Moralsk dilemma julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

De fleste danskere har slidgigt (jeg har også, min kæreste har faktisk også). Så tænker det handler igen om moral og smertetollerance, jeg går da også nogle gange på job og har det røv dårligt og er på smertestillende og jeg er også ødelagt nogle gange når jeg kommer hjem,

Kommunen vurdere på en række punkter om du er beretter til førtidspension, og det er din veninde så åbenbart ikke, så tænker at hun igen er en af dem der har ondt af sig selv og kræver et los et vis sted. Og ja den kommentar passer dig nok ikke ,men der er nok en grund til at hun ikke kan få førtids

En jeg kender har knogleskørhed(mener jeg det er) sidste år var han indlagt 3 GANGE i december (han talte i tåger) han har været indlagt flere gange, uden lægerne kan finde ud af hvad der sker. Han tager en pæn håndfuld af piller hver dag.  Han må ikke køre bil, da han har epilepsi. Han har været i små jobs. Har prøvet at komme på FP i 19 År.. Det lykkedes her i nov.

Så hvad vil du sige til ham uden lige at sparke til ham? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
AnoMor skriver:

Kan kun konkluderer du ikke har nogen forstand på hverken fibromyalgi eller hvordan det danske system fungerer. Og det bekræfter i høj grad at du kun er herinde for at provokerer. 

Om du bare har en utrolig kedelig tilværelse eller om du er så ignorant som du udstiller dig selv er lige vidt. 

er færdig med at spilde min tid på dig. Håber du en dag finder tolerance for andre mennesker frem og kommer ud af din ego verden 

Jeg er enig i, at der ikke skal spildes mere tid på denne bruger. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
AnoMor skriver:

Kan kun konkluderer du ikke har nogen forstand på hverken fibromyalgi eller hvordan det danske system fungerer. Og det bekræfter i høj grad at du kun er herinde for at provokerer. 

Om du bare har en utrolig kedelig tilværelse eller om du er så ignorant som du udstiller dig selv er lige vidt. 

er færdig med at spilde min tid på dig. Håber du en dag finder tolerance for andre mennesker frem og kommer ud af din ego verden 

På et debatforum skal der nu engang være plads til at alle kan sige deres mening og have en holdning, jeg er bestemt ikke ude på at provokere og jeg vidste godt at et debatforum hvor der primært er en masse hjemmegående, kh, barsel osv ikke dele min holdning, men jeg, i modsætning til dig og andre, forholder mig til emnet og går efter bolden og ikke personen 

Anmeld Citér

7. december 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Fortvivlet skriver:

På et debatforum skal der nu engang være plads til at alle kan sige deres mening og have en holdning, jeg er bestemt ikke ude på at provokere og jeg vidste godt at et debatforum hvor der primært er en masse hjemmegående, kh, barsel osv ikke dele min holdning, men jeg, i modsætning til dig og andre, forholder mig til emnet og går efter bolden og ikke personen 

Jeg har anmeldt et par af dine indlæg i denne tråd til admi. 

Syntes simpelhen du er direkte ondskabsfuld og nedlade, i alle dine svar her i tråd. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Du går efter personer, dømmer folk der ikke kan spare op til jul, bare fordi du kan. At alle jo bare kan få et arbejde. At ingen er fattige.

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
StineW79 skriver:

Jeg har anmeldt et par af dine indlæg i denne tråd til admi. 

Syntes simpelhen du er direkte ondskabsfuld og nedlade, i alle dine svar her i tråd. Vh Stine 

Men i modsætning til andre har jeg ikke angrebet nogen personligt, vi debattere et emne, så på hvilket grundlag mener du der er for en anmeldelse? - jeg anmelder jo heller ikke folk fordi vi er uenige ? - derimod kunne jeg godt anmelde for at angribe mig, men dette vælger jeg ikke at gøre fordi der er et debat forum og ikke en kaffeklub

Anmeld Citér

7. december 2020

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar dog untaget den anonyme med de lidt grovere svar. 

Jeg har valgt at kontakte dem i morgen sige ja tak til at deltage i netværk møde. Men nej tak til julehjælpen og håbe den så faktisk går til en der virkelig ikke har råd til julen uden  har ikke samvittighed til at tage hjælpen fra en der måske har mere brug for den ind mig 

Anmeld Citér

7. december 2020

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Fortvivlet skriver:

Faktisk var trådens emne et relativt konkret spørgsmål fra en bruger, der ville vide om det var ok eller ej, at hun beholdt en tildelt julehjælp. Ikke hvorvidt du synes at julehjælp bør afskaffes, fordi du åbenbart kender hver eneste danske kontanthjælpsmodtager og ved at de er luddovne og selvforskyldte i deres livssituationer. Så nej, du holder dig slet ikke til emnet. Og med en så kontant tilsvining af samtlige personer på overførselsindkomst (og vel egentlig også din kategorisering af brugerne herinde) har jeg virkelig svært ved at se hvordan du, af alle, holder dig til bolden og ikke personerne...

For min skyld må du meget gerne udtrykke din holdning/viden (og mangel på samme) til tingene. Men at du holder dig til emne/bold er en sandhed med (overordentligt store) modifikationer.

Anmeld Citér

7. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar dog untaget den anonyme med de lidt grovere svar. 

Jeg har valgt at kontakte dem i morgen sige ja tak til at deltage i netværk møde. Men nej tak til julehjælpen og håbe den så faktisk går til en der virkelig ikke har råd til julen uden  har ikke samvittighed til at tage hjælpen fra en der måske har mere brug for den ind mig 

Det synes jeg er virkelig god stil af dig 

håber sq at hende den anden der har fået afslag får den i stedet så. Eller en i lignende situation(Ved godt det selvfølgelig er ude af dine hænder

Anmeld Citér

7. december 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Men i modsætning til andre har jeg ikke angrebet nogen personligt, vi debattere et emne, så på hvilket grundlag mener du der er for en anmeldelse? - jeg anmelder jo heller ikke folk fordi vi er uenige ? - derimod kunne jeg godt anmelde for at angribe mig, men dette vælger jeg ikke at gøre fordi der er et debat forum og ikke en kaffeklub

Ingen debatterede emnerne “Julehjælp bør afskaffes”, “Kontanthjælpsmodtagere er dovne”, “Der findes ikke fattige”. Det er dine emner, som du til enhver tid kan oprette selvstændige tråde om. 

Hvis jeg læser ordet “pædagog” i en debat, fx et konkret spørgsmål om indkøring i børnehave, føler jeg mig ikke kaldet til at fortælle, at pædagoger efter min mening er inkompetente, luddovne, dårligt uddannede og uden empati. Hvorfor skulle jeg dét - altså hvis det var min holdning? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.