Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.216 visninger
96 svar
243 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja nu er vi jo igen blevet underlagt nye restriktioner, hva tænker i om det?

Her tænker jeg især begrænsninger på omgang, med familie og venner, men at fritidsaktivitet osv ka fortsætte som normalt, med mere end de 10 til holdsport. Og hva med de mere end 20 elever i alm folkeskole klasser, der også ka fortsætte som hidtil?

Jeg tænker ingen holdninger er mere rigtig eller forkerte end andre, så længe man holder en god tone, i debatten. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ingen af resturektionerne har umiddelbart betydning for os.

Jo vi skal have mundbind på når vi handler, men ellers ikke 

Der er jo ikke kommet nye retningslinjer i daginstitutionerne så hverken børnene eller mig (pædagog) kommer til at mærke noget der.

Min ældste går til fodbold og det lyder heller ikke som om de bliver ramt.

Så jeg tænker lidt at ingen af de nye retningslinjer for nogen betydning for smitten, da det efter min mening er små ubetydelige tiltag , der ikke batter kun generer nogle mennesker lidt  

Anmeld Citér

23. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg synes det lyder rigtig fint. 
det lader ikke til at være i folkeskolerne at smitten har været størst i forhold til fx bylivet. 
Det kommer til at ramme os herhjemme, men vi bakker op om beslutningen. 
Når alt kommer til alt er det jo for at passe på os alle. 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har en barnedåb vi skulle have holdt i foråret, som vi nu havde planlagt at holde her i midten af november. Ingen stor fest som ellers planlagt i foråret, kun 15 personer fra nær familie. Den kan vi nu vinke farvel til igen igen - der irriterer mig lidt, men jeg forstår godt grundene til restriktionerne. Så nu skal vi finde ud af om vi vil udskyde igen igen eller afholde dåben, dog uden fest bagefter og uden familie kan overvære dåben. Så det er nok der de rammer os mest. 

Mundbind i det offentlige rum synes jeg kun er fornuftigt og egentlig også på tide. 

Det med alkohol synes jeg også er ret fornuftigt. 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg havde forventet nogle af restriktionerne bl.a. med mundbind, så vi er forberedt på at skifte over til Bilkatogo, og julegaverne købes online. 

Ungernes idræt kører videre som nu.

Alkohol har vi rigeligt at herhjemme, så vi havde i forvejen ikke behov for at købe alkohol efter kl 22. 

Vi har kobberbryllup til foråret, men der bliver ingen fest. Jeg gider ikke at bruge tid på at arrangere en fest, som regeringen så ændrer på mulighederne for at holde. 

Vi tager ikke til fodbold i Danmark, men jeg har svært ved at forstå, at man kan være 20.000 i Tivoli i mange timer, men kun 500 med bestemt afstand i 2 timer til fodbold.

Det øvrige er anbefalinger om antal personer privat og, hvor mange man bør omgås. Den del kommer jeg bare til at ignorere, så jeg ses fortsat med dem jeg vil derhjemme.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes mundbind over alt er fint. 

Men jeg synes forsamlingsforbuddet er lidt underligt. Vi må ikke samles med den tætteste familie (14 mennesker) til børnefødselsdag. Men ungerne må gerne gå til gymnastik sammen med 30 andre unger i en forening hvor de kommer fra forskellige skoler? 

Det hænger ikke sammen. 

Og alkohol der ikke må sælges efter 22.. lur mig om folk så ikke køber det et sted mellem 21-22.  På det tidspunkt ved man jo godt om festen skal fortsætte fra den bar man sidder på. Det ville give mere mening hvis det var efter kl 18 eller 19 fx. 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Carina:-)

Mor11 skriver:

Jeg synes mundbind over alt er fint. 

Men jeg synes forsamlingsforbuddet er lidt underligt. Vi må ikke samles med den tætteste familie (14 mennesker) til børnefødselsdag. Men ungerne må gerne gå til gymnastik sammen med 30 andre unger i en forening hvor de kommer fra forskellige skoler? 

Det hænger ikke sammen. 

Og alkohol der ikke må sælges efter 22.. lur mig om folk så ikke køber det et sted mellem 21-22.  På det tidspunkt ved man jo godt om festen skal fortsætte fra den bar man sidder på. Det ville give mere mening hvis det var efter kl 18 eller 19 fx. 

Det giver slet ikke mening- og lur mig om der ikke dukker smugkroer op rundt omkring. 

Folk kan jo stadig hente billige drikkevarer i Tyskland 

Men det er jo som det plejer - restriktioner der ikke giver mening,  og hvad gør de når smitten alligevel stiger,  som virus jo altid har gjort over vinteren. 

Men vi kan da glæde os over , at 95 procent skal testes for at vide de har den ....

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Anonym

Jeg synes, at det er hul i hovedet og jeg glæder mig til at stemme regeringen ud næste gang der er valg.

Nu skal vi gå rundt med mundbind overalt...??? De har begrænset effekt og mest til formål at skræmme. Og at folk ikke må købe alkohol... Jesus.... Så køber man det jo bare kl 15.00.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

MEF

Jeg synes det lyder meget rimeligt alt sammen. Der er ikke noget af det der indskrænker min frihed synderligt. Og så synes jeg det er en rigtig god ide med forsamlings forbudte (selv om vi kommer til at aflyse en familie middag). Jeg bor i et område med mange unge mennesker og kan se at antallet af privatfester er steget gevaldigt de sidste måneder. Så det kunne man da håbe ville hjælpe lidt på det - også for min nattesøvns skyld Jeg tror dog ikke st det med alkohol salget kommer til at have nogen effekt!

Mundbind generer mig ikke men jer er i forvejen også en af dem der passer meget på. 

Så alt i alt. Jeg synes det er fint og jeg er glad for at der prioteres at holde åben for skoler og institutioner og st vi så i stedet må ofte noget på den private front

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det giver god mening, at regeringen har bestræbt sig på at prioritere, at arbejdspladser og skole/uddannelse i videst muligt omfang går fri af indgreb i denne runde, mens det er vores fritids-/privatliv, der påvirkes. Jeg kan ikke følge, at det vækker kritik fra vælgere fra blå blok, som jo i høj grad er talerør for erhvervslivet. Hvis holdningen hér er, at det er for ligegyldige og for få tiltag, der indføres nu, kan jeg ikke helt komme frem til, hvad de så ønsker. Delvis nedlukning af arbejdspladser - produktion, handel osv. - hvor mange mennesker samles dagligt, for til gengæld at undgå restriktioner i privatlivet? Vi skal jo omgås færre mennesker i hverdagen. 

For mig personligt er det et ret stort indgreb at skulle skære ned på antallet af personer, jeg omgås privat - jeg rammer meget hurtigt de ti. Som lærer er jeg i kontakt med rigtigt mange i mit arbejdsliv, og derfor føler jeg mig forpligtet til at være yderst varsom med, hvor mange jeg omgås privat. Samtidig HAR jeg haft dette for øje længe, så forandringen her og nu er ikke så radikal. 

Jeg fylder rundt til december og har for længst kalkuleret med, at festen må rykkes til sommer. Nu skal jeg justere på og begrænse min plan B for selve dagen - surt, men absolut ok, situationen taget i betragtning. 
At gå med mundbind flere steder end hidtil kan ikke få mig op i det røde felt - det er virkelig en bagatel i mine øjne. 
Juletiden bliver anderledes, men måske mindre stressende, når vi ikke skal til 17 forskellige arrangementer med 117 forskellige mennesker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.