Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2020

Lje

Jeg er så enig med dig.

Jeg kan på ingen måde forstå at folk lukker øjne for facts. 

EX. WHOs 40årige forskning i mundbind som har vist at mundbind ikke beskytter for virus. Den er sidenhen blevet fjernet fra WHOs hjemmeside. Hvorfor mon? 

Resultatet af det danske forskningsprojekt omkring mundbind bliver ikke offentliggjort på trods af opfordring af mange mennesker. Magnus H. virker til at være fuldstændig ligeglad med om den bliver offentliggjort, hvor han netop i den stilling burde kræve at den blev offentliggjort. Men som de fleste fornemmer, så er resultatet ikke til hans fordel. 

Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget? 

Lagde I mærke til Mettes kropssprog og reaktion da en journalist spurgte ind til epidemiloven og om der er mistillid imellem regeringen og sundhedsstyrelsen? 

Hvor giver det mening at vores børn fortsat kan gå i skole og børnehave og vi andre må arbejde hjemmefra og må ikke samles mere end 10? Ja, børn lider nok ikke meget af Corona, men de kan smitte andre ældre og svage. Hvor giver de her restriktioner mening når man her taler om en epidemi og pandemi? 

Hvor giver det mening med mundbind som ikke beskytter os? 

Hvor giver det mening at politikerne er fritaget for mundbind mens vi andre skal bære dem? 

Når man kigger på gennemsnitsalderen på dem der døde MED Corona, så er de fleste ældre og med kroniske sygdomme. For 2 år siden døde der mange flere af influenza A. Ingen talte om det dengang. 

Intet hænger sammen her...

Og nej, jeg er ikke konspirationsteoretiker. Jeg kigger blot på facts og undrer mig...

Du er med på, at vi i Danmark har fri forskning? Så ingen minister kan bestille et resultat. Og ingen minister kan kræve resultater af forskning offentliggjort. Forskningsresultater skal gennem en nøje, akademisk og velafprøvet proces inkl. publicering i et anerkendt tidsskrift. Forskerne selv forklarer det her: 

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mystik-om-dansk-corona-undersoegelse-fem-maaneder-over-deadline/8335606

Vi kan så godt være enige om, at man kunne ønske sig, at den akademiske proces blev speedet lidt op i det her tilfælde men at en minister kan kræve resultaterne, er forkert. 

Du tror derudover simpelthen, at det politiske Danmark har vidst, at der kom en epidemi og inden da har bygget psykiatriske sygehuse - for at kunne tvangsindlægge danskere? Det danske sundhedsvæsen - og særligt psykiatrien - er gennem mange år blevet udhulet og skåret ind til benet. Så har man fundet småpenge til at modernisere og bygge nyt. Det betyder jo ikke, at der står sengepladser klar til at tvangsindlægge danskere i hobetal. Jeg tror ikke, du ved, hvor svært det er at blive behandlet i psykiatrien i dag og hvor hurtigt, man bliver udskrevet.  

Det giver da netop mening, at man forsøger at holde børnehaver/skoler åbne, at du skal arbejder hjemme, begrænse dit sociale liv og så vælge besøgene til oldeforældre fra. Når vi nu ved, at børn ikke bliver syge i samme omfang men sygdommen slår ældre ihjel. Det er sgu da ikke sværere end det. Som voksen kan du så spitte dig selv af, holde afstand og besøge ældre familiemedlemmer hvis nødvendigt. Men du kan også - som voksen - tælle til 10 og tænke dig om. Vi kan nok ikke forvente det samme af vores (mindre) børn. 

De nyeste statistikker viser vidst nok (som jeg har læst dem), at smitten blandt yngre og unge er drastisk stigende. Det er ikke kun hos ældre. COVID19 handler ikke (længere) om (kun) ældre mennesker. 

Og løsrevne argumenter uden kausalitet bliver altså ikke til facts! Løsn sølvpapirshatten og åben vinduet for frisk luft. Det er vist påkrævet.

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

lineog4

Anonym skriver:

Hvis du på baggrund af det jeg har skrevet kalder mig for konspirationsteoretiker er det fint med mig 

EX I min by er der lavet et nyt dobbelt så stort psykiatrisygehus end det vi havde før, ergo flere sengepladser.

I en by i nærheden har de udvidet det nuværende psykiatrisygehus og har fået flere sengepladser. 

Jeg kender flere som arbejder indenfor psykiatrien og har førstehånds info omkring det.

