Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Nej jeg var ikke begejstret - jeg synes det var var svært at passe mit arbejde samtidig med jeg passede mine børn .

For surprice så kom det ikke en check ind af døren til mig - så jeg kunne hjemsende mig selv.

Men jeg kunne self bare have fyret mine knap 150 ansatte ,og lukket og slukket firmaet. - efter et år ville jeg så kunne modtage dagpenge ...For det offentlige har jo slef et år til at opgøre en virksomheds aktiver - imens spiser jeg så lige græs ,og betaler min husleje med matadorpenge. 

Og at din mands arbejdsplads ikke er berørt - gør vel ikke at du ikke har forståelse for at mange andre er ? ( jeg gætter så også på at din mand ikke er virkomhedens ejer ,og dermed ikke står med selve risikoen) 

Vi kan vel godt blive enige om at fx din løn er financeret af private skattekr? 

Er det så ,så urimeligt at forvente at at de brancher der lige nu er ved at dø kunne få 100 procent dækket - akkurat som fx de offentlige pædgoger ,lærer osv? 

Og jo jeg omgåes begge "lejre" - heldigvis har jeg forstående offentlige ansatte i min omgangskreds- flere af dem stiller endda spørgsmål ved regeringens omgang med skattekr ,og den usolidariske fordeling af hjælpepakker. 

Ligesom jeg støttede op om deres frustrationer ang arbejdsforhold og løn . - 

Solidariet handler også om det at stå op omkring folk - at tilkendegive at der er andre der har det svært pr - og at man forstår at der er nogen der lever i daglig bekymringer- 

Og tro mig det bliver ikke 1-2 procent skattestigning vi taler om .... på ingen måder er det nok . 

Men lad os lave en tråd den dag det bliver til at den offentlige sektor skal beskæres med 20 procent. 

For Mette får svært ved at retfærdiggøre  fx at hæve selskabskatten hvis hun ikke samtidig sætter det off på en kraftig slankekur. 

Og så skal jeg være den første til at sige øv på jeres vegne ,men det er jo bare the game . 

Du læser eller forstår ikke, hvad jeg skriver: Jeg er IKKE imod 100 procents dækning - men hvorfor skyder du på de offentligt ansatte og ikke på privatansatte uden tab? 

Skåret ud i pap, så:

Skal jeg som offentligt ansat bidrage til fuld kompensation for de erhverv, der har lidt tab?
Skal min mand som privatansat?

Og nu går tråden her på de NYE restriktioner, så: Hvordan tilgodeses det offentlige i disse? Hvordan rammer de det SAMLEDE erhvervsliv - mundbindsfabrikanter, mejerier, jurister? 

Har regeringen forsøgt at undgå igen at ramme arbejdspladser i denne runde ved at holde institutioner, skoler osv. i gang og ved at begrænse os privat, ikke på arbejdspladserne? 

Og lad så lige være med at tillægge mig manglende forståelse for det private, i særdeleshed selvstændige, fordi jeg mener, du stiller en falsk modsætning op. Det gør da ved gud ikke min medfølelse - som jeg HAR udtrykt - mindre, at jeg påpeger, vi ikke taler alle privatansatte versus alle offentligt ansatte. Du er da ikke i samme båd som min mand - eller som min datter, der blev hjemsendt fra job hos optikerkæde i to måneder med fuld løn UDEN at arbejde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

Anonym

Jeg er på ingen måde fan af regeringens håndtering af corona.

Jeg vil gerne vide hvorfor de mails fra SSI ikke er blevet genskabt? Eftersom der er ret til akt indsigt og at en del IT folk har meldt sig på banen, at de gerne vil genskabe disse gratis.

Jeg vil også gerne vide hvorfor regeringen ikke er interesseret i at det kommer frem hvad den danske undersøgelse omkring mundbind resulterede i? Lur mig, havde den talt til deres fordel, så havde de klistret den op på alle medier.

Jeg undrer mig over hvorfor flere og flere læger bakker op om at restriktionerne er ude af proportioner med alvoren af denne virus. Se indlæggelsestallene vs smittetallene. Men dem der er kritiske ties ihjel.

Jeg stiller mig især på bagben over at den epidemi lov der skal i høring i november, indeholder flere brud på vores grundlov. Samt jeg vil gerne have gennemsigtighed ang. hvad konsekvensen er for os der ikke vil ha vaccinen, siden det skal gøres tilladt at tvangsvaccinere folk.

