Loa skriver:
Hvor er det lavt skrevet. Hvis det vigtigste i din verden er at dit/dine barn/børn altid skal se sine forældre sammen, så forstår jeg ikke at du ikke har bidt i det sure æble og blevet sammen med din x.
Hvis man bliver skilt så vælger altså man nogle ting der følger med. Og når en af de indvolverede møder en ny, må man altså opfører sig voksent og give plads til alle parter. Hvis der er nogen der opfører sig egoistisk, er det sgu da de forældre der for alt i verden ikke vil undvære barnet jul og fødselsdage. Og lur mig om det ikke er de voksnes behov mere end barnet.
Der mener jeg, du tager helt fejl. Hvilket barn ville ærligt sige, at det foretrækker at holde jul og fødselsdag kun med far eller mor i stedet for at have dem begge med? Kun det barn, der ved, at begge forældres tilstedeværelse vil resultere i konflikter og dårlig stemning.
Børn indordner sig oftest under det, deres voksne byder dem. Men den voksne og modne tilgang er da netop at sætte barnets tarv først i det omfang, det er muligt. Den fraværende far, der ikke vil have konflikter med sin nye partner og derfor udebliver fra fødselsdag m.v., er da på ingen måde mere “voksen” end ham, der holder fast i, at hans barn ikke skal undvære ham på sin fødselsdag.
Det er en mærkelig alt eller intet-tilgang at mene, man enten skal blive i ægteskabet eller sætte sig selv og en ny partner højest i enhver sammenhæng. “Når vi nu én gang er skilt, så skal børnene også mærke konsekvenserne fuldt ud”. Hvorfor er dét voksent? Og hvordan er det ikke barnets behov at kunne fejre fødselsdag og jul med både far og mor, selv om de alle andre dage lever adskilte liv?
Der kunne skrives bøger - og der ER skrevet masser af bøger - om børn, der bare forventes at udvise forståelse for og accept af de spilleregler, de voksne har sat op som følge af en skilsmisse. Jeg har til gode at høre udsagn fra børn, der helst ville have undværet at se begge forældre til deres fødselsdag.
Anmeld
Citér