Moralsk dilemma julehjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria
Fortvivlet skriver:

Men det er jo så der, du er nødt til at se på hvad dit forbrug er.

Kan internet gøres billigere , måske streaming tjenester der skal afmeldes osv osv.

Min barsel stoppede lige i Corona og jeg fik job direkte bagefter barsel uden problemer, så det kan altså sagtens lade sig gøre hvis man ønsker det 

Sikke en usympatisk holdning. Hvis man ønsker det...? Ugh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
AnoMor skriver:

Igen. Du ved ingenting. Du taler som du har forstand. Kan så oplyse dig om at alle streaming tjenester blev opsagt med undtagelse af Netflix som vi ikke selv betalte. Har ingen tv pakke og kan ikke få billigere abonnement. Min budget var præcis som det skulle være. Alt der kunne skæres fra blev skåret fra! 

Igen. Ignorant holdning. Det du sidder og siger nu et at jeg ikke ønskede et job. ? Føj hvor er du egentlig et usselt menneske at tale ned til folk på den måde som du ikke kender noget som helst til. 

Så er det jo så at man skal overveje at flytte i noget billigere, hvis man vitterligt har skåret alt ind, for så må du have en ret høj husleje

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

Hvad er det for nogle mennesker du bliver ved med at tale om?

Der er da helt sikkert nogle som år efter år er sat i dårlig økonomisk og social situation, men for langt de fleste ville de nok ønske at deres situation var anderledes, men langt de fleste har desværre ikke ressourcerne til at omskole sig eller bare få sig et job.

Har du i virkeligheden ikke særlig meget til overs for andre mennesker generalt, eller bryder du dig bare ikke om mennesker som har svært ved at klare sig selv?

Jeg bryder mig ikke om at man nurser mennesker der skulle have et solidt spark i r*ven.

Så vidt jeg kan læse er de fleste julehjælpsansøger genganger og nogen der søger år efter år 

Anmeld Citér

7. december 2020

AnoMor

Fortvivlet skriver:

Så er det jo så at man skal overveje at flytte i noget billigere, hvis man vitterligt har skåret alt ind, for så må du have en ret høj husleje

Ja fordi lejlighederne hænger jo helt klart på træerne. Kæft du kommer med nogle dumme kommentarer. 

Anmeld Citér

7. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Ja for man flytter bare sådan lige. 

Hvad hvis man nu tager medicin eller behandlinger hver måned?

Du er virkelig ligeglad med andre mennesker, hva?  Du tror at alle kan finde penge til alt.. Damm du burde prøve at skulle gå sulten i seng, så dine børn kan få mad. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Fortvivlet skriver:

Jeg bryder mig ikke om at man nurser mennesker der skulle have et solidt spark i r*ven.

Så vidt jeg kan læse er de fleste julehjælpsansøger genganger og nogen der søger år efter år 

Så du mener at det er bedst at sparke på folk der i forvejen ikke er ressourcestærke? 

Beundringsværdigt .

Anmeld Citér

7. december 2020

Anonym

Men det er jo så der, du er nødt til at se på hvad dit forbrug er.

Kan internet gøres billigere , måske streaming tjenester der skal afmeldes osv osv.

Min barsel stoppede lige i Corona og jeg fik job direkte bagefter barsel uden problemer, så det kan altså sagtens lade sig gøre hvis man ønsker det 

Jeg kender en der er på kontanthjælp som er syg hendes problem er at hun falder mellem to stol hun er for syg til fleksjob og for rask til førtidspension i følge kommunen hun har kronisk hovedpine  24/7 efter hun blev smidt af en hest for nogle år siden nogle dage er værre end andre hun ved ikke hvordan hun har det i morgen og tro mig hun synes ikke det er sjovt 

Anmeld Citér

7. december 2020

AnoMor

BAE skriver:

Du er virkelig ligeglad med andre mennesker, hva?  Du tror at alle kan finde penge til alt.. Damm du burde prøve at skulle gå sulten i seng, så dine børn kan få mad. 

Eller udgifterne ved en flytning. Har man ikke penge til mad til sig selv. Så har man nok heller ikk flere tusind til en flytning. 
hun kommer bare med dumsmarte bemærkninger og er ligeglad med alle andre end sig selv. Sørgeligt individ. 

ønsker normalt aldrig samme situation jeg har stået i for andre. Men lige i det her tilfælde. Så kunne man næsten håbe at det selv rammer hende en dag. 

Anmeld Citér

7. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Eller udgifterne ved en flytning. Har man ikke penge til mad til sig selv. Så har man nok heller ikk flere tusind til en flytning. 
hun kommer bare med dumsmarte bemærkninger og er ligeglad med alle andre end sig selv. Sørgeligt individ. 

ønsker normalt aldrig samme situation jeg har stået i for andre. Men lige i det her tilfælde. Så kunne man næsten håbe at det selv rammer hende en dag. 

Helt enig. Hun harvsku ingen empati. 

Og nedrakke andre.. Sørgeligt 

Anmeld Citér

7. december 2020

Fortvivlet

BAE skriver:

Det behøver jeg ikke for jeg arbejder og tjener penge, skulle det ske at jeg skulle miste mit job, så har jeg naturligvis hver måned betalt til fagforening og a-kasse.

Jeg vil ikke ligge samfundet til last og jeg har da også haft modgang, men har da lært fra barns ben at man selv skal tjene sine penge og så må man rejse sig igen og igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.