Så længe regeringen ikke vil italesætte skeptikers spørgsmål, så vil en stor del af folket ikke have nogen tillid til dem overhovedet, inkl mig.

Jeg er så enig med dig.

Jeg kan på ingen måde forstå at folk lukker øjne for facts. 

EX. WHOs 40årige forskning i mundbind som har vist at mundbind ikke beskytter for virus. Den er sidenhen blevet fjernet fra WHOs hjemmeside. Hvorfor mon? 

Resultatet af det danske forskningsprojekt omkring mundbind bliver ikke offentliggjort på trods af opfordring af mange mennesker. Magnus H. virker til at være fuldstændig ligeglad med om den bliver offentliggjort, hvor han netop i den stilling burde kræve at den blev offentliggjort. Men som de fleste fornemmer, så er resultatet ikke til hans fordel. 

Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget? 

Lagde I mærke til Mettes kropssprog og reaktion da en journalist spurgte ind til epidemiloven og om der er mistillid imellem regeringen og sundhedsstyrelsen? 

Hvor giver det mening at vores børn fortsat kan gå i skole og børnehave og vi andre må arbejde hjemmefra og må ikke samles mere end 10? Ja, børn lider nok ikke meget af Corona, men de kan smitte andre ældre og svage. Hvor giver de her restriktioner mening når man her taler om en epidemi og pandemi? 

Hvor giver det mening med mundbind som ikke beskytter os? 

Hvor giver det mening at politikerne er fritaget for mundbind mens vi andre skal bære dem? 

Når man kigger på gennemsnitsalderen på dem der døde MED Corona, så er de fleste ældre og med kroniske sygdomme. For 2 år siden døde der mange flere af influenza A. Ingen talte om det dengang. 

Intet hænger sammen her...

Og nej, jeg er ikke konspirationsteoretiker. Jeg kigger blot på facts og undrer mig...

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Du læser eller forstår ikke, hvad jeg skriver: Jeg er IKKE imod 100 procents dækning - men hvorfor skyder du på de offentligt ansatte og ikke på privatansatte uden tab? 

Skåret ud i pap, så:

Skal jeg som offentligt ansat bidrage til fuld kompensation for de erhverv, der har lidt tab?
Skal min mand som privatansat?

Og nu går tråden her på de NYE restriktioner, så: Hvordan tilgodeses det offentlige i disse? Hvordan rammer de det SAMLEDE erhvervsliv - mundbindsfabrikanter, mejerier, jurister? 

Har regeringen forsøgt at undgå igen at ramme arbejdspladser i denne runde ved at holde institutioner, skoler osv. i gang og ved at begrænse os privat, ikke på arbejdspladserne? 

Og lad så lige være med at tillægge mig manglende forståelse for det private, i særdeleshed selvstændige, fordi jeg mener, du stiller en falsk modsætning op. Det gør da ved gud ikke min medfølelse - som jeg HAR udtrykt - mindre, at jeg påpeger, vi ikke taler alle privatansatte versus alle offentligt ansatte. Du er da ikke i samme båd som min mand - eller som min datter, der blev hjemsendt fra job hos optikerkæde i to måneder med fuld løn UDEN at arbejde. 

For det første så ville det klæde dig ikke at skrive nedladende til mig bare fordi du ikke er enig .

For det andet hvor læser du at jeg ikke ikke mener det også gælder de private der ikke er ramt. Du læser det som om jeg har ondt i måsen over du får fuld løn - nej jeg har ondt i måsen over at det ikke gælder det private erhversliv- stor forskel . 

Men vil da gerne høre om hvilke brancher du ikke mener er ramt ,eller ikke bliver det i fx øget selskabskat - som lige nu er på tegnebordet.

Eller manglende ordre / færre ordre - Bare fordi du ikke kan måle det i en korkurs / fyrede medarbejdere lige nu er det ikke det samme som at det ikke kommer til at ske.

Jeg har endnu ikke måtte fyre - men det kommer da til at ske i 21 fordi jeg vil komme til at mærke ordrenedgang efterhånden som virksomhederne omkring mig mærker restriktionerne. 

Men så kan jeg jo berolige dig med at jeg self betaler mine 30% tab først inden jeg undersøger muligheden for hjælpepakke. 

