Nye restriktion. Hvad tænker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes, at det er hul i hovedet og jeg glæder mig til at stemme regeringen ud næste gang der er valg.

Nu skal vi gå rundt med mundbind overalt...??? De har begrænset effekt og mest til formål at skræmme. Og at folk ikke må købe alkohol... Jesus.... Så køber man det jo bare kl 15.00.

Man køber det kl. 15, hvis man planlægger at skulle feste - men de spontane privatfester, hvor unge samles på kryds og tværs, vil nu nok blive begrænsede. Der er stor forskel på, hvad man opfatter som en god ide - og ansvarligt! - hhv. kl. 15 og kl. 22, hvor en brandert allerede er under opbygning. 

Jeg forstår ikke, at tiltagene i sig selv kan begrunde, at man vil stemme regeringen ud. På grund af mundbind og alkoholsalgsrestriktioner?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg er bare træt af corona og at man ikke Lan færdes frit! Øv. Men vi må stå sammen 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
MEF skriver:

Jeg synes det lyder meget rimeligt alt sammen. Der er ikke noget af det der indskrænker min frihed synderligt. Og så synes jeg det er en rigtig god ide med forsamlings forbudte (selv om vi kommer til at aflyse en familie middag). Jeg bor i et område med mange unge mennesker og kan se at antallet af privatfester er steget gevaldigt de sidste måneder. Så det kunne man da håbe ville hjælpe lidt på det - også for min nattesøvns skyld Jeg tror dog ikke st det med alkohol salget kommer til at have nogen effekt!

Mundbind generer mig ikke men jer er i forvejen også en af dem der passer meget på. 

Så alt i alt. Jeg synes det er fint og jeg er glad for at der prioteres at holde åben for skoler og institutioner og st vi så i stedet må ofte noget på den private front

Jeg tror ikke, at antallet af de unges fester ændrer sig ret meget. Alkohollen købes 21.30 i stedet for kl 22 og man kan stadig samles mange i eget hjem, da de 10 er en anbefaling, så politiet kan ikke lukke fester i private hjem, om der så var 200 unge samlet

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Mor og meget mere skriver:

Man køber det kl. 15, hvis man planlægger at skulle feste - men de spontane privatfester, hvor unge samles på kryds og tværs, vil nu nok blive begrænsede. Der er stor forskel på, hvad man opfatter som en god ide - og ansvarligt! - hhv. kl. 15 og kl. 22, hvor en brandert allerede er under opbygning. 

Jeg forstår ikke, at tiltagene i sig selv kan begrunde, at man vil stemme regeringen ud. På grund af mundbind og alkoholsalgsrestriktioner?? 

Så købes alkohollen til de spontane fester bare 21-21.30. Jeg tror ikke, at dette forbud ændrer så meget. Nogle vil følge anbefalingerne om max at være 10, men festerne kan stadig fortsætte, når alkohol bare skal købes en halv til en hel time før. 

Jeg tror ikke, at det er tiltagene i sig selv, der gør, at man vil stemme regeringen ud. Det jeg hører rundt omkring er, at det er de mange indgreb i folks privatliv, som nogle få mennesker kan bestemme, som det er lige nu. Der skal ikke et flertal til, og ny vil de så have en epidemilov, der giver 2 personer yderligere magt. 

Derudover er der, som der blev spurgt til i går, en corona træthed, som gør at mange ikke gider mere. Selvfølgelig skulle der ske noget,  men for mig er det amatøragtigt at se statsministeren stå at sige,  at andre lande strammer mere. Det svarer til at bede barnet om at spise op, fordi børnene i Afrika sulter. 

Endelig er mange os bange for deres job. Restaurationsbranchen og catering  rammes igen,  da virksomhedernes  julefrokoster er væk, taxa'erne har ikke meget at lave og nu røg den gode december. Butikkerne vil blive ramt, hvis de ikke kan tilbyde online handel. Jeg er personligt overrasket over, hvor mange jeg kender der allerede har meldt ud at de går over til online. Legelande, museer og andet indendørs kultur bliver ramt, fordi mange ikke vil have mundbund på flere timer. En hurtig tur i butikken er måske ok, men 3-4 timer i Leos Legeland? Hvor mange vil sidde i 2-3 timer hos frisøren til farvning mv.

Måske er det for mange herinde mindre indgreb, men det rammer hårdt mange steder, og hjælpepakkerne tager kun noget af det.

