Nej vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2019

Soonmom

MVM skriver:

Nu er det ikke alle som er født med en guldske i røven... 

og selvfølgelig hjælper man sgu da sin familie om det en dag eller 3... 

Håber da ikke du kommer til at stå med håret i postkassen og din familie nægter at hjælpe dig...

Det siger jeg da heller ikke at alle er, jeg er fx ikke, men hvis jeg virkelig ikke kunne overskue det måtte jeg jo punge ud, jeg ringer da ikke og tigger om hjælp

Men det kommer næppe som en overraskelse for hende at hun står alene og så kunne hun jo have sparet op

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Selvfølgelig skal du hjælpe din søster om det er en dag eller 3... 

jeg har også mistet mine forældre, så ved hvad det vil sige, at have lidt familie og man tager sig, af det man har tilbage... 

hvorfor er du sammen med sådan en mand? Han lyder ikke særlig sympatisk...

Ja, lige præcis sympatisk er ordet som jeg tit bruger i vores skænderier, han er rigtig meget sympati for hans egen familie og mig, men når det kommer til min familie, så ender det altid med at være sådan her. Vi kan hjælpe hans familie med alt i verden, uden spørgmål og jeg hjælper jo gerne dem så meget jeg kan, men når min familie spørger i ny og næ om noget hjælp, så skal de klarer sig selv. Og dette kan jeg ikke få ind i hovedet på ham, at sådan fungere det ikke. 

Han har ikke sagt er ord til mig idag, og helt ærligt gider jeg sku ikke det barnlige pjat længere! 

Anmeld Citér

24. april 2019

Janet1989

DU kender din søster bedst, og hvis du ved ay hun har det svært, så er det bedst at du hjælper hende . Som familie hjælper man hinanden . 

Din kæreste lyder godt nok meget egoistisk... hvorfor kunne han så ikke bare tage med og hjælpe hende, hvis det er? Så gik det nok også hurtigere. 

Jeg ville til enhver tid hjælpe mine to ældre brødre. Og min mor, og min far. Benzinen er sgu da mindste problem. 

Anmeld Citér

24. april 2019

ChesireKitty

Jeg hjælper gerne alle i min familie og svigerfamilie - også dem som selv har råd til at punge ud for en maler. Jeg har bare i år brugt 3 dage på at hjælpe mine svigerforældre med at ligge ny terrasse, 120 km fra hvor vi bor, 1 dag på at gøre rent hos mine bedsteforældre og 1 dag på at male min lillebrors udestue. Snart skal jeg hjælpe mine forældre med at sætte nyt tapet op og male i deres soveværelse.

Aldrig om jeg ville bede om en krone for det.

Anmeld Citér

24. april 2019

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Selvfølgelig skal man hjælpe sin familie når de har det svært. At male vægge sammen er da også en hyggelig måde at tilbringe en dag sammen som søstre. Så får man set hinanden og har god tid til at tale om alt mellem himmel og jord, imens man får noget fra hånden. Det lyder da skønt. Ville din kæreste også blive sur hvis du bare kørte ud og drikke kaffe og besøge din søster et par dage? 

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym trådstarter

Porcuriosidad skriver:

Selvfølgelig skal man hjælpe sin familie når de har det svært. At male vægge sammen er da også en hyggelig måde at tilbringe en dag sammen som søstre. Så får man set hinanden og har god tid til at tale om alt mellem himmel og jord, imens man får noget fra hånden. Det lyder da skønt. Ville din kæreste også blive sur hvis du bare kørte ud og drikke kaffe og besøge din søster et par dage? 

Nej, det ville han ikke blive sur over, det er udelukkende fordi jeg skal hjælpe hende at stiller sig på hælene  

Det er nemlig rigtig hyggeligt at lave noget sammen med min søster, de dage hvor jeg har hjulpet hende, har vi hygget os helt vildt, grint og snakket om alt muligt. Jeg har haft meget i min hverdag og har tit ikke tiden til at komme ud til hende og ligeså med hende med hendes studier. 

Nu går jeg hjemme, og keder mig som sindssygt herhjemme, og når jeg “tager en dag ud af kalenderen” for at hjælpe hende gør ikke det store i vores hverdag alligevel. 

Anmeld Citér

24. april 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Soonmom skriver:

Det siger jeg da heller ikke at alle er, jeg er fx ikke, men hvis jeg virkelig ikke kunne overskue det måtte jeg jo punge ud, jeg ringer da ikke og tigger om hjælp

Men det kommer næppe som en overraskelse for hende at hun står alene og så kunne hun jo have sparet op

Hvis man ikke har noget at spare op af... 

uanset om man er rig eller fattig, så mener JEG at man hjælper sin familie... og den familie, som man gifter sig med... så er man et ordentlig menneske i min bog.... 

Anmeld Citér

24. april 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Han skal da bare blande sig fuldstændig udenom. Helt ærlig! Det er da det vildeste jeg har hørt, SELVFØLGELIG skal du og din søster hjælpe hinanden. Særligt med jeres baggrund. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

At bede nogen hjælpe en enkel gang er ikke at udnytte, men at bede nogen hjælpe og ligge og køre landet rundt flere gange og ringede grædende er da at udnytte folk.

Det kan man da ikke være bekendt, så må man betale nogen malere for at male lejligheden 

Landet rundt? Du har læst at det er 50 km og ikke 500 km?

50 km er altså en lille afstand, og slet ikke samlignligt med landet rundt.. 

At ringe og græde er en ægte følelse og situation og i min optik slet ikke i nærheden af at udnytte, men at fortælle at man står i en uoverskuelig situation..

Anmeld Citér

24. april 2019

Soonmom

Mom skriver:

Landet rundt? Du har læst at det er 50 km og ikke 500 km?

50 km er altså en lille afstand, og slet ikke samlignligt med landet rundt.. 

At ringe og græde er en ægte følelse og situation og i min optik slet ikke i nærheden af at udnytte, men at fortælle at man står i en uoverskuelig situation..

50 km er da langt, det tager da hvad en time 

- det er vi så meget uenige om

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.