Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2020

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Vi har stået i den siden 11 marts, så vi er "vant" til det. 

Pressemøderne er hårde og som minr venner siger: jeg bliver jævnt deprimerende at være omkring. Men min mands løn er vores økonomiske grundlag. 

Men det er hårdt at være i og det påvirker vores børn. Men folk er trætte af at høre om det. De tænker bare ikke på familierne bag, der går med usikkerheden i 9 mdr. Højst sandsynligt mere...

Ja og det er jo der det hele knækket - 

For hvordan kan man forsvare  at "straffe" de private .

Hvor ligger rimeligheden i at der ikke bliver udbetalt fuld tab - velogmærke et tab der kommer uforskyldt. 

Samtidig med man betaler fuld løn i det offentlige. 

Og igen så brokker jeg mig ikke overr at 800.000 offentlige ansatte får fuld løn - jeg mangler bare en ordentlig forklaring på hvorfor de private ikke får det samme. 

De 30 procent er typisk ejerens løn  - og kapital til vækst og dermed arbejdspladser .- noget der kommer alle til gode med fx øget skat osv .

Så at nogen tror det handler om misundelse - det kunne ikke være mere fejl .

Håber I kommer igennem sprit - håber virkelig at du og din familie  klarer det her .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2020

Sprit25

Carina:-) skriver:

Ja og det er jo der det hele knækket - 

For hvordan kan man forsvare  at "straffe" de private .

Hvor ligger rimeligheden i at der ikke bliver udbetalt fuld tab - velogmærke et tab der kommer uforskyldt. 

Samtidig med man betaler fuld løn i det offentlige. 

Og igen så brokker jeg mig ikke overr at 800.000 offentlige ansatte får fuld løn - jeg mangler bare en ordentlig forklaring på hvorfor de private ikke får det samme. 

De 30 procent er typisk ejerens løn  - og kapital til vækst og dermed arbejdspladser .- noget der kommer alle til gode med fx øget skat osv .

Så at nogen tror det handler om misundelse - det kunne ikke være mere fejl .

Håber I kommer igennem sprit - håber virkelig at du og din familie  klarer det her .

Min mand har heldigvis en chef, der altid tager den bedste løsning for sine medarbejder. Så hans løn er sikret. Indtil den ikke er mere fordi kassen er tom. Jeg har mere ondt af hans chef. 

Tusind tak Carina. Vi kommer igennem det. Det ved jeg. Håber også at dit firma klarer sig 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25 skriver:

Min mand har heldigvis en chef, der altid tager den bedste løsning for sine medarbejder. Så hans løn er sikret. Indtil den ikke er mere fordi kassen er tom. Jeg har mere ondt af hans chef. 

Tusind tak Carina. Vi kommer igennem det. Det ved jeg. Håber også at dit firma klarer sig 

Tak ! 

Vi er så heldige at være i en branche der profiterer af corona .

Men bliver det her ved - stopper det self også når vores kunder i det private knækker. 

Så er det godt vi også har mange offentlige.

Men man skulle være af sten   hvis man ikke har empati og bekymringer for de brancher der virkelig kæmper. 

Og i bund og grund handler det jo i sidste ende om os alle og vores allesammens velfærd . 

God søndag 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Lje

Carina:-) skriver:

Jeg har ikke skrevet de ikke arbejder. (,hvor læser du at jeg skriver ale gik hjemne på ren løn ) ?  Du kan da ikke gå udfra noget du tror jeg skriver ?

Men kender selv pædagoger og medhjælpere der selvfølgelig ikke kunne arbejde hjemme og dermed fik løn uden arbejde. ( deres egne ord)  og det har jeg heller ikke skrevet er forkert - men at det forkerte er at det ikke gælder de private . 

Men kan da fortælle dig at mange selvstændige arbejdede  og arbejder stadig uden løn .

De skal betale 30 procent tab inden de kan søge kompensation. 

Hvis de altså ikke lukker helt ned - og selv der er der egen betaling .

DET  synes jeg til gengæld er usolidarisk og brand ærgerligt! 

Og please for den gode debat skyld - d

Så lad være med at tro folk skriver noget underforstået- men bare regn med de nok skulle skrive det , hvis det var det de mente. 

Og at transport er arbejdstid og computeren bruges u der frokosten - jamen velkommen til min ( og mange andre selvstændige) verden.