Og så er der hele aspektet med, at når man skal ofre sig, skal det også give mening, og det gør det ikke for mange. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Der er åbenbart nogen, som er sure bare for at være det. Effekten af forbuddet mod sent alkoholsalg er præcis som du skriver og hvis jeg ikke husker forkert har det været fremhævet før da det har haft god effekt andre steder.

Jeg synes det er nogle meget milde indgreb og forstår ikke hvorfor folk er så sure. Vil de bare have at vi læner os tilbage og håber på det bedste? Jeg synes efterhånden den højere dødelighed, smitsomhed og senfølgerne (også hos unge) må gøre at vi kan slippe den der med at det "bare er som en influenza".

Og ja, man kan sagtens finde ting ved restriktionerne, som ikke giver mening. Hvor man ikke må mødes mange i én sammenhæng, men gerne i en anden. Der må de gerne blive bedre til at ramme mere præcist, men jeg på den anden side også folk må få lidt bedre forståelse for hvor svært det kan være at lave restriktioner som KUN rammer lige der hvor det giver maximum effekt.

Stemme regeringen ud....tror folk det havde været spor anderledes med en blå regering? De har da i rigt mål tidligere vist, at de ikke holder sig tilbage fra indskrænkelser af den personlige frihed.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Sprit25

Vi er glade for et forbud mod alkohol, da det så ikke påvirker restauranterne negativt

Jeg er utilfreds med deres kommunikation. De gør simpelthen ikke nok for at fortælle at siddende ting maks 500 og at man gerne må holde festen, hvis den er planlagt. (Bryllup, konfirmation osv). Det er de nødt til at blive bedre til

Derudover tjah it is what is. Heldigvis rammer hun ikke restauranterne hårde. Tror mange af os godt vidste vi ikke fik julefrokosterne

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Vi er glade for et forbud mod alkohol, da det så ikke påvirker restauranterne negativt

Jeg er utilfreds med deres kommunikation. De gør simpelthen ikke nok for at fortælle at siddende ting maks 500 og at man gerne må holde festen, hvis den er planlagt. (Bryllup, konfirmation osv). Det er de nødt til at blive bedre til

Derudover tjah it is what is. Heldigvis rammer hun ikke restauranterne hårde. Tror mange af os godt vidste vi ikke fik julefrokosterne

Må man stadig holde fester på restauranter for så er den helt gal med kommunikationen og har været det længe? Jeg kender nogle stykker der fik aflyst fester på restauranter, da forsamlingsforbuddet blev sat ned til 50, og de var flere end 50. I går skrev flere medier, at man nu kun må være max 10 i et selskab på en restaurant.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Jeg støtter 100% op om ristriktionerne selvom det ikke er alle der for mig giver lige god mening. Jeg kommer nok også til at følge anbefalingerne og maks at se 10 forskellige mennesker, selvom det bliver mega hårdt �� Jeg er på barsel og ser derfor ikke rigtig nogen voksne mennesker i det daglige udover manden. Den fysiske kontakt med vennerne har været meget begrænset på det sidste pga af de seneste ristriktioner og nu sker det nok det samme med kontakten til min nærmeste familie. Vi er 6 personer i husstanden og både min mand og jeg har søskende med 2 eller flere børn. Det betyder at både forældre og svigerforældre skal vælge hvilke af deres børn de vil se hvis de skal leve op til anbefalingerne om maks at se 10 forskellige. Eftersom vi ikke i hverdagen har brug for hjælp til at få tingene til at hænge sammen, så er det nok os der må undvære familien det næste stykke tid�� Vi står det igennem, men det bliver fandme hårdt. Jeg er mega ensom i forvejen pga af den manglende kontakt til andre mennesker og når jeg nu må sige farvel til kontakten til den nærmeste familie så ved jeg ikke hvordan jeg skal klare det mentalt...

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Carina:-)

IenFart skriver:

Der er åbenbart nogen, som er sure bare for at være det. Effekten af forbuddet mod sent alkoholsalg er præcis som du skriver og hvis jeg ikke husker forkert har det været fremhævet før da det har haft god effekt andre steder.

Jeg synes det er nogle meget milde indgreb og forstår ikke hvorfor folk er så sure. Vil de bare have at vi læner os tilbage og håber på det bedste? Jeg synes efterhånden den højere dødelighed, smitsomhed og senfølgerne (også hos unge) må gøre at vi kan slippe den der med at det "bare er som en influenza".