Og så taler vi ikke om de ansatte som i stor stil pt bliver sendt hjem med besked på at bruge deres ferie på det her game - fordi der ikke er råd til at give løn netop pga de 30% tab der skal dækkes af virksomheden selv .

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

For det første så ville det klæde dig ikke at skrive nedladende til mig bare fordi du ikke er enig .

For det andet hvor læser du at jeg ikke ikke mener det også gælder de private der ikke er ramt. Du læser det som om jeg har ondt i måsen over du får fuld løn - nej jeg har ondt i måsen over at det ikke gælder det private erhversliv- stor forskel . 

Men vil da gerne høre om hvilke brancher du ikke mener er ramt ,eller ikke bliver det i fx øget selskabskat - som lige nu er på tegnebordet.

Eller manglende ordre / færre ordre - Bare fordi du ikke kan måle det i en korkurs / fyrede medarbejdere lige nu er det ikke det samme som at det ikke kommer til at ske.

Jeg har endnu ikke måtte fyre - men det kommer da til at ske i 21 fordi jeg vil komme til at mærke ordrenedgang efterhånden som virksomhederne omkring mig mærker restriktionerne. 

Men så kan jeg jo berolige dig med at jeg self betaler mine 30% tab først inden jeg undersøger muligheden for hjælpepakke. 

Og så taler vi ikke om de ansatte som i stor stil pt bliver sendt hjem med besked på at bruge deres ferie på det her game - fordi der ikke er råd til at give løn netop pga de 30% tab der skal dækkes af virksomheden selv .

Jeg er nedladende? Du sender mig lange, vrede svadaer og tillægger mig holdninger, jeg hverken udtrykker eller har. 
Lad os stoppe her. Du lytter ikke. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Jeg er nedladende? Du sender mig lange, vrede svadaer og tillægger mig holdninger, jeg hverken udtrykker eller har. 
Lad os stoppe her. Du lytter ikke. 

Jeg lytter ,men svarer igen 

Og ja du har ret - jeg skriver heller ikke pænt- 

Min undskyldning er så at jeg er vildt dårlig til at formulere mig især på skrift. 

God weekend. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Jeg lytter ,men svarer igen 

Og ja du har ret - jeg skriver heller ikke pænt- 

Min undskyldning er så at jeg er vildt dårlig til at formulere mig især på skrift. 

God weekend. 

Fair. Vi har vist været her før. Selvsagt er emnet også uundgåeligt mere følelsesbetonet for dig end for mig. Jeg er bare ikke iskold af dén grund. 
God weekend til dig også. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

MT_2011

Ærligt så forstår jeg ikke de mundbind offentligt. Når man ser hvor mange der er testet, er er det jo ikke en vild stigning i smittetal i forhold til hvordan det var tidligere på året.

Vi skal højest sandsynligt igennem covid-19 alle sammen, og folk skal stadig have lov til at leve deres liv. Jeg syntes det bliver alt for diktatur agtig det de har gang i regeringen. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

lineog4

Hmm jeg synes der mangler logik i diverse restriktioner, men tænker også, at jeg mangler det helikopter perspektiv man skal have for at forstå logikken.

Jeg er som sådan helt enig i, at vi skal forsøge at holde så meget åbent som muligt, men kan fx ikke forstå, at skolen ikke kan være åben under nødundervisningscirkulære, så der kunne findes lokale konstruktive løsninger, hvor der var bedre afstand mm. 

Jeg har utrolig ondt af dem, der rammes på deres levebrød og selvom om jeg er offentlig ansat, så kender jeg en del som er privatansat eller private ejere eller ledere. Og der er nogle meget hårdt ramt og andre eksempelvis dem i håndværkerbranchen mere travle end tidligere grundet der er anløgskassen i kommunerne er givet fri. 

Vi skal løfte det her i flok både ved at tage det personlige ansvar ved afstand, mundbind, mindre socialt liv osv. Og ved vi måske acceptere vores privatøkonomi bliver smallere i de kommende år. 

Hvad jeg ikke forstår er de som er imod mundbind, som tror det hele er et hoax og handler om at Bill Gates har købt hele verden, for at kunne sende mikrochip ind i os eller hvad der nu løber rundt. Forstår ikke hvorfor en lap eller lidt plastik foran munden er at tage hele min personlige frihed. Jeg kan sagtens forstå især kultur og restaurationsbranchen ryster - lige der er en del jeg kender ramt. Og vi skal vitterlig finde løsningen, så vi også har et kulturliv og en restaurationsbranche i danmark, når vi endelig står med en vaccine.

