lineog4 skriver:
Hmm jeg synes der mangler logik i diverse restriktioner, men tænker også, at jeg mangler det helikopter perspektiv man skal have for at forstå logikken.
Jeg er som sådan helt enig i, at vi skal forsøge at holde så meget åbent som muligt, men kan fx ikke forstå, at skolen ikke kan være åben under nødundervisningscirkulære, så der kunne findes lokale konstruktive løsninger, hvor der var bedre afstand mm.
Jeg har utrolig ondt af dem, der rammes på deres levebrød og selvom om jeg er offentlig ansat, så kender jeg en del som er privatansat eller private ejere eller ledere. Og der er nogle meget hårdt ramt og andre eksempelvis dem i håndværkerbranchen mere travle end tidligere grundet der er anløgskassen i kommunerne er givet fri.
Vi skal løfte det her i flok både ved at tage det personlige ansvar ved afstand, mundbind, mindre socialt liv osv. Og ved vi måske acceptere vores privatøkonomi bliver smallere i de kommende år.
Hvad jeg ikke forstår er de som er imod mundbind, som tror det hele er et hoax og handler om at Bill Gates har købt hele verden, for at kunne sende mikrochip ind i os eller hvad der nu løber rundt. Forstår ikke hvorfor en lap eller lidt plastik foran munden er at tage hele min personlige frihed. Jeg kan sagtens forstå især kultur og restaurationsbranchen ryster - lige der er en del jeg kender ramt. Og vi skal vitterlig finde løsningen, så vi også har et kulturliv og en restaurationsbranche i danmark, når vi endelig står med en vaccine.
Jeg håber vi kan nøjes med de restriktioner, der er nu. Jeg håber vi kan holde samfundet åbent, for selv om mange måske tror det var skønt at være hjemsendt som lærer, så er det det sidste jeg ønsker sker igen både på egne vegne, men så sandelig også for mine elever.
Derfor hellere tage et mundbind på en gang for meget end vi skal lukke skoler. Hellere et mundbind i tøjbutikken end vi lukker tøjbutikkerne. Hellere mundbind mens jeg bestiller min kop te end lukkede caféer
Tør du virkelig blive vaccineret med en vaccine som ikke er testet tilstrækkeligt? Der er jo allerede mindst 13 testpersoner, som døde af covid19 vaccinen.
Det tager flere år at fremstille en ny vaccine og selve testfasen tager 2-3 år (3. Fase). Se evt nedenstående billede.