At lave ting med sin eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.489 visninger
83 svar
278 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt bruge nogle øjne på en situation. Jeg har været sammen med min kæreste i lidt over et år. Vi har begge børn fra tidligere. 
Min kæreste og hans eks har været skilt i 8 år og jeg er den første kæreste efter og altså den eneste som hans børn er blevet præsenteret for. 
Når deres børn holder fødselsdag så er de sammen fra morgen til aften, de holder stadig jul sammen og skiftes til at være sammen hos den andens familie. 
Min kæreste ser intet problem med det. Men jeg har det rigtig svært ved det. Jeg vil gerne holde jul med min kæreste. Og jeg vil også gerne være en del af hans børns fødselsdage. 
Ang fødselsdage så siger han at jeg skal være en del af det men hans eks er på ingen måde enig. 
ang jul så mener han at de godt kan forsætte som de har gjort i nogle år endnu - eller også at vi begge skal være der. 
Han mener at de gør det for børnenes skyld og jeg mener at det sker fordi han ikke vil blive uvenner med sin eks. 
Det hører nok også med til historien at hun har skrevet sms’er til ham hvor hun bl.a kalder mig hysterisk, egoistisk, ucharmerende, dramatisk, snerpe og meget andet. Det er efter hun har set mig 3-4 gange i aflevering og afhentnings situationer. Beskeden som efter en dag jeg var med oppe og aflevere børn - hun mente ikke han skulle ha mig med på slæb. 
min kæreste mener at det de gør er helt normalt og mig der er gal på den - så fortæl mig endelig om det er mig der er gal på den - hvordan gør I???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kunne godt bruge nogle øjne på en situation. Jeg har været sammen med min kæreste i lidt over et år. Vi har begge børn fra tidligere. 
Min kæreste og hans eks har været skilt i 8 år og jeg er den første kæreste efter og altså den eneste som hans børn er blevet præsenteret for. 
Når deres børn holder fødselsdag så er de sammen fra morgen til aften, de holder stadig jul sammen og skiftes til at være sammen hos den andens familie. 
Min kæreste ser intet problem med det. Men jeg har det rigtig svært ved det. Jeg vil gerne holde jul med min kæreste. Og jeg vil også gerne være en del af hans børns fødselsdage. 
Ang fødselsdage så siger han at jeg skal være en del af det men hans eks er på ingen måde enig. 
ang jul så mener han at de godt kan forsætte som de har gjort i nogle år endnu - eller også at vi begge skal være der. 
Han mener at de gør det for børnenes skyld og jeg mener at det sker fordi han ikke vil blive uvenner med sin eks. 
Det hører nok også med til historien at hun har skrevet sms’er til ham hvor hun bl.a kalder mig hysterisk, egoistisk, ucharmerende, dramatisk, snerpe og meget andet. Det er efter hun har set mig 3-4 gange i aflevering og afhentnings situationer. Beskeden som efter en dag jeg var med oppe og aflevere børn - hun mente ikke han skulle ha mig med på slæb. 
min kæreste mener at det de gør er helt normalt og mig der er gal på den - så fortæl mig endelig om det er mig der er gal på den - hvordan gør I???

Jeg synes at det er fantastisk at de holder fødselsdage og jul sammen for børnenes skyld. Det er ikke i orden at hun skriver sådan til din kæreste om dig, men jeg synes at det er helt ok at de holder jul og fødselsdage sammen. Jeg ville dog mene at det snart var på tide at du var med til fødselsdagene og julen med kæresten og med hans børns mor. Hun vil altid være en del af hans liv og det ville da være fantastisk, specielt for børnene, hvis i kunne få et godt forhold til hinanden. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Soonmom

Altså jeg synes det lyder fedt at de kommer godt overens for deres børns skyld og fedt at de holder jul og fødselsdage sammen. 

Men hvis I i fremtiden får børn sammen? - skal I alle så holde jul sammen?

At exen ikke kan lide det er hendes problem, men jeg tænker at du og din kæreste er nødt til at ligge en slagplan for jeres forhold og hvordan I får det struktureret så alle er glade (men jeg må indrømme at børnene kommer i første række) 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Loa

Tænker et godt forhold er guld hver, for børnenes skyld. Men, holde jul sammen skiftevis hos hinandens familie? Og skulle du så med hjem til hendes familie med evt fælles børn hvis i skulle få det? Ej det synes jeg lyder lige en tand for overdrevent. Er sikker på man godt kan have et godt forhold uden at være sammen non stop ved fødselsdage og jul. Men det kunne jo sagtens være fordi hun ikke vil undvære dem ved hverken jul eller fødselsdage?

