Nielsen333 skriver:
Men hvis nu du og kæresten gik fra hinanden og fik barnet delt op imellem jer, ville du så også prioritere en ny kæreste over barnet i de dage hvor barnet var hos dig? Nu fremgår det såvidt jeg kan se ikke hvor meget den her far har sine børn hos sig, men vi ved i hvert fald at de også er hos deres mor noget af tiden. Det vil sige, at TS faktisk har rigtig gode muligheder for at få tid sammen med kæresten, medmindre kæresten altså bruger sin tid på alt muligt andet i sine børnefri dage (og så kunne man tage en snak om dette i stedet for). Jeg synes det er uforskammet at forsøge at fratage børn tid med deres forældre, og kan slet ikke se hvad det har at gøre med at ønske sine egne børn passet engang imellem. Faren her FÅR jo netop børnene passet med jævne mellemrum - af moren
Det er helt forståeligt, at TS gerne selv vil tættere på sine bonusbørn, for de er da sikkert nogle skønne unger, og det viser også bare at TS virkelig vil dem. Men jeg synes godt nok det er misforstået kærlighed, hvis man vil have at ens forhold til dem skal prioriteres over vedligeholdelsen af deres tætte forhold til deres forældre.
Det kan jeg ikke rigtigt svare på, før jeg har stået i situationen.. Men jeg kan svare på, at svaret hovedsageligt ville være nej selvfølgelig ikke.. Men hvis jeg havde hende 10 dage i træk, så kunne jeg måske godt få hende passet en dag, hvis jeg og den nye kæreste havde brug for en dag selv.. Men ved det som sagt ikke, før jeg har stået i situationen..
Men kan sige, at mht. jul, så ville jeg til hver en tid lave den aftale med barnet, den nye partner og exen, at vi skiftedes til at have barnet juleaften.. Og dermed så sige, at hvis exen havde hende den 24., jamen så ville jeg have hende den 23. og "holde jul".. På den måde holder barnet jul med begge forældre hvert år, OG en ny partner og evt. ny familie bliver OGSÅ prioriteret.. Forstår ikke, hvorfor det er så slemt at gøre det på den måde? Hvorfor SKAL en ny partner finde sig i, at han/hun ikke kan holde jul med sin kæreste og bonusbarn? Eller måske SKAL finde sig i, at han/hun aldrig holder jul med sin egen familie mere, fordi han/hun skal hen til sin partners familie.. Altså lav dog en aftale som kommer alle til gode!
Anmeld
Citér