Det gør jeg faktisk heller ikke. Jeg skriver: "hvis du underforstået....." - så det var mere et spørgsmål, da jeg var i tvivl om, hvad du mente. Jeg synes, at du indikerede, at offentligt ansatte skulle være sendt hjem på ferie. Og det er vitterligt ikke det indtryk, jeg har. Pædagoger fulgte op på papirarbejde, afholdt forældremøder virtuelt, ringede til forældre én gang om ugen (i vores tilfælde) og sikkert meget mere. Jeg er godt klar over, at der sikkert var regionale forskelle.

Det bliver sådan lidt en underlig debat for fedt at du tænder på at være selvstændig med frokost foran computeren. Jeg har valgt et job i det private, hvor det ikke er hverdagen. Og mange arbejder jo under transport. Det er fint nok. Humlen er bare, at det for mange sikkert tæller med i normtiden. Nu et det blevet ekstra arbejdstid (timetallet stiger) hvilket var min pointe. Work/life-balance om du vil. 

Men jeg et nysgerrig på, hvad du synes, er løsningen: skal jeg gå 30% ned i løn i sympati? 

Vh.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Det gør jeg faktisk heller ikke. Jeg skriver: "hvis du underforstået....." - så det var mere et spørgsmål, da jeg var i tvivl om, hvad du mente. Jeg synes, at du indikerede, at offentligt ansatte skulle være sendt hjem på ferie. Og det er vitterligt ikke det indtryk, jeg har. Pædagoger fulgte op på papirarbejde, afholdt forældremøder virtuelt, ringede til forældre én gang om ugen (i vores tilfælde) og sikkert meget mere. Jeg er godt klar over, at der sikkert var regionale forskelle.

Det bliver sådan lidt en underlig debat for fedt at du tænder på at være selvstændig med frokost foran computeren. Jeg har valgt et job i det private, hvor det ikke er hverdagen. Og mange arbejder jo under transport. Det er fint nok. Humlen er bare, at det for mange sikkert tæller med i normtiden. Nu et det blevet ekstra arbejdstid (timetallet stiger) hvilket var min pointe. Work/life-balance om du vil. 

Men jeg et nysgerrig på, hvad du synes, er løsningen: skal jeg gå 30% ned i løn i sympati? 

Vh.

Nej det skal du da ikke - bare fordi jeg synes at virkomhedsejere skal have fuld kompensation fordi mange går uden løn - og fordi vi så også kan forhindre fyringer og nedlukninger- er ikke det samme som at jeg ikke under dig din løn.

Solidaritet handler jo lige så meget om at stå sammen akkurat da der var diverse demonstrationer både live online pga off ansattes løn og arbejdsvilkår. 

Jeg kender heldigvis mange der offentligt giver udtryk for regeringens urimelige fordeling af hjælp .

Men kender også en del der ikke kunne være mere ligeglade   og tror de private kun vil have gratis arbejdskraft , og snyder i skat .

Jeg vil ikke sige jeg tænder på at spise min frokost foran computeren,  eller i bilen .Men det er altså vilkårene for rigtig mange selvstændige- og ikke noget jeg kan gå ondt af andre nu oplever .

Jeg tænder på vækst , arbejdsvilkår,  ordentligt løn , lige vilkår for os alle om du er offentlig privat ansat eller virksomhedejer .

Jeg vil altid arbejde mere end gennemsnittet  , altid betale topskat , altid være den sidste der går hjem osv 

Og det er også okay - men så , så jeg også gerne at det samfund jeg bidrager til er solidarisk i deres  bidrag i denne krise. 

Og igen - så handler det ikke om min branche- men derfor kan jeg godt bruge min stemme på at støtte alle dem der ikke sover om natten pga bekymringer. 

Og det er ikke 30 procent ned i løn  - det er 30 procent ren tab i virksomheden- altså de 30 procent som normalt går til virkelighedens ejer  løn og udvikling .

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym

Synes de nye restriktioner er helt hen i vejret. Alt det her covid-19 har taget overhånd. 

man skal holde afstand og spritte af. Enig det gør jeg også i det omfang jeg kan. 

men at sætte restriktioner på sammenkomster på 10 eller hvordan det formuleres giver ingen mening når skoler og uddannelses steder stadig er åbne. 

jeg går i skole. I mine timer sidder vi 25-30 mennesker tæt pakket i små lokaler. Derudover er der flere der kommer med offentligt som i teorien kan trække covid med ind i klassen fra busserne. 

