Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor og meget mere skriver:

Problemet med konspirationsteorier er, at de eventuelle velbegrundede spørgsmål drukner i nonsens som dette.

Vi spoler tiden tilbage til før-Corona. En psykiatri, som i årevis har været forsømt og budt på skandalehistorier om nødvendig udskrivning af meget syge patienter, opprioriteres enkelte steder i landet - hvis altså dine ikke præciserede oplysninger om nye psykiatriske afdelinger holder stik. Du kunne jo skrive byernes navne for troværdighedens skyld.  
Nå. Herefter kommer en verdensomspændende pandemi. Den danske regering bringer en vidtgående og kontroversiel epidemilovgivning på bane, bl.a. med lanceringen af det uspecificerede begreb “samfundskritisk sygdom” og mulighed for tvangsindlæggelser. 

Hvad er dine bud på mellemregningen/sammenhængen? 

Bekræft nu ikke påstanden om, at tilhængere af sådanne teorier konsekvent undgår at svare konkret på spørgsmål, men nøjes med “Ja, hvad tror du?”, “Jeg tænker bare højt” eller “Virker det slet ikke underligt, at ...?”.
Fortæl: Hvor ligger disse sygehuse? Hvem traf beslutningen om, at disse skulle etableres? Sad disse inde med en viden om, at Covid-19 ville opstå sidenhen? Og hvad er sammenhængen mellem disse beslutninger og Covid-19? 

Tillægsspørgsmål: Hvilken baggrund har du for at kaste dig ud i disse spekulationer? 

P.S.: Jeg kender også flere ansatte inden for psykiatrien. Min bedste ven er psykiater. Hvilken forskel gør dét? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

Anonym

Hold da op det virker som om nogen af jer kunne bruget er lille ophold på en af de omtalte psykiatriske hospitaler... skøre kugler er der da nok af 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hold da op det virker som om nogen af jer kunne bruget er lille ophold på en af de omtalte psykiatriske hospitaler... skøre kugler er der da nok af 

Flere, ligefrem?. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Tør du virkelig blive vaccineret med en vaccine som ikke er testet tilstrækkeligt? Der er jo allerede mindst 13 testpersoner, som døde af covid19 vaccinen. 

Det tager flere år at fremstille en ny vaccine og selve testfasen tager 2-3 år (3. Fase). Se evt nedenstående billede.

Det her vil jeg gerne se en seriøs kilde på. Jeg har hørt, om en død deltager i Brasilien, og det skyldtes ikke vaccinen, da vedkommende fik placebo. En vaccine udviklet i Vesteuropa eller USA har jeg tillid til, men jeg har ikke tænkt mig at stille mig først i køen til vaccinen.

Jeg er godt klar over, at det ofte tager lang tid at fremstille lægemidler, men det er ikke altid, at det tager så lang tid, som du opstiller, og i dette tilfælde kender man corona virus i forvejen. Det er bare i en anden form end den, der rammer Verden lige nu. 

På trods af, at jeg ikke er overbevist om virkningen af mundbind eller klapper over Mette F, så er det alligevel alt for langt ude for mig med alle de konspirationer, om at det er Bill Gates eller en satanistisk pædofil ring, der står bag og Trump er den store frelser. Med al den splid, der er i Verden, skulle nogen simpelthen kunne stå sammen om at styre hele Verdens befolkning og få dem til at gøre alt som skræmte mus og få sprøjtet noget usikkert i kroppen.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg tænker blot højt. De sidste mange år efterhånden har man sparet på alle områder, men man har bygget nye psykiatrisygehuse.

Og så kommer den her nye epidemilov og tingene begynder at give mening... Jeg håber jeg tager fejl men ser man sig om ift resten af verden og hvordan befolkningen i bl.a. UK, Australien, Canada, Irland bliver behandlet, og sammenligner man deres Corona historik og restriktioner, så tyder alt på at Danmarks befolkning kan glæde sig til at få samme behandling som de nævnte lande. 

Hvis det lyder utroligt i jeres ører, så anbefaler jeg at I googler corona situationen i de forskellige lande. 

Jeg tror, at du har helt ret i, at der i de senere år, er tilført en del flere penge til psykiatri området, men det har man skreget på i mange år, så det er da vist mere en tilfældighed. Jeg har personligt en bekendt, der i dag ikke kan klare andet end at sidde og glo på en væg derhjemme, da han ikke har fået nogen hjælp de sidste mange år, så at psykiatrien endelig har fået flere penge og sengepladser er absolut kun på plads.

De penge og pladser, der er tilført, giver slet ikke plads til, at coronaskeptikere, vaccinenægtere osv. også kan få en plads. 