Som jeg skrev tidligere, så håber jeg at jeg tager fejl i alt det her. Men sammenlignet med andre lande og hvor vi er på vej hen af, så ser det ikke for godt ud. 

Blev lige lidt nysgerrig på din påstand om  at der er kommet flere pladser i psykiatrien, måske fordi jeg vor i en by (Roskilde), hvor Københavns kommune (Ja lyder lidt underligt men København ejer Sankt Hans som var et af de største psykiatriske hospitaler i Danmark) afvikler stort set alle pladser.

En hurtig Google søgning viste, at 1) der er færre pladser i det voksen psykiatriske område og flere i ungdoms psykiatrien. Kilden er symundhedsministeriet, men det kan selvsagt være at man ikke tror på deres tal 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Jeg er så enig med dig.

Jeg kan på ingen måde forstå at folk lukker øjne for facts. 

EX. WHOs 40årige forskning i mundbind som har vist at mundbind ikke beskytter for virus. Den er sidenhen blevet fjernet fra WHOs hjemmeside. Hvorfor mon? 

Resultatet af det danske forskningsprojekt omkring mundbind bliver ikke offentliggjort på trods af opfordring af mange mennesker. Magnus H. virker til at være fuldstændig ligeglad med om den bliver offentliggjort, hvor han netop i den stilling burde kræve at den blev offentliggjort. Men som de fleste fornemmer, så er resultatet ikke til hans fordel. 

Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget? 

Lagde I mærke til Mettes kropssprog og reaktion da en journalist spurgte ind til epidemiloven og om der er mistillid imellem regeringen og sundhedsstyrelsen? 

Hvor giver det mening at vores børn fortsat kan gå i skole og børnehave og vi andre må arbejde hjemmefra og må ikke samles mere end 10? Ja, børn lider nok ikke meget af Corona, men de kan smitte andre ældre og svage. Hvor giver de her restriktioner mening når man her taler om en epidemi og pandemi? 

Hvor giver det mening med mundbind som ikke beskytter os? 

Hvor giver det mening at politikerne er fritaget for mundbind mens vi andre skal bære dem? 

Når man kigger på gennemsnitsalderen på dem der døde MED Corona, så er de fleste ældre og med kroniske sygdomme. For 2 år siden døde der mange flere af influenza A. Ingen talte om det dengang. 

Intet hænger sammen her...

Og nej, jeg er ikke konspirationsteoretiker. Jeg kigger blot på facts og undrer mig...

Lad os lige snakke om den danske undersøgelse om mundbind.

1. Forfatterne kan til enhver tid offentliggøre sin forskning. De vælger ikke at gøre det før forskningen er optaget i et fagfellebedømt tidsskrift. Det er sådan set god stil, da review-processen er med til at sikre god kvalitet på resultaterne. Men lige nu er det først og fremmest forfatterne, der vælger ikke at offentliggøre studiet.

2. Den omtalte forskning undersøger hvorvidt et antal danske supermarkedsansatte, der brugte mundbind på arbejde, i maj blev oftere ramt af Covid-19, end supermarkedsansatte der ikke brugte mundbind. I hele maj blev færre end 3000 testet positiv i hele Danmark. Hvor mange af dem tror du var med i undersøgelsen? Et vigtigt kritikpunkt når artiklen skal bedømmes, er formentlig, at der ikke er data nok til at besvare det undersøgte spørgsmål. Den samme kritik rammer vores fortolkning.

3. Undersøgelsen er -- selv hvis smittetrykket var stort nok til at sige noget -- kun designet til at svare på hvorvidt mundbind beskytter bæreren. Det kan i sin natur ikke svare på, hvorvidt en smittet, der bærer maske, smitter færre andre end en, der ikke bærer maske. Det er for mig det mest relevante, al den tid man smitter inden symptomer.

Til sidst. Hvis du mener, det er velkendt at mundbind ikke beskytter mod Corona, hvorfor bruger de ansatte på Corona-afdelingerne så mundbind? Tror du, de har lyst til at gå på arbejde uden?

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym

Janey skriver:

Hvis du har ret, så er vores firmajulefrokost reddet. Vi er 40 og har booket et privat rum på en restaurant.

Et selskab må maks være på 10 personer.....og hvert selvskab skal have adgang til eget toilet...

Privat gælder i PRIVATE HJEM- ikke private rum....

