Wampires skriver:
uhh jeg er nødt til at reagere her...
herhjemme sidder vi med en kontanthjælp på 10.000 kr udbetalt, vi har en husleje på 9.500 kr som det billigste i vores by i forhold til kvm.. vi bor i en lille 3 værelses med 3 børn.. vi har delt vores stue for overhovedet at have et sted vi og den mindste kan sove...
hvordan skal jeg mindske vores udgift ???
vi har ikke penge til at kunne spare sammen til et nyt indskud eller resten af den udgift der vil komme i forbindelse med en evt flytning og som sagt vi kan bor det billigste sted...
vi bor så den ældste er tæt ved sin skole, så er der til gengæld en 30 minutters cykeltur til vuggestuen men det vil vi hellere da vuggestue er så kort tid...
vi handler i Rema, vores børn får tøj i gaver fra genbrugsbutikkerne eller ved jælp af udsalg.. de får kun nyt tøj når der er 2 stykker tilbage uden huller af f.eks. t-shirt eller bukser.. der bliver lagt i vacuumposer uden sengen alt hvad der ikke er hullet til at de arver fra hinanden..
luksusfælden tager også kun dem hvor der jo netop er et forbrug de kan spare væk...
her ryger vi ikke, der er ingen restuarantbesøg, der er ingen mad udefra, der er ingen biograf(eller jo sønnen var med i bioklub via skolen til 1/5 del af prisen og det var en gang om månenden), der er ingen fritidsaktiviteter der koster penge..
så du må da meget gerne fortælle mig hvorfra jeg skal kunne spare op?
vores månedlige udgifter er på ca. 16.000 kr.. og jeg får det samme udbetalt som min mand.. dvs udbetalt tilsammen 20.000 kr..