Anmeld Citér

24. juni 2020

LSS

Jeg synes du er på vej ud på et skråplan. En ting er hvad DU synes og mener. En anden ting er at det er noget de altid har gjort. Enten er du deltagende eller også blander du dig udenom. Jeg synes det er rigtig godt for børnene at de gør som de gør. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym

Jeg syns på inden måde det er iorden at de stadig holder jul og fødselsdage sammen. 

Når forholdet er ovre, så er der bare ting man må bide i det sure æble over, og gå glip af. Jeg har én gang deltager i fælles fødselsdag med mine bonusdrenges mor og hendes familie. Det gjorde jeg kun den ene gang! Det var ikke super fedt. 

Man kan nemt mødes og julehygge en enkel eftermiddag eller mødes om morgenen til kort fødselsdagshygge. Men hele dage... nej tak! 

Der virker som om at din kæreste ikke helt har sluppet eksen og tør komme 100 % videre!

vi har alle forskellige grænser, men jeg korser mig over sætningen “for børnenes skyld” for ingen børn tager skade af at holde jul på skift ved mor og far. 

Hvis de stadig vil lege far/mor og børn, så burde de da være blevet sammen “for børnene skyld” indtil de var 18 år. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Synes det er fedt de holder fødselsdage sammen. Min ex og jeg har også fast aftale om at på vores søns fødselsdag så er vi ude far, mor og barn. Og vi er ogsp afsted fra morgen til aften og det er på sønnens ønske om hvad vi skal. Vi oveni Kbh og i år har sønnen valgt at vi skal i Legoland. Hvis jeg havde en kæreste som var utilfreds med det eller brokkede sig det mindste over det. Så havde han fået sparket på stedet. 
Det er en fast tradition og det er for vores barns skyld. 

julen derimod kan jeg ikk forstå man skal holde sammen. Men nu går jeg personligt heller ikke op i julen overhovedet. 

forsvare han dig når hans ex taler grimt om dig? Hvis ikke. Så havde jeg ikke gidet at spilde mit liv med ham. Men nu fortæller du jo selvfølgelig kun en side af sagen. Og ikke hvordan du har reageret over fødselsdagene osv. om det er skænderier, sure miner osv. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Miti's mama

Jeg synes det er fedt at de kan holde hinanden ud og være far og mor samtidig for deres børn. Men det er ikke ok at hun taler sådan til dig, hvad havde hun forestillet sig? De er trods alt skilt og manden har ret til at finde en anden, især efter 8 år.

Men træd forsigtigt. Som man siger "børnene SKAL være her, du KAN være her...", og han lader ikke helt til at kunne sætte sig ind i problemstillingen, uanset hvor berettiget den er.

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym

Det der er bestemt ikke normalt, og jeg ville aldrig acceptere det. 

De er forældre hver for sig, og der er stor forskel på, et godt samarbejde, og man næsten virker som man fortsat er et par og familie. 

Og nej det er ikke for børnens skyld, massere af børn lever fint med, at holde jul på skift hos mor og far, og at fødselsdage ikke er et morgen til aften arrangement. 

Det der vil jo aldrig fungere, hvis i fik fælles børn. 

Anmeld Citér

24. juni 2020

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Tænker et godt forhold er guld hver, for børnenes skyld. Men, holde jul sammen skiftevis hos hinandens familie? Og skulle du så med hjem til hendes familie med evt fælles børn hvis i skulle få det? Ej det synes jeg lyder lige en tand for overdrevent. Er sikker på man godt kan have et godt forhold uden at være sammen non stop ved fødselsdage og jul. Men det kunne jo sagtens være fordi hun ikke vil undvære dem ved hverken jul eller fødselsdage?

Jeg tror helt sikkert at det handler om at hun ikke vil undvære dem - han fik også et år nej til at rejse på sommerferie fordi det gik henover den enes fødselsdag. Jeg har også spurgt hvad vi så skal gøre når det er jul med min familie - godt nok er de rummelige men de ville da synes det var meget mærkeligt hvis hun var med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.