Jeg orker altså ikke lige at citere alle tre.. Men:
1. Nu nævner en, at det er nedladende at kalde det "at lege kernefamilie", og det er muligt.. Men det er dælme også nedladende at kalde det svigt, fordi ANDRE ikke går ind for den form for familie.. Det er modbydeligt at kalde det svigt, og at man svigter sit barn, bare fordi man gerne vil holde mærkedag med sin nye familie i stedet for sin eks.. Lad dog for pokker andre gøre, som de vil i stedet for at sige, at man svigter sit barn! 
2. Ja NU snakker I om mærkedage, men tidligere i opslaget, så var tesen, at man skulle sætte sit eget barn før alle andre.. Og ja i sidste ende skal man.. Har mit barn det ikke godt med min nye kæreste, jamen så er det selvfølgelig kæresten, der ryger ud, da mit barn er vigtigst.. MEN jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor at man som ny kæreste ikke må sige "jeg føler mig uvigtig og uønsket, og jeg kunne godt tænke mig, at vi fandt en ny løsning mht. jul, så jeg og mine børn OGSÅ fik jul med dig og junior sammen med vores familie - uden din eks"
.. Altså børn tager altså ikke skade af, at der kommer nye traditioner.. Og hvorfor er det, at det er eksen, der må bestemme det hele, og så skal den nye partner bare affinde sig med alt?! Hvad er der galt i, at man laver om på tingene?
Og så er der det, at for nogle børn er det mega forvirrende, at mor og far er lykkelig familie nogle dage om året.. Sådan var det med mine nevøer.. De kunne ikke finde ud af, om mor og far var sammen eller ej, og pludselig skreg de og græd, fordi de altså ville "hjem" - her ment at mor og de skulle tage hjem til far, for nu var de altså trætte af den "ferie" i det andet hus.. Klare linjer! Mor og far er ikke sammen mere, og det vil sige, at til jul er mor og far heller ikke sammen som en lykkelig familie.. Fantastisk hvis det virker for nogle, men det er ikke alle, det virker for.. Nogle børn bliver kede af det når far tager hjem dagen efter.. Og de hader deres bonusmor, fordi "nu tager far hjem til dig, selvom han lige havde fundet hjem til mor igen!"..
Man kan sagtens snakke fint med sin eks, og endda være gode venner.. Man kan sagtens snuppe en kop kaffe sammen, eller spise middag med eksen og nye kærester.. Men hvorfor må en ny partner og bonusbørn ikke føle sig som en del af familien hvert andet år den 24.?
Og nej jeg siger IKKE, at bonusbørn skal sættes HØJERE end bio...Men at de skal være lige, og man skal vise begge lige meget kærlighed