Og ja, man kan sagtens finde ting ved restriktionerne, som ikke giver mening. Hvor man ikke må mødes mange i én sammenhæng, men gerne i en anden. Der må de gerne blive bedre til at ramme mere præcist, men jeg på den anden side også folk må få lidt bedre forståelse for hvor svært det kan være at lave restriktioner som KUN rammer lige der hvor det giver maximum effekt.

Stemme regeringen ud....tror folk det havde været spor anderledes med en blå regering? De har da i rigt mål tidligere vist, at de ikke holder sig tilbage fra indskrænkelser af den personlige frihed.

Hvis du tror nogen bare er sure for at være det , mangler du helt art indblik i hvor meget det private erhvervsliv bløder .

Og tænk at hvis man er offentligt ansat og sendt hjem er det med fuld løn - men er du privat erhvervsdrivende,  så skal du selv dække 30% tab.

De 30 procent er typisk ( og tit mindre procent) det virksomhedejerens løn .

Så ingen løn kan muligvis være grunden til nogen virker lidt sure ...

Men når man ikke har prøvet at se sit levebrød forsvinde , må fyre folk osv - så kan jeg godt forstå man bare tænker de skaber sig  .

Og ja jeg er en af dem der big time mangler en udmelding i hvordan den her regning skal betales. 

For der er der jo sjovt nok ingen solidaritet  - ...

Desuden så giver det ikke mening at tale om senfølger efter 7 mdr 

Der er det normalt at have skavanker som træthed også efter alm influenza .

Lad os nu se om 1 år - og om især dem der aldrig er testet positive- om deres såkaldte senfølger ikke forsvinder med tiden....

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Janey skriver:

Så købes alkohollen til de spontane fester bare 21-21.30. Jeg tror ikke, at dette forbud ændrer så meget. Nogle vil følge anbefalingerne om max at være 10, men festerne kan stadig fortsætte, når alkohol bare skal købes en halv til en hel time før. 

Jeg tror ikke, at det er tiltagene i sig selv, der gør, at man vil stemme regeringen ud. Det jeg hører rundt omkring er, at det er de mange indgreb i folks privatliv, som nogle få mennesker kan bestemme, som det er lige nu. Der skal ikke et flertal til, og ny vil de så have en epidemilov, der giver 2 personer yderligere magt. 

Derudover er der, som der blev spurgt til i går, en corona træthed, som gør at mange ikke gider mere. Selvfølgelig skulle der ske noget,  men for mig er det amatøragtigt at se statsministeren stå at sige,  at andre lande strammer mere. Det svarer til at bede barnet om at spise op, fordi børnene i Afrika sulter. 

Endelig er mange os bange for deres job. Restaurationsbranchen og catering  rammes igen,  da virksomhedernes  julefrokoster er væk, taxa'erne har ikke meget at lave og nu røg den gode december. Butikkerne vil blive ramt, hvis de ikke kan tilbyde online handel. Jeg er personligt overrasket over, hvor mange jeg kender der allerede har meldt ud at de går over til online. Legelande, museer og andet indendørs kultur bliver ramt, fordi mange ikke vil have mundbund på flere timer. En hurtig tur i butikken er måske ok, men 3-4 timer i Leos Legeland? Hvor mange vil sidde i 2-3 timer hos frisøren til farvning mv.

Måske er det for mange herinde mindre indgreb, men det rammer hårdt mange steder, og hjælpepakkerne tager kun noget af det.

Og så er der hele aspektet med, at når man skal ofre sig, skal det også give mening, og det gør det ikke for mange. 

Jeg er nok nødt til at spørge - situationen taget i betragtning og ud fra den præmis, at ingen ønsker et markant øget smittetal: Hvordan ville man kunne undgå at ramme restaurationsbranchen og Leos Legeland, når hensigten er at begrænse, at folk mødes i større antal på kryds og tværs af smittekæder? Hvilke håndtag skulle der i stedet skrues på? Tillad folk at gå på restaurant, museer, til koncert osv. som normalt - men hvor skal de så til gengæld IKKE opholde sig mange samlet? I supermarkeder? På arbejdspladsen? I busser og tog? 

Jeg fandt det ikke spor amatøragtigt, at statsministeren gav eksempler på, hvordan situationen håndteres i andre lande. Jeg synes da, det er særdeles relevant information i forhold til perspektiver og proportioner - og til understregning af alvoren. 

Og ja! - bestemt er der corona-træthed, også her, men det er da forhåbentlig noget helt andet end corona-restriktions-træthed? Altså, corona’en er her jo, uanset regeringens farve. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.