Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2020

Anonym

Mor og meget mere skriver:

“Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget? ” 

Du er ikke konspirationsteoretiker? Hvad ligger der så helt konkret i din sidste sætning? Hvorfor tror du, de er blevet renoveret? 

Jeg tænker blot højt. De sidste mange år efterhånden har man sparet på alle områder, men man har bygget nye psykiatrisygehuse.

Og så kommer den her nye epidemilov og tingene begynder at give mening... Jeg håber jeg tager fejl men ser man sig om ift resten af verden og hvordan befolkningen i bl.a. UK, Australien, Canada, Irland bliver behandlet, og sammenligner man deres Corona historik og restriktioner, så tyder alt på at Danmarks befolkning kan glæde sig til at få samme behandling som de nævnte lande. 

Hvis det lyder utroligt i jeres ører, så anbefaler jeg at I googler corona situationen i de forskellige lande. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Og pointen er?

Øh - det fremgår da af artiklen: Varming erkender selv, at det er en TEORI, han fremsætter.

Med andre ord: At man ikke kan konkludere, at rettroende katolske par er mere fertile end andre ægtepar, selv om de gennemsnitligt får flere børn. Præventionen er forklaringen. 
Overført til influenza- vs. coronadødelighed er prævention en metafor for restriktioner, nedlukning, håndsprit, begrænsede sociale kontakter, lukkede grænser etc. etc. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Jeg tænker blot højt. De sidste mange år efterhånden har man sparet på alle områder, men man har bygget nye psykiatrisygehuse.

Og så kommer den her nye epidemilov og tingene begynder at give mening... Jeg håber jeg tager fejl men ser man sig om ift resten af verden og hvordan befolkningen i bl.a. UK, Australien, Canada, Irland bliver behandlet, og sammenligner man deres Corona historik og restriktioner, så tyder alt på at Danmarks befolkning kan glæde sig til at få samme behandling som de nævnte lande. 

Hvis det lyder utroligt i jeres ører, så anbefaler jeg at I googler corona situationen i de forskellige lande. 

Du ER konspirationsteoretiker - shit, det er vildt  

Jeg kender intet til disse nye “psykiatrisygehuse”. Hvilke er det? Og er der dermed kommet flere sengepladser i psykiatrien? Det vil da glæde de ansatte og patienterne. Det har ellers været et forsømt område i mange, mange år. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Rundtpågulvet

Carina:-) skriver:

Det har jo hele tiden tilgodeset det offentlige- 

Jeg gad da godt se reaktionen ,hvis der f.eks blev meldt ud at nu dækker man fx restautionsbranchens tab 100% Og til gengæld skal det offentlige selv dække 30 procent før man får løn.

Hvis du ikke tænker fuld løn till 800.000 offentlige ansatte kontra " betal selv det første 30 % tab" så kan du søge hjælpepakke" er at tilgodese nogen ... så tænker jeg ikke vi behøver diskutere videre ...

Der bliver  talt så meget om samfundssind og solidariet - den mangler vi at se i det private fra regeringen.

Og jo vi kommer til at se følgevirkninger . 

Tror du selv alle kioskerne der lever af kunderne der kommer og køber øl og smøger overlever? Vore kiosk her for enden af gaden sagde her til morgen at nu kom dødstødet ,da 50 procent af deres indtjening kom efter kl 22 ,

Tror du alle butikkerne overlever hvis de ikke lige får banket en webshop op i løbet af 3 dage ( Og til orientering så kan jeg fortælle at det tager betydeligt længere tid) 

For rigtig mange vil nu droppe hyggeshoppingen i weekenden - for hvem gider rende rundt med mundbind og forsøge at forstå hvad hinanden siger i flere timer , Og i stedet handle online. 

Alle cafeer vil mærke store tab bare ved dem er ikke længere lige kommer forbi i centret og fordi nu m¨å man kun være 10 i et lokale . 

Hvor mange i restautionsbranchen overlever flere mdr med max 10 i lokalet....

Nu lukkes der også for besøg af tyskerne - så ryger sommerhus indtjeningen her i december. 

Kan fortælle ( hvis det har interesse) at voldsomt mange konkurser truer . 

Jeg er ( endnu) ikke en af dem - og kommer nok ikke til det- Men har mistet kunder vi har haft i mange år ,fordi de ikke længere har råd til fx rengøring. 

Tekstilbranchen kan ikke få varer ud og ind pga restriktioner og fordi de ikke kan besøge deres kunder. 

Ingen tvivl om at det kan være svært for nogen der aldrig har bevæget sig i det private - at forstå at det her også får konsekvenser for dem på sigt 

Gad vide hvor meget pleje der  er om 30 år når vi er gamle. 

