Jeg er så enig med dig.
Jeg kan på ingen måde forstå at folk lukker øjne for facts.
EX. WHOs 40årige forskning i mundbind som har vist at mundbind ikke beskytter for virus. Den er sidenhen blevet fjernet fra WHOs hjemmeside. Hvorfor mon?
Resultatet af det danske forskningsprojekt omkring mundbind bliver ikke offentliggjort på trods af opfordring af mange mennesker. Magnus H. virker til at være fuldstændig ligeglad med om den bliver offentliggjort, hvor han netop i den stilling burde kræve at den blev offentliggjort. Men som de fleste fornemmer, så er resultatet ikke til hans fordel.
Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget?
Lagde I mærke til Mettes kropssprog og reaktion da en journalist spurgte ind til epidemiloven og om der er mistillid imellem regeringen og sundhedsstyrelsen?
Hvor giver det mening at vores børn fortsat kan gå i skole og børnehave og vi andre må arbejde hjemmefra og må ikke samles mere end 10? Ja, børn lider nok ikke meget af Corona, men de kan smitte andre ældre og svage. Hvor giver de her restriktioner mening når man her taler om en epidemi og pandemi?
Hvor giver det mening med mundbind som ikke beskytter os?
Hvor giver det mening at politikerne er fritaget for mundbind mens vi andre skal bære dem?
Når man kigger på gennemsnitsalderen på dem der døde MED Corona, så er de fleste ældre og med kroniske sygdomme. For 2 år siden døde der mange flere af influenza A. Ingen talte om det dengang.
Intet hænger sammen her...
Og nej, jeg er ikke konspirationsteoretiker. Jeg kigger blot på facts og undrer mig...
Du er med på, at vi i Danmark har fri forskning? Så ingen minister kan bestille et resultat. Og ingen minister kan kræve resultater af forskning offentliggjort. Forskningsresultater skal gennem en nøje, akademisk og velafprøvet proces inkl. publicering i et anerkendt tidsskrift. Forskerne selv forklarer det her:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mystik-om-dansk-corona-undersoegelse-fem-maaneder-over-deadline/8335606
Vi kan så godt være enige om, at man kunne ønske sig, at den akademiske proces blev speedet lidt op i det her tilfælde men at en minister kan kræve resultaterne, er forkert.
Du tror derudover simpelthen, at det politiske Danmark har vidst, at der kom en epidemi og inden da har bygget psykiatriske sygehuse - for at kunne tvangsindlægge danskere? Det danske sundhedsvæsen - og særligt psykiatrien - er gennem mange år blevet udhulet og skåret ind til benet. Så har man fundet småpenge til at modernisere og bygge nyt. Det betyder jo ikke, at der står sengepladser klar til at tvangsindlægge danskere i hobetal. Jeg tror ikke, du ved, hvor svært det er at blive behandlet i psykiatrien i dag og hvor hurtigt, man bliver udskrevet.
Det giver da netop mening, at man forsøger at holde børnehaver/skoler åbne, at du skal arbejder hjemme, begrænse dit sociale liv og så vælge besøgene til oldeforældre fra. Når vi nu ved, at børn ikke bliver syge i samme omfang men sygdommen slår ældre ihjel. Det er sgu da ikke sværere end det. Som voksen kan du så spitte dig selv af, holde afstand og besøge ældre familiemedlemmer hvis nødvendigt. Men du kan også - som voksen - tælle til 10 og tænke dig om. Vi kan nok ikke forvente det samme af vores (mindre) børn.
De nyeste statistikker viser vidst nok (som jeg har læst dem), at smitten blandt yngre og unge er drastisk stigende. Det er ikke kun hos ældre. COVID19 handler ikke (længere) om (kun) ældre mennesker.
Og løsrevne argumenter uden kausalitet bliver altså ikke til facts! Løsn sølvpapirshatten og åben vinduet for frisk luft. Det er vist påkrævet.
Vh.