Loa skriver:
Selvfølgelig er det da fantastisk hvis forældrene kan få samarbejdet til at fungere og skrev jeg noget sted at de ALDRIG måtte lave noget sammen? Men at insisterer på at alle fødselsdage og juleaftener SKAL bruges sammen uanset om der er nye partnere/familier inde i billedet, ja det synes jeg er egoistisk. Bliver børnene lykkelige af at forældrene aldrig kan komme videre, fordi nye partnere SKAL indordne sig under forholdene.
Nej det gjorde du ikke, men kan du vitterligt ikke se noget forkert i, at det er kærestens behov der skal have lov til at ændre på barnets liv??? Af flere grunde mener jeg det er helt forkert:
1. Kæresten er voksen, og burde være i stand til at lægge sine egne følelser til side i langt højere grad end barnet.
2. Man har som forælder langt større ansvar for hvordan ens barn har det end for hvordan ens kæreste har det.
3. Kæresten har valgt at være sammen med et menneske som har børn i forvejen. Barnet har ikke valgt noget som helst, og bør derfor ikke være den der indordner sig.
4. Hvis kæresten bor sammen med forælderen, så ser kæresten sammenlagt forælderen mere end barnet gør, fordi barnet også bor hos sin anden forælder.
5. En kæreste er en person man kan skifte ud. Et barn er noget man har resten af livet, hvorfor det giver mening at prioritere relationen til sit barn over relationen til en kæreste.
6. Og omvendt er det mere afgørende for barnets liv fremadrettet at have en stærk relation til sine forældre end det er afgørende for den voksne at have en stærk relation til sin kæreste. En forælder er en grundsten i hele ens liv og det menneske man bliver til som voksen.
7. Det gør langt mere ondt på et barn at føle svigt end det gør på en voksen.
Jeg tror jeg kunne blive ved, men jeg tror også jeg har skrevet nok til at min pointe træder tydeligt frem
Anmeld
Citér