Anonym skriver:
Jeg tænker blot højt. De sidste mange år efterhånden har man sparet på alle områder, men man har bygget nye psykiatrisygehuse.
Og så kommer den her nye epidemilov og tingene begynder at give mening... Jeg håber jeg tager fejl men ser man sig om ift resten af verden og hvordan befolkningen i bl.a. UK, Australien, Canada, Irland bliver behandlet, og sammenligner man deres Corona historik og restriktioner, så tyder alt på at Danmarks befolkning kan glæde sig til at få samme behandling som de nævnte lande.
Hvis det lyder utroligt i jeres ører, så anbefaler jeg at I googler corona situationen i de forskellige lande.
Jeg tror, at du har helt ret i, at der i de senere år, er tilført en del flere penge til psykiatri området, men det har man skreget på i mange år, så det er da vist mere en tilfældighed. Jeg har personligt en bekendt, der i dag ikke kan klare andet end at sidde og glo på en væg derhjemme, da han ikke har fået nogen hjælp de sidste mange år, så at psykiatrien endelig har fået flere penge og sengepladser er absolut kun på plads.
De penge og pladser, der er tilført, giver slet ikke plads til, at coronaskeptikere, vaccinenægtere osv. også kan få en plads.
Jeg kender ikke restriktionerne i Canada, men i UK var man jo lige så sløve til at gøre noget, som i USA så her har man været nødt til at skære hårdt ind nu. Jeg er ikke 100% inde i Irland, men det er vist noget af det samme.
Australien har været hårde, fordi de er et afsides kontinent, der har kunnet holde virus godt nede i første omgang ved at lukke af for omverden. Jeg synes også, at regeringen der er gået for vidt, og det er også en af grundene til, at vores rejse dertil er udskudt på ubestemt tid, men jeg er klar over, at de har været hårde, fordi de pga. geografien forventer at kunne tage en meget hård men kort lukning.