Anonym skriver:
Jeg spurgte også om at ham om så Ikke ville med og hjælpe, så gik det hurtigere. Men det gider han ikke, han har andre ting at se til.
Nu er min bil billig og kører i, så det koster ikke engang 100kr at kører derud og hjem, så ja han går i meget små sko ang det!
Jeg har altid været meget hjælpsom menneske, og hjælper hvor jeg kan uden at forvente noget retur, her har min kæreste en anden mening, han mener man enten skal have betaling for kørelse, eller en tjeneste til gode dem man hjælper. Sådan gør man i hans familie.
Jeg er nemlig gal over hans ufølsomhed i denne situtation, han ved ikke hvordan min søster har det for det intressere ham ikke, men hun har det rigtig skidt med angst, stress osv og kan ikke rigtig få tingene til at hører sammen. Jeg ville aldrig lade hende i stikken og bare sige det må hun klare selv, sådan kan jeg ikke!
Så skal du selvfølgelig holde fast i at hjælpe din søster. Og ikke for at være grov, men hvis din kæreste har SÅ lidt empati og forståelse/manglende interesse i din søsters situation, på trods af du prøver at forklare ham problematikken, så synes jeg du skal fortælle ham råt for usødet at i DIN familie hjælper man hinanden, også selvom det koster en 100 kr og en dag i kalenderen, og kan han ikke accepterer det, så kan han ikke acceptere dig, og hvad er der så at bygge på?
At HAN ikke gider deltage kan man jo ikke gøre så meget ved, men at han heller ikke vil have at du hjælper hende skal han, fra mit synspunkt, slet ikke blande sig i.
Desuden skal man heller ikke hjælpe nogen fordi man FORVENTER en tjeneste til gode medmindre det er en specifik aftale man indgår, man skal hjælpe fordi man har tid og overskud til at gøre en forskel for en man har kær, som muligvis har det svært. Ofte så FÅR man igen, hvis ikke i form af en gengældt gerning, så bare glæden ved at hjælpe en anden. Men man skal ikke forvente det, for så bliver man bare skuffet.
Hold fast i din søster, og hjælp hende. I har højst sandsynligt hinanden for livet. Det ved man jo aldrig med kærester. Hårdt sagt, men det ville jeg vægte højt i jeres situation.
Held og lykke, og jeg håber din søster for noget ro på til at få det bedre når hele flytningen er overstået.