Og mon ikke i overlever uden en julefrokost 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Et selskab må maks være på 10 personer.....og hvert selvskab skal have adgang til eget toilet...

Privat gælder i PRIVATE HJEM- ikke private rum....

Og mon ikke i overlever uden en julefrokost 

Jo og lad os håbe restauranterne gør.....

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Carina:-)

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge: hvilke offentlige ansatte er det, der er sendt hjem på fuld løn? Hvis du underforstået skriver: "og laver ingen ting på fuld løn". I så fald er det jo en stråmand at skrive det. 

Alle arbejder hjemme på fuld løn. Hvilket jo er fair. At man får løn for sit arbejde. Som i fleres tilfælde et steget i timeantal. Da ingen vil have prædikatat af at fede den - bare fordi man arbejder hjemme. Mange sparer transport, som konverteres til arbejdstid. Og frokost foran computeren. 

Hvilke grupper er mon de der dovne, forgyldte offentlige ansatte, som i foråret sad i haven og nød deres lønninger sponseret af stakkels privatansatte og virksomhedsejerne.

Jeg synes simpelthen, det er en ærgerlig præmis og et trist argument.

Vh.

Jeg har ikke skrevet de ikke arbejder. (,hvor læser du at jeg skriver ale gik hjemne på ren løn ) ?  Du kan da ikke gå udfra noget du tror jeg skriver ?

Men kender selv pædagoger og medhjælpere der selvfølgelig ikke kunne arbejde hjemme og dermed fik løn uden arbejde. ( deres egne ord)  og det har jeg heller ikke skrevet er forkert - men at det forkerte er at det ikke gælder de private . 

Men kan da fortælle dig at mange selvstændige arbejdede  og arbejder stadig uden løn .

De skal betale 30 procent tab inden de kan søge kompensation. 

Hvis de altså ikke lukker helt ned - og selv der er der egen betaling .

DET  synes jeg til gengæld er usolidarisk og brand ærgerligt! 

Og please for den gode debat skyld - d

Så lad være med at tro folk skriver noget underforstået- men bare regn med de nok skulle skrive det , hvis det var det de mente. 

Og at transport er arbejdstid og computeren bruges u der frokosten - jamen velkommen til min ( og mange andre selvstændige) verden.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25 skriver:

Jo og lad os håbe restauranterne gør.....

Ja det bliver dyrt på alle måder , hvis den branche knækker mere end den allerede har gjort. 

Men det er helt sikkert ikke i ret manges tanker - hvordan det bliver hvis kun 10 procent overlever.

Og så snakker vi ikke om alle underleverandørerne osv..

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25

Carina:-) skriver:

Ja det bliver dyrt på alle måder , hvis den branche knækker mere end den allerede har gjort. 

Men det er helt sikkert ikke i ret manges tanker - hvordan det bliver hvis kun 10 procent overlever.

Og så snakker vi ikke om alle underleverandørerne osv..

Det er også, som familie, hårdt at være i. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25 skriver:

Det er også, som familie, hårdt at være i. 

Ja - ved slet ikke hvad jeg skal skrive der kan give mening i forhold til den situation I er i .

Var sammen med flere fra den branche i går til et socialt arrangement.

Og en fortalte at han måtte fyre 9 på mandag - og regner med han lukker inden januar . 

Og en fra tekstil branchen hvis virksomhed blev startet af han far i 78 - kan ikke få hans varer hjem . Og har indtil nu reduceret medarbejdere med  1/3 

Det er fanme noget skidt.! 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25

Carina:-) skriver:

Ja - ved slet ikke hvad jeg skal skrive der kan give mening i forhold til den situation I er i .

Var sammen med flere fra den branche i går til et socialt arrangement.

Og en fortalte at han måtte fyre 9 på mandag - og regner med han lukker inden januar . 

Og en fra tekstil branchen hvis virksomhed blev startet af han far i 78 - kan ikke få hans varer hjem . Og har indtil nu reduceret medarbejdere med  1/3 

Det er fanme noget skidt.! 

Vi har stået i den siden 11 marts, så vi er "vant" til det. 

Pressemøderne er hårde og som minr venner siger: jeg bliver jævnt deprimerende at være omkring. Men min mands løn er vores økonomiske grundlag. 

Men det er hårdt at være i og det påvirker vores børn. Men folk er trætte af at høre om det. De tænker bare ikke på familierne bag, der går med usikkerheden i 9 mdr. Højst sandsynligt mere...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.