Nielsen333 skriver:
Jeg ved godt at der har været en del kritik af bonusmødre herinde, men jeg kan godt nok ikke mindes nogensinde at have set eller hørt om hverken her, andre steder på nettet eller i det virkelige liv, at en mor får kritik for at prioritere tid alene sammen med sine biologiske børn? Er det noget du kan beskrive et eksempel på? Jeg kan i det hele taget slet ikke se hvordan man svigter nogen ved at bruge sin tid på sine børn. De er jo ens et og alt, og de har ikke bedt om at få en bonusforælder og nogle bonussøskende. Så jeg synes kun det er børn velundt at få tid alene med deres forældre engang imellem, og jeg tror ikke nogen børnepsykolog, familieterapeut eller lignende vil være uenig i dette. Tværtimod tænker jeg de fleste fagfolk vil mene det er ganske sundt med små pauser fra den sammenbragte familiekonstellation. Og så forstår jeg bare slet ikke hvorfor man som kæreste til den ene part af et fraskilt forældrepar overhovedet vil forsøge at lave om på noget der fungerer for især børnene, men også forældrene. Hvordan kan man gå i så små sko at man ikke under dem det? Især når det kun er få dage om året det handler om. Kunne du selv finde på at kræve det af en ny kæreste med børn fra et tidligere forhold? Ville du ikke hellere forsøge at finde noget der gjorde dig glad, for eksempel med dit barn og evt dets far, som du kunne bruge din tid på på de dage hvor det foregik? Jeg kan ikke se hvem der vinder på, at nogen skal presses til at droppe noget der fungerer for dem. Og jeg kan omvendt ikke forstå hvorfor man gerne vil holde jul eller fødselsdag med nogen, der så på dagen måske hellere vil noget andet end at være sammen med én. Hvem gavner det? 
Nope kan ikke lige give nogle eksempler, for så god er min hukommelse ikke, så jeg kan huske datoer, navne eller debatter.. Men jeg kan huske, at jeg flere gange har læst det - og jeg er åbenbart ikke den eneste, der kan huske det..
Men når nu I selv er inde på, at barnet ikke har bedt om at få en bonusforælder, og man altid skal sætte barnets behov og ønsker først, hvorfor mener I så, at det er en god idé at starte en ny familie/få en ny partner?
Altså hvis det er barnets behov at mor og far leger kernefamilie hele tiden, jamen så skal der jo slet ikke en ny partner og evt. børn ind og bryde den idé.. For vi kommer ikke udenom, at hvis der kommer en ny partner og evt. børn, jamen så skal biobørn jo netop dele opmærksomheden og kærligheden, og så har de ikke altid den der kernefamilie med mor og far
Anmeld
Citér