Min gudmor er skilt fra sin mand og de har en datter sammen. Datteren er vel 36 nu - så de har mange år på bagen og blev skilt da hun var lille.
de første år var de overhoved ikke gode venner. Men pludselig vendte det.
Og vi har (som jeg husker det) altid holdt lille juleaften sammen. Lillejuleaften behøver ikke ligge dagen før juleaften - men bare en vilkårlig dag i december/slut november.
Så her er vi alle til lille juleaften:
gudmor, datteren, faren og begges nye partner - min familie og nu alle vores børn.
Vi danser rundt om juletræet (ALLE vælger sang - så nu tager det ret lang tid
), spiller pakkeleg og spiser risengrød og vafler.
Så man kunne jo lave en tradition - en ny tradition. Måske ikke i år, men til næste år - så man ligesom fik sagt farvel til den gamle tradition.
De har også altid været med til hendes fødselsdag + deres partnere. Og senere alle de store ting som ellers sker i livets.
jeg tror din fornemmeste opgave er - at uanset hvor dum og uretfærdig hun er, så må du være den voksne og give hende plads til at synke den. Smile til hende og virke imødekommende. Gemme alle de negative tanker om hende og tænke positivt om hende (uanset hvor svært det er).
uanset hvad - hvis du vil have et liv med din kæreste, så vil hun også være en del af dit liv, når nu din kæreste og hans eks har et godt samarbejde (trods alt). Og nogle gange så møder man nogle familiekonstalationer, som man ikke selv havde forestillet sig, man skulle være en del af.
Jeg ønsker dig i hvertfald held og Lykke med det hele
Anmeld
Citér