Moralsk dilemma julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2020

AnoMor

Fortvivlet skriver:

Nu kender jeg også kh modtager IRL. Og det er den samme gamle historie hver gang. Folk der har så ondt af dem selv og mener at det er andres pligt at sørge for deres liv/at de får penge, istedet for at være evig taknemmelig for alle de penge til trods alt får for.... Jah ingenting

Sikke en usympatisk og ignorant udtalelse. 
jeg har også været på Kh. Jeg ønskede at komme ud og arbejde og søgte så meget jeg kunne. Men hov det er sq noget der hedder corona også ansætter firmaer altså bare ikke. Når alle mine regninger var betalt havde jeg 900 kr ca til hele måneden. 
ofte spiste jeg ikke aftensmad for at min søn kunne få noget ordentligt at spise. 
så kom ikk og sig at ALLE er som dem du kender. Og at folk bare kan såre op. For det er sq ikke altid tilfældet !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2020

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg synes du skal tage imod julehjælpen uden dårlig samvittighed.

som en anden også skriver, så har dem der uddeler hjælpen vurderet, at du har behov for den.
Måske føler du selv at du kan klare dig uden og måske kan du, eller måske er det fordi, at du er blevet vandt til at strække pengene og leve kun for minimum.

tag imod og få en rigtig god jul uden dårlig samvittighed jeg tror, du har fortjent den ��

Anmeld Citér

7. december 2020

kamikaze

Fortvivlet skriver:

Nu kender jeg også kh modtager IRL. Og det er den samme gamle historie hver gang. Folk der har så ondt af dem selv og mener at det er andres pligt at sørge for deres liv/at de får penge, istedet for at være evig taknemmelig for alle de penge til trods alt får for.... Jah ingenting

Det kan jo også bare være at du omgiver dig med folk, der er lige så selvcentrerede som dine beskeder giver indtryk af?

Anmeld Citér

7. december 2020

Anonym

I min verden har du ikke brug for den julehjælp da du har spar op og ved at du siger nej til den er der en mindre der får et nej til julehjælp som måske har en  stor medicin udgift  som grund sygdom som derfor virkelig ikke kan spar op!!

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Mor og meget mere skriver:

Er der egentlig nogle områder i livet og verden omkring dig, som du  ikke mener at vide bedre om end nogen anden? 

Jeg siger min personlige mening og holdning, ligesom alle andre 

Jeg har bare endnu til gode at møde nogen der reelt er fattige

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

AnoMor skriver:

Sikke en usympatisk og ignorant udtalelse. 
jeg har også været på Kh. Jeg ønskede at komme ud og arbejde og søgte så meget jeg kunne. Men hov det er sq noget der hedder corona også ansætter firmaer altså bare ikke. Når alle mine regninger var betalt havde jeg 900 kr ca til hele måneden. 
ofte spiste jeg ikke aftensmad for at min søn kunne få noget ordentligt at spise. 
så kom ikk og sig at ALLE er som dem du kender. Og at folk bare kan såre op. For det er sq ikke altid tilfældet !

Men det er jo så der, du er nødt til at se på hvad dit forbrug er.

Kan internet gøres billigere , måske streaming tjenester der skal afmeldes osv osv.

Min barsel stoppede lige i Corona og jeg fik job direkte bagefter barsel uden problemer, så det kan altså sagtens lade sig gøre hvis man ønsker det 

Anmeld Citér

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Kan internet gøres billigere , måske streaming tjenester der skal afmeldes osv osv.

Min barsel stoppede lige i Corona og jeg fik job direkte bagefter barsel uden problemer, så det kan altså sagtens lade sig gøre hvis man ønsker det 

Så når andre ikke opnår det samme som dig eller dine standarder, så er de hvad... dovne? Ønsker det ikke nok? 

Reflektere du aldrig over dine egne meget firkantede holdninger, eller er verden vitterlig så sort og hvidt i din optik?

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Mom skriver:

Så når andre ikke opnår det samme som dig eller dine standarder, så er de hvad... dovne? Ønsker det ikke nok? 

Reflektere du aldrig over dine egne meget firkantede holdninger, eller er verden vitterlig så sort og hvidt i din optik?

Det har intet med mig at gøre 

Men de mennesker der år ud og år ind sidder og driver den af på kontanthjælp, få dog et job og hvis det ikke er muligt, kvalificer dog noget mere og tag en uddannelse eller noget mere uddannelse. 

Anmeld Citér

7. december 2020

AnoMor

Fortvivlet skriver:

Igen. Du ved ingenting. Du taler som du har forstand. Kan så oplyse dig om at alle streaming tjenester blev opsagt med undtagelse af Netflix som vi ikke selv betalte. Har ingen tv pakke og kan ikke få billigere abonnement. Min budget var præcis som det skulle være. Alt der kunne skæres fra blev skåret fra! 

Igen. Ignorant holdning. Det du sidder og siger nu et at jeg ikke ønskede et job. ? Føj hvor er du egentlig et usselt menneske at tale ned til folk på den måde som du ikke kender noget som helst til. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Det har intet med mig at gøre 

Men de mennesker der år ud og år ind sidder og driver den af på kontanthjælp, få dog et job og hvis det ikke er muligt, kvalificer dog noget mere og tag en uddannelse eller noget mere uddannelse. 

Hvad er det for nogle mennesker du bliver ved med at tale om?

Der er da helt sikkert nogle som år efter år er sat i dårlig økonomisk og social situation, men for langt de fleste ville de nok ønske at deres situation var anderledes, men langt de fleste har desværre ikke ressourcerne til at omskole sig eller bare få sig et job.

Har du i virkeligheden ikke særlig meget til overs for andre mennesker generalt, eller bryder du dig bare ikke om mennesker som har svært ved at klare sig selv?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.