Gad vide hvornår man taler om ingen lægehjælp hvis du er 90 plus fordi det koster for meget at holde dem i live. 

Jeg mangler indsigt og ikke mindst forståelse for at det ikke bare handler om mundbind alle steder og ingen alkohol efter kl 22 ( Hvilket aldrig kommer til at ske - da folk finder løsninger på det problem) 

Der lukkes ned mange steder fra besøg udefra på plejehjem - på trods af at fx ældresagen har været ude og sige at de ældre dør af ensomhed. 

Du må ikke engang besøge din bedstemor udenfor . Det gælder især her i Midtjylland og vestjylland ( har ikke lige styr på resten af landet) 

Men jeg tænker den her diskution er dødsdømt på forhånd. 

For tænker ikke du har prøvet ikke at kunne sove om natten pga bekymringer om næste måneds regninger. Og hvem du nu skal  fyre. 

Det kender jeg til gengæld voldsomt mange der gør 

Og selv om jeg har mit på det tørre - kan jeg godt få ondt i maven på mine bekendte/ venner i mit netværk både privat og arbejdsmæssigt - der lider .

Og på et eller andet tidspunkt rammer det self også mig . 

Mange stod omkring de off. da der var diverse demonstrationer pga løn og arbejdsforhold - NU kan I så om ikke andet på papiret støtte op omkring de private - så kan det være regeringen vågner op ,og om ikke andet begynder at kompentencere det private s tab 100% 

Så redder vi brancher ,og arbejdspladser - og herregud det er jo bare småpenge i det store spil ( skrevet med et glimt i øjet) 

Folk er ikke sure eller fornærmede - De er frustreret og pisse bange . 

Ved du noget om hvor mange offentlige ansatte der reelt blev sendt hjem for at lave ingenting?

Jeg spørger fordi jeg faktisk ikke ved det :-)

Jeg er selv offentlig ansat dagplejer, jeg og mine kollegaer samt ledelse var stadig på arbejde eller sat på andre opgaver. Vi blev derudover bedt om at være standby for at kunne dække ind på plejehjem mm med kort varsel.

Flere af vores kommunale samarbejdspartnere var fortsat på arbejde blot hjemmefra. Jeg kender til flere offentlige faggrupper der stadig arbejdede. Så jeg spekulerer hvilke grupper og hvor mange der rent faktisk ikke var på arbejde. 

Jeg har selv en baggrund i det private erhvervsliv. Så det pres kan jeg sagtens sætte mig ind i. Det er bestemt ikke sjovt. Men i min tid som dagplejer har jeg oplevet at en drastisk nedgang i børnetallet førte til fyring af 70% af dagplejerne i løbet af 15 mdr. Så det offentlige er desværre heller ikke ensbetydende med rolig nattesøvn:-)

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Øh - det fremgår da af artiklen: Varming erkender selv, at det er en TEORI, han fremsætter.

Med andre ord: At man ikke kan konkludere, at rettroende katolske par er mere fertile end andre ægtepar, selv om de gennemsnitligt får flere børn. Præventionen er forklaringen. 
Overført til influenza- vs. coronadødelighed er prævention en metafor for restriktioner, nedlukning, håndsprit, begrænsede sociale kontakter, lukkede grænser etc. etc. 

Øh ja, i din artikel er der tale om hans egen teori ift. Corona og immunitet. Det jeg linkede til var fakta tal. Kan ikke se sammenhængen i det. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Du ER konspirationsteoretiker - shit, det er vildt  

Jeg kender intet til disse nye “psykiatrisygehuse”. Hvilke er det? Og er der dermed kommet flere sengepladser i psykiatrien? Det vil da glæde de ansatte og patienterne. Det har ellers været et forsømt område i mange, mange år. 

Hvis du på baggrund af det jeg har skrevet kalder mig for konspirationsteoretiker er det fint med mig 

EX I min by er der lavet et nyt dobbelt så stort psykiatrisygehus end det vi havde før, ergo flere sengepladser.

I en by i nærheden har de udvidet det nuværende psykiatrisygehus og har fået flere sengepladser. 

Jeg kender flere som arbejder indenfor psykiatrien og har førstehånds info omkring det.

Som jeg skrev tidligere, så håber jeg at jeg tager fejl i alt det her. Men sammenlignet med andre lande og hvor vi er på vej hen af, så ser det ikke for godt ud. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

IenFart skriver:

Offentliggørelsen af mundbind-undersøgelsen har altså ikke noget med regeringen at gøre.

https://videnskab.dk/kultur-samfund/dansk-forsoeg-med-mundbind-er-endt-i-stormvejr

Men ja, hvad epidemi-loven angår så skal den klart granskes helt i bund. Og det nytter ikke noget hvis regeringen ikke svarer på spørgsmål om konsekvenserne. Der er i det hele taget noget kommunikation som er meget mudret. Det er på ingen måde i orden.