Jeg håber vi kan nøjes med de restriktioner, der er nu. Jeg håber vi kan holde samfundet åbent, for selv om mange måske tror det var skønt at være hjemsendt som lærer, så er det det sidste jeg ønsker sker igen både på egne vegne, men så sandelig også for mine elever. 

Derfor hellere tage et mundbind på en gang for meget end vi skal lukke skoler. Hellere et mundbind i tøjbutikken end vi lukker tøjbutikkerne. Hellere mundbind mens jeg bestiller min kop te end lukkede caféer 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Jeg er så enig med dig.

Jeg kan på ingen måde forstå at folk lukker øjne for facts. 

EX. WHOs 40årige forskning i mundbind som har vist at mundbind ikke beskytter for virus. Den er sidenhen blevet fjernet fra WHOs hjemmeside. Hvorfor mon? 

Resultatet af det danske forskningsprojekt omkring mundbind bliver ikke offentliggjort på trods af opfordring af mange mennesker. Magnus H. virker til at være fuldstændig ligeglad med om den bliver offentliggjort, hvor han netop i den stilling burde kræve at den blev offentliggjort. Men som de fleste fornemmer, så er resultatet ikke til hans fordel. 

Og den nye epidemi lov. Vi skal kunne tvangsvaccineres og tvangsindlægges hvis man FORMODER at vi lider af samfundskritik sygdom, som i øvrigt ikke er defineret. Vi skal kunne tvangsindlægges i det der tyder på at vare psykiatrisygehuse i 14 dage ad gangen og dette kan blive forlænget på ubestemt tid. Er der nogen af jer der har tænkt over hvorfor mange psykiatrisygehuse i DK er i de sidste par år er blevet renoveret og nybygget? 

Lagde I mærke til Mettes kropssprog og reaktion da en journalist spurgte ind til epidemiloven og om der er mistillid imellem regeringen og sundhedsstyrelsen? 

Hvor giver det mening at vores børn fortsat kan gå i skole og børnehave og vi andre må arbejde hjemmefra og må ikke samles mere end 10? Ja, børn lider nok ikke meget af Corona, men de kan smitte andre ældre og svage. Hvor giver de her restriktioner mening når man her taler om en epidemi og pandemi? 

Hvor giver det mening med mundbind som ikke beskytter os? 

Hvor giver det mening at politikerne er fritaget for mundbind mens vi andre skal bære dem? 

Når man kigger på gennemsnitsalderen på dem der døde MED Corona, så er de fleste ældre og med kroniske sygdomme. For 2 år siden døde der mange flere af influenza A. Ingen talte om det dengang. 

Intet hænger sammen her...

Og nej, jeg er ikke konspirationsteoretiker. Jeg kigger blot på facts og undrer mig...

Du må simpelthen ikke sammenligne corona med influenza. 

Influenza har et smittetryk på 1,4 hvilket vil sige at 1 person smitter 1,4 person. Dvs 1 person smitter i 10. led 14 personer. 

Corona har et smittetryk på 3, (hvis man ikke gør noget for at stoppe den). Dvs 1 person vil i 10. led smitte 59000 personer. Så skal du se døde personer!! 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan mundbind kan få sindene sådan i kog. Er det virkelig sådan et stort indgreb? Og hvordan begrænser det den personlige frihed? Det er jeg altså ikke med på...

Måske er det fordi jeg er sygeplejerske. Jeg har i hele min karriere brugt mundbind (og andre værnemidler) for at beskytte mig selv mod diverse infektioner fra smitsomme patienter (dråbe og luftbåren). 
Det har jo selvfølgelig altid været i professionel øjemed, men med samme formål: at beskytte mig selv og mine omgivelser mod sygdom. 

Jeg stoler generelt på systemet og jeg er sikker på at dem der sidder i toppen tager de bedst mulige beslutninger på det grundlag de nu har at arbejde ud fra. Måske er jeg naiv, men der er jo ingen der har interesse i at skade vores samfund mere end absolut nødvendigt.

Når det så er sagt kan jeg virkelig godt forstå at der er nogen der begynder at være presset! Her tænker jeg nok mest på dem der efterhånden har meget tomme lommer! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.