Jeg kender ikke restriktionerne i Canada, men i UK var man jo lige så sløve til at gøre noget, som i USA så her har man været nødt til at skære hårdt ind nu. Jeg er ikke 100% inde i Irland, men det er vist noget af det samme.

Australien har været hårde, fordi de er et afsides kontinent, der har kunnet holde virus godt nede i første omgang ved at lukke af for omverden. Jeg synes også, at regeringen der er gået for vidt, og det er også en af grundene til, at vores rejse dertil er udskudt på ubestemt tid, men jeg er klar over, at de har været hårde, fordi de pga. geografien forventer at kunne tage en meget hård men kort lukning.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

I private lokaler må du være 50.

Som jeg forstår det. Men det er et enormt problem med deres kommunikation 

Hvis du har ret, så er vores firmajulefrokost reddet. Vi er 40 og har booket et privat rum på en restaurant.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Janey skriver:

Hvis du har ret, så er vores firmajulefrokost reddet. Vi er 40 og har booket et privat rum på en restaurant.

Den skal dog slutte kl. 22. Og så er der jo hele spørgsmålet om det er en god idé at fastholde afholdelse af julefrokost.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Sprit25

Janey skriver:

Ring til restauranten. Jeg ved det simpelthen ikke

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nej regeringen er ikke direkte skyld i at undersøgelsen ikke kommer frem, til gengæld er Magnus Heunicke ikke interesseret i at få resultatet frem i lyset. Det finder jeg meget forkert fra regeringens side, de burde jo netop være interesseret i tørre facts fra forskers side.

Tror ikke 5G er involveret, ej heller at vi skal have en microchip i os.

Men jeg er skræmt over den nye epidemi lov der skal i høring og alle de rettigheder vi som borger står til at miste. Hvorfor skal vi miste disse rettigheder? Hvad er grunden til det?

Hvis jeg bliver corona testet, så risikerer jeg ligefrem at give samtykke til mit DNA gemmes, hvad skal de med det? Jeg lader mig gerne teste, men ønsker af princip ikke de gemmer mit DNA.

Hvis jeg ikke lader mig vaccinere frivilligt, vil de så tvinge mig med fysisk fastholdelse? Eller vil jeg risikere jeg ikke kan forny mit pas eller lignende. Frygter dem der nægter vaccinen vil blive udskammet og det derfor bliver tvang i form af udelukkelse fra utroligt mange ting.

Jeg har haft mange lange diskutioner med min mand omkring lignende som du er inde på. Jeg syntes i starten , han virkede fuldstændigt tåbelig at høre på . Men må altså sande at jeg er blevet lidt mere lydhør for, hvad han siger . Tror desværre der foregår mere end vi lige er klar over omkring COVID . Og jeg bliver ærligt skræmt ved tanken om evt tvangs vaccine , jeg ønsker på ingen måde at blive vaccineret .

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Lje

Carina:-) skriver:

Hvis du tror nogen bare er sure for at være det , mangler du helt art indblik i hvor meget det private erhvervsliv bløder .

Og tænk at hvis man er offentligt ansat og sendt hjem er det med fuld løn - men er du privat erhvervsdrivende,  så skal du selv dække 30% tab.

De 30 procent er typisk ( og tit mindre procent) det virksomhedejerens løn .

Så ingen løn kan muligvis være grunden til nogen virker lidt sure ...

Men når man ikke har prøvet at se sit levebrød forsvinde , må fyre folk osv - så kan jeg godt forstå man bare tænker de skaber sig  .

Og ja jeg er en af dem der big time mangler en udmelding i hvordan den her regning skal betales. 

For der er der jo sjovt nok ingen solidaritet  - ...

Desuden så giver det ikke mening at tale om senfølger efter 7 mdr 

Der er det normalt at have skavanker som træthed også efter alm influenza .

Lad os nu se om 1 år - og om især dem der aldrig er testet positive- om deres såkaldte senfølger ikke forsvinder med tiden....

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge: hvilke offentlige ansatte er det, der er sendt hjem på fuld løn? Hvis du underforstået skriver: "og laver ingen ting på fuld løn". I så fald er det jo en stråmand at skrive det. 

Alle arbejder hjemme på fuld løn. Hvilket jo er fair. At man får løn for sit arbejde. Som i fleres tilfælde et steget i timeantal. Da ingen vil have prædikatat af at fede den - bare fordi man arbejder hjemme. Mange sparer transport, som konverteres til arbejdstid. Og frokost foran computeren. 

Hvilke grupper er mon de der dovne, forgyldte offentlige ansatte, som i foråret sad i haven og nød deres lønninger sponseret af stakkels privatansatte og virksomhedsejerne.

Jeg synes simpelthen, det er en ærgerlig præmis og et trist argument.

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.