Problemet er jo bare at skeptikerne også inkluderer dem som tror at corona hænger sammen med 5G og at det i øvrigt er en plan udtænkt af Bill Gates for at få mikrochips i os alle sammen. Hvad målet med dette præcist er står ikke helt klart

Så de fornuftige kritikere kommer hurtigt til at drukne. Det ved jeg sgu ikke lige hvordan man styrer på en god måde.

Nej regeringen er ikke direkte skyld i at undersøgelsen ikke kommer frem, til gengæld er Magnus Heunicke ikke interesseret i at få resultatet frem i lyset. Det finder jeg meget forkert fra regeringens side, de burde jo netop være interesseret i tørre facts fra forskers side.

Tror ikke 5G er involveret, ej heller at vi skal have en microchip i os.

Men jeg er skræmt over den nye epidemi lov der skal i høring og alle de rettigheder vi som borger står til at miste. Hvorfor skal vi miste disse rettigheder? Hvad er grunden til det?

Hvis jeg bliver corona testet, så risikerer jeg ligefrem at give samtykke til mit DNA gemmes, hvad skal de med det? Jeg lader mig gerne teste, men ønsker af princip ikke de gemmer mit DNA.

Hvis jeg ikke lader mig vaccinere frivilligt, vil de så tvinge mig med fysisk fastholdelse? Eller vil jeg risikere jeg ikke kan forny mit pas eller lignende. Frygter dem der nægter vaccinen vil blive udskammet og det derfor bliver tvang i form af udelukkelse fra utroligt mange ting.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Øh ja, i din artikel er der tale om hans egen teori ift. Corona og immunitet. Det jeg linkede til var fakta tal. Kan ikke se sammenhængen i det. 

Okay? Du mener ikke, de citerede eksperter har en pointe i, at disse tal er ubrugelige til at foretage en sammenligning af dødelighed for hhv. influenza og corona? Det er helt uden betydning, at der fra start er sat massivt og målrettet ind for at forhindre udbredningen af sidstnævnte? 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Hvis du på baggrund af det jeg har skrevet kalder mig for konspirationsteoretiker er det fint med mig 

EX I min by er der lavet et nyt dobbelt så stort psykiatrisygehus end det vi havde før, ergo flere sengepladser.

I en by i nærheden har de udvidet det nuværende psykiatrisygehus og har fået flere sengepladser. 

Jeg kender flere som arbejder indenfor psykiatrien og har førstehånds info omkring det.

Som jeg skrev tidligere, så håber jeg at jeg tager fejl i alt det her. Men sammenlignet med andre lande og hvor vi er på vej hen af, så ser det ikke for godt ud. 

Problemet med konspirationsteorier er, at de eventuelle velbegrundede spørgsmål drukner i nonsens som dette.

Vi spoler tiden tilbage til før-Corona. En psykiatri, som i årevis har været forsømt og budt på skandalehistorier om nødvendig udskrivning af meget syge patienter, opprioriteres enkelte steder i landet - hvis altså dine ikke præciserede oplysninger om nye psykiatriske afdelinger holder stik. Du kunne jo skrive byernes navne for troværdighedens skyld.  
Nå. Herefter kommer en verdensomspændende pandemi. Den danske regering bringer en vidtgående og kontroversiel epidemilovgivning på bane, bl.a. med lanceringen af det uspecificerede begreb “samfundskritisk sygdom” og mulighed for tvangsindlæggelser. 

Hvad er dine bud på mellemregningen/sammenhængen? 

Bekræft nu ikke påstanden om, at tilhængere af sådanne teorier konsekvent undgår at svare konkret på spørgsmål, men nøjes med “Ja, hvad tror du?”, “Jeg tænker bare højt” eller “Virker det slet ikke underligt, at ...?”.
Fortæl: Hvor ligger disse sygehuse? Hvem traf beslutningen om, at disse skulle etableres? Sad disse inde med en viden om, at Covid-19 ville opstå sidenhen? Og hvad er sammenhængen mellem disse beslutninger og Covid-19? 

Tillægsspørgsmål: Hvilken baggrund har du for at kaste dig ud i disse spekulationer? 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Som med så mange af de, for mig at se, skøre teorier så kan jeg ikke hvad formålet skulle være. Anbringelse af epidemiramte mennesker på et psykiatrisk hospital ville koste kassen og til hvilken nytte? Hvis man vil isolere folk er der da så mange andre måder at gøre det på. Og det skulle så have været under opsejling i flere år, dvs også siden forrige regering. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.