Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2020

Anonym

lineog4 skriver:

Hmm jeg synes der mangler logik i diverse restriktioner, men tænker også, at jeg mangler det helikopter perspektiv man skal have for at forstå logikken.

Jeg er som sådan helt enig i, at vi skal forsøge at holde så meget åbent som muligt, men kan fx ikke forstå, at skolen ikke kan være åben under nødundervisningscirkulære, så der kunne findes lokale konstruktive løsninger, hvor der var bedre afstand mm. 

Jeg har utrolig ondt af dem, der rammes på deres levebrød og selvom om jeg er offentlig ansat, så kender jeg en del som er privatansat eller private ejere eller ledere. Og der er nogle meget hårdt ramt og andre eksempelvis dem i håndværkerbranchen mere travle end tidligere grundet der er anløgskassen i kommunerne er givet fri. 

Vi skal løfte det her i flok både ved at tage det personlige ansvar ved afstand, mundbind, mindre socialt liv osv. Og ved vi måske acceptere vores privatøkonomi bliver smallere i de kommende år. 

Hvad jeg ikke forstår er de som er imod mundbind, som tror det hele er et hoax og handler om at Bill Gates har købt hele verden, for at kunne sende mikrochip ind i os eller hvad der nu løber rundt. Forstår ikke hvorfor en lap eller lidt plastik foran munden er at tage hele min personlige frihed. Jeg kan sagtens forstå især kultur og restaurationsbranchen ryster - lige der er en del jeg kender ramt. Og vi skal vitterlig finde løsningen, så vi også har et kulturliv og en restaurationsbranche i danmark, når vi endelig står med en vaccine.

Jeg håber vi kan nøjes med de restriktioner, der er nu. Jeg håber vi kan holde samfundet åbent, for selv om mange måske tror det var skønt at være hjemsendt som lærer, så er det det sidste jeg ønsker sker igen både på egne vegne, men så sandelig også for mine elever. 

Derfor hellere tage et mundbind på en gang for meget end vi skal lukke skoler. Hellere et mundbind i tøjbutikken end vi lukker tøjbutikkerne. Hellere mundbind mens jeg bestiller min kop te end lukkede caféer 

Tør du virkelig blive vaccineret med en vaccine som ikke er testet tilstrækkeligt? Der er jo allerede mindst 13 testpersoner, som døde af covid19 vaccinen. 

Det tager flere år at fremstille en ny vaccine og selve testfasen tager 2-3 år (3. Fase). Se evt nedenstående billede.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

Anonym

Konjac skriver:

Du må simpelthen ikke sammenligne corona med influenza. 

Influenza har et smittetryk på 1,4 hvilket vil sige at 1 person smitter 1,4 person. Dvs 1 person smitter i 10. led 14 personer. 

Corona har et smittetryk på 3, (hvis man ikke gør noget for at stoppe den). Dvs 1 person vil i 10. led smitte 59000 personer. Så skal du se døde personer!! 

Det kan være at covid smitter mere men der dør flere af influenza A. That's a fact.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det kan være at covid smitter mere men der dør flere af influenza A. That's a fact.

Det passer så heller ikke. Det bliver ikke fakta fordi du skriver det. Der har været flere læger ud og sige at dødeligheden er højere.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

lineog4

Anonym skriver:

Tør du virkelig blive vaccineret med en vaccine som ikke er testet tilstrækkeligt? Der er jo allerede mindst 13 testpersoner, som døde af covid19 vaccinen. 

Det tager flere år at fremstille en ny vaccine og selve testfasen tager 2-3 år (3. Fase). Se evt nedenstående billede.

Det tager jeg stilling til når den kommer. Måske, måske ikke. 

Lige nu tager jeg egentlig bare stilling til, hvordan jeg selv kan tage ansvar og synes ikke et lille mundbind tager min personlige frihed i en sådan grad, at jeg protesterer.

Jeg er undrende over for logikken bag restriktioner, spørger undrende, men ved også jeg står med snævert blik  hvor jeg sætter min lid til, at de som arbejder netop med restriktioner har helikopterperspektivet. Men den sagt beder de mig om at springe ud foran et tog så har jag stadig min synde fornuft, men at sidde her og vente på toget med mit lille hagevisir behøver jeg ikke kritisere. 

Jeg har vildt ondt af de som sidder og rammes på pengepungen, og jeg håber de stiller alle deres undrende spørgsmål baseret på deres hverdag og måske endda kan finde konstruktive løsninger desværre srulber de lidt i den skingre tone om personlig frihed over mundbind, 5g og Bill gates.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Det passer så heller ikke. Det bliver ikke fakta fordi du skriver det. Der har været flere læger ud og sige at dødeligheden er højere.

Nej, men det bliver fakta når Seruminstituttet skriver det.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Nej, men det bliver fakta når Seruminstituttet skriver det.

Ja de tal siger noget om hvor mange der aktuelt er døde af hhv. det ene og det andet. Men der er jo blevet lavet en masse tiltag for at holde corona smitten ned, som ikke bliver gjort for influenza. Så det giver mig at se ikke mening at sammenligne de to tal.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er så enig med dig.

Jeg kan på ingen måde forstå at folk lukker øjne for facts. 

EX. WHOs 40årige forskning i mundbind som har vist at mundbind ikke beskytter for virus. Den er sidenhen blevet fjernet fra WHOs hjemmeside. Hvorfor mon? 

Resultatet af det danske forskningsprojekt omkring mundbind bliver ikke offentliggjort på trods af opfordring af mange mennesker. Magnus H. virker til at være fuldstændig ligeglad med om den bliver offentliggjort, hvor han netop i den stilling burde kræve at den blev offentliggjort. Men som de fleste fornemmer, så er resultatet ikke til hans fordel. 

Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget? 

Lagde I mærke til Mettes kropssprog og reaktion da en journalist spurgte ind til epidemiloven og om der er mistillid imellem regeringen og sundhedsstyrelsen? 

Hvor giver det mening at vores børn fortsat kan gå i skole og børnehave og vi andre må arbejde hjemmefra og må ikke samles mere end 10? Ja, børn lider nok ikke meget af Corona, men de kan smitte andre ældre og svage. Hvor giver de her restriktioner mening når man her taler om en epidemi og pandemi? 

Hvor giver det mening med mundbind som ikke beskytter os? 

Hvor giver det mening at politikerne er fritaget for mundbind mens vi andre skal bære dem? 

Når man kigger på gennemsnitsalderen på dem der døde MED Corona, så er de fleste ældre og med kroniske sygdomme. For 2 år siden døde der mange flere af influenza A. Ingen talte om det dengang. 

Intet hænger sammen her...

Og nej, jeg er ikke konspirationsteoretiker. Jeg kigger blot på facts og undrer mig...

“Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget? ” 

Du er ikke konspirationsteoretiker? Hvad ligger der så helt konkret i din sidste sætning? Hvorfor tror du, de er blevet renoveret? 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

IenFart skriver:

Ja de tal siger noget om hvor mange der aktuelt er døde af hhv. det ene og det andet. Men der er jo blevet lavet en masse tiltag for at holde corona smitten ned, som ikke bliver gjort for influenza. Så det giver mig at se ikke mening at sammenligne de to tal.

Ja, en masse tiltag med masker som ikke beskytter mod vira  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.