sted. Og ja den kommentar passer dig nok ikke ,men der er nok en grund til at hun ikke kan få førtids

Nu må du simpelthen stoppe! Jeg arbejder med folk i ressourceforløb, som skal afklares til fleksjob eller førtidspension. Det tager oftest flere år, og mange af dem har været undervejs og på kh i årevis inden, da vejen er lang og kringlet. Dejligt, du ikke kender til at være skadet af krig, døde børn, aldrig er blevet voldtaget af onkel fra du var lille pige, har alvorlige psykiske diagnoser, og fysisk invaliderende sygdomme (Og en masse andre helt vilde historier). Du er decideret dum at høre på! Og helt vildt fornærmende over for folk du dømmer uden at kende noget som helst til. Tror desværre ikke du formår at skamme dig, uanset hvad andre prøver at oplyse dig om.

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Mor og meget mere skriver:

Ingen debatterede emnerne “Julehjælp bør afskaffes”, “Kontanthjælpsmodtagere er dovne”, “Der findes ikke fattige”. Det er dine emner, som du til enhver tid kan oprette selvstændige tråde om. 

Hvis jeg læser ordet “pædagog” i en debat, fx et konkret spørgsmål om indkøring i børnehave, føler jeg mig ikke kaldet til at fortælle, at pædagoger efter min mening er inkompetente, luddovne, dårligt uddannede og uden empati. Hvorfor skulle jeg dét - altså hvis det var min holdning? 

Det kommer da vel an på hvilken vej debatten drejer henad, men kan ikke på forhånd vide hvordan en debat ender 

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

BAE skriver:

Nej du angriber en masse mennesker, fordi du jo kender dem allesammen, så du ved at ingen af dem vil arbejde. Du kan ikke sætte dig i andres sted, fordi du jo bare er så heldig..

Men jeg er jo ikke heldig, folk der er på kh og får penge for ikke at lave noget er heldige at de bor i et velfærdssamfund.

jeg arbejder og tjener mine penge, har sikret mig med a-kasse , pension osv. Der er ikke held, det er fornuft, hårdt arbejde og priotering og det er det jeg vil frem til.

Så hvis nogen er heldige er det dem på overførselsindkomst

Anmeld Citér

7. december 2020

fehår

Fortvivlet skriver:

De fleste danskere har slidgigt (jeg har også, min kæreste har faktisk også). Så tænker det handler igen om moral og smertetollerance, jeg går da også nogle gange på job og har det røv dårligt og er på smertestillende og jeg er også ødelagt nogle gange når jeg kommer hjem,

Kommunen vurdere på en række punkter om du er beretter til førtidspension, og det er din veninde så åbenbart ikke, så tænker at hun igen er en af dem der har ondt af sig selv og kræver et los et vis sted. Og ja den kommentar passer dig nok ikke ,men der er nok en grund til at hun ikke kan få førtids

Hvor har du ideen fra, at "de fleste danskere har slidgigt"? Det postulat er helt og aldeles ukorrekt, hvilket en hurtig søgning på Google også vil fortælle dig. 

De fleste danskere over 60 år har slidgigt i mindst et led. Men der er jo masser af danskere, der er under 60.

Når du så skråsikkert skriver den slags vrøvl, undergraver du virkelig din egen troværdighed - som i forvejen er ringe. 

Anmeld Citér

8. december 2020

grinny

Fortvivlet skriver:

Jeg siger min personlige mening og holdning, ligesom alle andre 

Jeg har bare endnu til gode at møde nogen der reelt er fattige

Hej så kan du møde mig! 

Min mand og jeg mistede et barn i december 2013, jeg var blevet gravid efter endt uddannelse og ventede på min elevplads, den kunne jeg så ikke tage da jeg skulle starte på elevplads 1/9 og havde termin 23/12.

Kommunen mente ikke de skulle forsørge da sagde jeg bare skulle starte en ny uddannelse (lige efter taber af vores søn) og det kunne jeg ikke psykisk! Min mand studerede så vi skulle overleve på en SU! Med de udgifter vi normalt havde to indkomster til at betale regninger med og man kan altså ikke bare lige opsige et abonnement og så dagen efter være ude af det!

Så jo, vi var fattige! Eller vi ville have været det MEN! 14 dage efter fødslen stod jeg en mandag morgen rystende og grædende, dagen efter min søns kiste var lagt i jorden, på mit uddannelsescenter for ellers havde vi ikke kunne overleve! Og ja det har faktisk sat rigtig mange ar i min sjæl for jeg havde 14 dage til at komme over tabet af mit barn. 

bare rolig, staten betaler ikke for mig mere og jeg har klaret mig fint arbejdsmæssigt men det kan alle altså ikke! Så husk lige der er andre end “dem på KH” og ikke alle kan gøre for at det ender som det gør

Anmeld Citér

8. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Men jeg er jo ikke heldig, folk der er på kh og får penge for ikke at lave noget er heldige at de bor i et velfærdssamfund.

jeg arbejder og tjener mine penge, har sikret mig med a-kasse , pension osv. Der er ikke held, det er fornuft, hårdt arbejde og priotering og det er det jeg vil frem til.

Du er heldig, fordi du ikke har oplevet at leve i helvede, i konstant smerte, at gå sulten i seng.. m. m 

Anmeld Citér

8. december 2020

LSS

Fortvivlet skriver:

Nu stopper du simpelthen! Du er helt derude hvor du ikke længere kan bunde! Jeg har ikke tal på hvor mange mennesker (du ikke engang kender) du har jordet på det allergroveste med dine nedladende og dømmende svar. 
Jeg er på overførselsindkomst og jeg føler mig overhovedet ikke specielt heldig. Jo heldig fordi jeg har den mulighed. Men mit helbred er SÅ dårligt at jeg ikke er i stand til at varetage et arbejde eller tage en uddannelse! Har du noget modbydeligt at tilføje til det også?

Igennem tiden har jeg fået anmeldt et par af mine kommentarere, fordi jeg er meget ligetil og godt kan få slynget nogle vilde ting ud, men dig? Du slår mig med flere længder og jeg HÅBER at du bliver udelukket fra den her side, for du er godt nok grim i din mund. 

Anmeld Citér

8. december 2020

Carina:-)

Jeg ville lade en anden få .

Julehjælp er til dem der ikke har noget , og ikke til indkøb af skoletaske. 

Du glæder et barn der ikke ville have fået en gave ved at sige nej tak. 

Anmeld Citér

8. december 2020

Fortvivlet

BAE skriver:

Du er heldig, fordi du ikke har oplevet at leve i helvede, i konstant smerte, at gå sulten i seng.. m. m 

Nu ved du jo faktisk slet ikke noget om hvad jeg har oplevet i livet og hvilken modgang jeg har haft, så det kan du ikke udtale dig om, forskellen er at jeg kommer videre og kæmper, mens mange ligger sig fladt ned og lader systemet gribe sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.