Jeg kan personligt ikke bærer maske særlig længe af gangen. Max 10 min. Så får jeg vejrtrækningsproblemer. Så jeg kan ikke handle mere andet end online og det har jeg ikke råd til. 
desuden så er der stortset ingen der opbevare deres masker korrekt. De genbruges og de ligger i løst i tasker, bukselommer, jakker osv. mange sætter den under hagen eller under næsten og folk piller roder og rager ved dem mens de har dem på. Inklusiv mig selv fordi jeg ikk kan få luft. Derfor har jeg også indtil dags dato holdt mig fra steder hvor masker var krav. Nu skal jeg så til at blive yderligere isoleret fordi jeg ikk kan bruge det. Og nej visir er heller ikke en mulighed. mundbind er efter min mening ikke vejen frem. 

at der ikk må sælges alkohol efter kl 22. Det afhjælper heller ikk noget. Folk køber bare en halv time før i stedet og rykker festerne hjem i det private. 

Smittetallene er begyndt at stige efter sommerferien er slut og uddannelsesstederne er åbnet igen. Luk grænserne og luk uddannelsesstederne ned igen. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym

Lige en ultra kort video omkring hvordan mundbind bliver produceret: 

https://m.facebook.com/robert.hirc/posts/10219460894447611?d=m&vh=i

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Et selskab må maks være på 10 personer.....og hvert selvskab skal have adgang til eget toilet...

Privat gælder i PRIVATE HJEM- ikke private rum....

Og mon ikke i overlever uden en julefrokost 

Selvfølgelig overlever vi da det, men vi vil faktisk gerne støtte en branche, der har det hårdt. Vi kunne jo bare holde det på arbejdspladen, da arbejdspladserne er undtaget, men vi vil faktisk hellere støtte en nødlidende branche. 

Vi sidder i åbent kontorlandskab, er til afdelingsmøder sammen, spiser frokost sammen, så at vi mødes de samme mennesker til en julefrokost gør nok ikke den store forskel for smitten. Vi er ikke en virksomhed, hvor folk drikker sig stive til julefrokosten.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Synes de nye restriktioner er helt hen i vejret. Alt det her covid-19 har taget overhånd. 

man skal holde afstand og spritte af. Enig det gør jeg også i det omfang jeg kan. 

men at sætte restriktioner på sammenkomster på 10 eller hvordan det formuleres giver ingen mening når skoler og uddannelses steder stadig er åbne. 

jeg går i skole. I mine timer sidder vi 25-30 mennesker tæt pakket i små lokaler. Derudover er der flere der kommer med offentligt som i teorien kan trække covid med ind i klassen fra busserne. 

Jeg kan personligt ikke bærer maske særlig længe af gangen. Max 10 min. Så får jeg vejrtrækningsproblemer. Så jeg kan ikke handle mere andet end online og det har jeg ikke råd til. 
desuden så er der stortset ingen der opbevare deres masker korrekt. De genbruges og de ligger i løst i tasker, bukselommer, jakker osv. mange sætter den under hagen eller under næsten og folk piller roder og rager ved dem mens de har dem på. Inklusiv mig selv fordi jeg ikk kan få luft. Derfor har jeg også indtil dags dato holdt mig fra steder hvor masker var krav. Nu skal jeg så til at blive yderligere isoleret fordi jeg ikk kan bruge det. Og nej visir er heller ikke en mulighed. mundbind er efter min mening ikke vejen frem. 

at der ikk må sælges alkohol efter kl 22. Det afhjælper heller ikk noget. Folk køber bare en halv time før i stedet og rykker festerne hjem i det private. 

Smittetallene er begyndt at stige efter sommerferien er slut og uddannelsesstederne er åbnet igen. Luk grænserne og luk uddannelsesstederne ned igen. 

Grænserne er jo stort set lukkede allerede. Du kan rejse til Grækenland (i hvert fald indtil på torsdag, hvor der nok lukkes), Schlesvig-Holsten, nogle områder i Sverige og til Norge, hvis du ellers vil gå 10 dage i karantæne, når du kommer derop.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.