Nej vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2019

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Den skal jeg lige have skåret ud i pap: Man misbruger, når man beder om hjælp mere end én gang? Og man skal ikke bede om hjælp, når man ligger ned og er ulykkelig - deraf gråden - men når man er ovenpå og har tjek på tingene? 

Jeg bliver sgu ked af det på dine vegne, når jeg læser dine indlæg her. 

Ja, det synes jeg at man gør. 

Nej så må man rejse sig og tage sig lidt sammen, der er ikke noget at sige til at vores velfærdssamfund køre i sænk når folk bare ligger sig så snart livet får lidt modgang, sorry to say

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2019

LSS

Soonmom skriver:

At bede nogen hjælpe en enkel gang er ikke at udnytte, men at bede nogen hjælpe og ligge og køre landet rundt flere gange og ringede grædende er da at udnytte folk.

Det kan man da ikke være bekendt, så må man betale nogen malere for at male lejligheden 

Du lyder som et ligeså usympatisk mennesker, ligesom ts’s kæreste.

Anmeld Citér

26. april 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Nej så må man rejse sig og tage sig lidt sammen, der er ikke noget at sige til at vores velfærdssamfund køre i sænk når folk bare ligger sig så snart livet får lidt modgang, sorry to say

Tværtimod. Vores velfærdssamfund fungerer når folk viser hinanden tillid, hjælper hinanden og sørger for at så få som muligt ryger gennem bunden af samfundet.

Det virker IKKE når folk er blæser på samfundet, hinanden og enhver i øvrigt er sin egen lykkes smed koste hvad det vil.

Det er rigtig at velfærdssamfundet er kørt lidt af sporet, men det er fordi folk er blevet mere ligeglade, mere egoistiske og har glemt hvad alternativet til velfærdssamfundet er.

Man er ikke egoistisk ved at bede sin SØSTER om hjælp ganske få gange.

Anmeld Citér

26. april 2019

Soonmom

LSS skriver:

Du lyder som et ligeså usympatisk mennesker, ligesom ts’s kæreste.

Enhver er sin egen lykkes smed - det er ikke en usympatisk holdning, men en ansvarlig holdning og noget alle burde skrive sig bag ørene.
Dermed ikke sagt at man ikke må hjælpe, men man har selv et ansvar

Anmeld Citér

26. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Det har da absolut intet med velfærdssamfundet at gøre, at man beder om hjælp fra et familiemedlem, når det presser på. Sikke noget vrøvl. Mon ikke, du primært skriver for at provokere nu? Sædvanligvis opfattes det jo som noget positivt, at folk hjælper deres nærmeste. 

Anmeld Citér

26. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Enhver er sin egen lykkes smed - det er ikke en usympatisk holdning, men en ansvarlig holdning og noget alle burde skrive sig bag ørene.

Igen hun har spurgt om hjælp TRE gange på 8måneder. 

Hvorfor må vi ikke hjælpe hinanden?  Hvorfor tager man ikke ansvar fordi man spørg et familiemedlem om de vil hjælpe med at male en dag? Hjælper du kun folk en gang om året? 

Jeg hjælper venner, familie, kunne sågar hjælpe en fremmed, når de spørg og jeg ikke skal andet. Hvorfor? Fordi jeg er et godt menneske og at hjælpe andre gør mig glad.. og hvis at jeg hjælper nogle flere gange indenfor måneder er udnyttelse, ja så må de sku godt udnytte mig����

Jeg hjælper hvor og hvornår jeg kan.

Anmeld Citér

26. april 2019

Soonmom

BAE skriver:

Igen hun har spurgt om hjælp TRE gange på 8måneder. 

Hvorfor må vi ikke hjælpe hinanden?  Hvorfor tager man ikke ansvar fordi man spørg et familiemedlem om de vil hjælpe med at male en dag? Hjælper du kun folk en gang om året? 

Jeg hjælper venner, familie, kunne sågar hjælpe en fremmed, når de spørg og jeg ikke skal andet. Hvorfor? Fordi jeg er et godt menneske og at hjælpe andre gør mig glad.. og hvis at jeg hjælper nogle flere gange indenfor måneder er udnyttelse, ja så må de sku godt udnytte mig����

Jeg hjælper hvor og hvornår jeg kan.

Som jeg bliver ved med at skrive man må gerne hjælpe hinanden. 

Men man ringer dælme ikke tudende for at få medlidenhed hjælp, man kan tage imod hvis folk tilbyder og hvis man virkelig er i knibe kan man spørger, men folk har jo også en hverdag der skal fungere ved siden af og det er ikke alle der har let ved at sige nej, derfor bør man da vente til at folk selv tilbyder det.

Jeg er også et godt menneske og hjælper også hvis folk har brug for det, men hvis en ringer grædende og tikker om hjælp ville jeg da klart synes at det var for meget og ar personen lige skulle tage sig lidt sammen. Vent til at folk tilbyder det

Anmeld Citér

26. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Men man ringer dælme ikke tudende for at få medlidenhed hjælp, man kan tage imod hvis folk tilbyder og hvis man virkelig er i knibe kan man spørger, men folk har jo også en hverdag der skal fungere ved siden af og det er ikke alle der har let ved at sige nej, derfor bør man da vente til at folk selv tilbyder det.

Jeg er også et godt menneske og hjælper også hvis folk har brug for det, men hvis en ringer grædende og tikker om hjælp ville jeg da klart synes at det var for meget og ar personen lige skulle tage sig lidt sammen. Vent til at folk tilbyder det

Så jeg kan kun hjælpe folk hvis jeg selv tilbyder det? Fuck det er lavt����

Det er sku da klart folk ikke tør hjælpe nogen i dag, når der render folk med din mening rundt. 

Du siger at du er et godt menneske, men du har sku ikke meget sympati for andre mennesker. ��

Hvis folk ringer grædende, vil jeg sku være et stort menneske og så først lytte og så hjælpe. Vi kan ALLE have dage hvor verden bare er et helvede og fordi man ringer grædende, gør sku ikke hjælpen til medlidenhed.. 

Anmeld Citér

26. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Hvis man har behov for at sige at man selv er et godt menneske, betyder det i min optik at man er lidt i tvivl om det nu er korrekt. Det er i samme boldgade som at sige "det er ingen kritik, men...."

Anmeld Citér

26. april 2019

LSS

Soonmom skriver:

Heldigvis er det da fåtallet der tænker som dig....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.