Nej vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Som skrevet til min familie er der 35-40 km og det tager 45 min, så det kommer da an på hvor det er 

og en time hver vej er da langt i en travl hverdag

1 time på en hverdag eller hvilken som helst anden dag er i min optik ikke alverden tid, og slet ikke når det handler om familie.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg spurgte også om at ham om så Ikke ville med og hjælpe, så gik det hurtigere. Men det gider han ikke, han har andre ting at se til. 

Nu er min bil billig og kører i, så det koster ikke engang 100kr at kører derud og hjem, så ja han går i meget små sko ang det! 

Jeg har altid været meget hjælpsom menneske, og hjælper hvor jeg kan uden at forvente noget retur, her har min kæreste en anden mening, han mener man enten skal have betaling for kørelse, eller en tjeneste til gode dem man hjælper. Sådan gør man i hans familie. 

Jeg er nemlig gal over hans ufølsomhed i denne situtation, han ved ikke hvordan min søster har det for det intressere ham ikke, men hun har det rigtig skidt med angst, stress osv og kan ikke rigtig få tingene til at hører sammen. Jeg ville aldrig lade hende i stikken og bare sige det må hun klare selv, sådan kan jeg ikke! 

Din kæreste er et sindssygt uempatisk menneske! Hvad vil du dog med sådan én? 

Havde det været min kæreste, så havde han dælme fået læst og påskrevet om, at han var usympatisk og egocentrisk! Det kunne jo være man selv fik brug for hjælp en andengang og så ville det jo være rart at der var andre der var klar.

Det korte er, behandel andre mennesker som du gerne selv vil behandles. Det giver også mig personligt energi at gøre noget godt for andre. Uden at jeg forventer at det kommer retur. Det gør det dog nærmest altid i en eller anden form, synes jeg.  

Anmeld Citér

24. april 2019

Babilooo

Du har fået udmærkede råd mht din søster. Jeg vil tillade mig at kommentere på jeres forhold. 

Du skriver han ikke er voldelig..? Hvorfor er det nødvendigt at skrive. Jeg vil ikke skrive “min mand er overvægtig men han er ikke voldelig”.

Hvad er det som får dig til at ville fremhæve det?

Han vil også straffe dig med surt humør de næste dage - han ikke bare gør det men udtrykker det??! Han lyder ikke særlig sympatisk.

I er forskellige hvad angår værdier og tilgang til andre mennesker. Jeg tror du på sigt vil have svært ved at være i det. Det er manglende forståelse og en ikke særlig hyggelig adfærd.

Anmeld Citér

24. april 2019

Tommelise

Selvfølgelig skal du hjælpe din søster. Det må have været utrolig svært at miste begge forældre så tidligt.

Jeg synes godt nok, din kæreste har en usympatisk tilgang til det. 

Jeg ville tage til månen for at hjælpe min lillesøster. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Sprit25

Soonmom skriver:

Alle kan spare op, forskellen er hvor lang tid det tager og ja man hjælper self sin familie men det har ts jo allerede gjort, det er derfor det hedder at misbruge hjælpe og fralægge sig sit ansvar når ts søster IGEN ringer og tigger om hjælp og Ovenikøbet tuder 

Hold da ferie! 

Hun har ikke andre! Hun har ikke en far, der lige kan fikse det. Hun har ikke en mor hun kan ringe og græde hos. Hun har tydeligvis heller ikke en svoger   Hun har sin søster! 

Jeg kunne også ringe grædende til min bror og han ville komme. Jeg kunne bede ham køre 100 km og han ville komme! Og vi har endda vores forældre. Som ville gøre det samme! 

Jeg har sgu venner jeg ville gøre det for! Det hedder menneskelighed! 

Anmeld Citér

24. april 2019

Hectar

TS: Jeg har ikke så meget at sige, som ikke allerede er blevet sagt. Jeg vil bare gerne tilbyde min hjælp til din søster med at få malet, hvis ikke I allerede har fået detgjort og I bor i overskuelig afstand fra mig  Man må hjælpe hvor man kan! Kh en anden “fattig” studerende

Anmeld Citér

24. april 2019

Tommelise

Soonmom skriver:

Alle kan spare op, forskellen er hvor lang tid det tager og ja man hjælper self sin familie men det har ts jo allerede gjort, det er derfor det hedder at misbruge hjælpe og fralægge sig sit ansvar når ts søster IGEN ringer og tigger om hjælp og Ovenikøbet tuder 

Det var dog en trist tilgang, du har til en ung kvinde, der har mistet sine forældre som 16-årig og døjer med angst og stress. 

Hun udnytter på ingen måde sin søster.

Jeg ville til enhver tid hjælpe min lillesøster, uanset om hun havde råd til at betale sig fra det eller ej.

Udover den praktiske hjælp kan de også få sig en god snak og noget søskendesamvær. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Lje

Soonmom skriver:

Jeg spekulerer virkelig på, om du har brug for et ret stort cyber-kram? For hvor fremstår du dog kold og uden empati. Måske du selv har stået i situationen, hvor du havde brug for en hjælpende hånd men ingen gav den til dig? 

TS' søster tuder ikke. Hun græd i telefonen til sin søster. Hun tigger heller ikke om hjælp. Hun spørger sin søster om hjælp. 

Jeg håber virkelig, at du er i stand til både at spørge om hjælp, når du har brug for den (og alle mennesker har brug for hjælp en gang i mellem) og at du får den. 

Alt godt til dig

Vh. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Babilooo

Soonmom skriver:

Nej det er ikke at tigge. Og der er intet galt i ikke at overskue verdenen. 

Du får et lang rigere og rarer liv hvis du ikke skal spille super woman og klare alt selv.

Det er en klar svaghed ikke at kunne bede om hjælp og en gigantisk styrke at række hænder ud når man har brug for hjælp.

Anmeld Citér

24. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Hun har hjulpet TO dage i år. Sidst var i august. Synes sku ikke det er meget. 

Så når ens søster spørg om hjælp mere end EN gang, tigger hun? Wow��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.