Det gør jeg faktisk heller ikke. Jeg skriver: "hvis du underforstået....." - så det var mere et spørgsmål, da jeg var i tvivl om, hvad du mente. Jeg synes, at du indikerede, at offentligt ansatte skulle være sendt hjem på ferie. Og det er vitterligt ikke det indtryk, jeg har. Pædagoger fulgte op på papirarbejde, afholdt forældremøder virtuelt, ringede til forældre én gang om ugen (i vores tilfælde) og sikkert meget mere. Jeg er godt klar over, at der sikkert var regionale forskelle.
Det bliver sådan lidt en underlig debat for fedt at du tænder på at være selvstændig med frokost foran computeren. Jeg har valgt et job i det private, hvor det ikke er hverdagen. Og mange arbejder jo under transport. Det er fint nok. Humlen er bare, at det for mange sikkert tæller med i normtiden. Nu et det blevet ekstra arbejdstid (timetallet stiger) hvilket var min pointe. Work/life-balance om du vil.
Men jeg et nysgerrig på, hvad du synes, er løsningen: skal jeg gå 30% ned i løn i sympati?
Vh.
Nej det skal du da ikke - bare fordi jeg synes at virkomhedsejere skal have fuld kompensation fordi mange går uden løn - og fordi vi så også kan forhindre fyringer og nedlukninger- er ikke det samme som at jeg ikke under dig din løn.
Solidaritet handler jo lige så meget om at stå sammen akkurat da der var diverse demonstrationer både live online pga off ansattes løn og arbejdsvilkår.
Jeg kender heldigvis mange der offentligt giver udtryk for regeringens urimelige fordeling af hjælp .
Men kender også en del der ikke kunne være mere ligeglade og tror de private kun vil have gratis arbejdskraft , og snyder i skat .
Jeg vil ikke sige jeg tænder på at spise min frokost foran computeren, eller i bilen .Men det er altså vilkårene for rigtig mange selvstændige- og ikke noget jeg kan gå ondt af andre nu oplever .
Jeg tænder på vækst , arbejdsvilkår, ordentligt løn , lige vilkår for os alle om du er offentlig privat ansat eller virksomhedejer .
Jeg vil altid arbejde mere end gennemsnittet , altid betale topskat , altid være den sidste der går hjem osv
Og det er også okay - men så , så jeg også gerne at det samfund jeg bidrager til er solidarisk i deres bidrag i denne krise.
Og igen - så handler det ikke om min branche- men derfor kan jeg godt bruge min stemme på at støtte alle dem der ikke sover om natten pga bekymringer.
Og det er ikke 30 procent ned i løn - det er 30 procent ren tab i virksomheden- altså de 30 procent som normalt går til virkelighedens ejer løn og udvikling .