Nej vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2019

Soonmom

Mom skriver:

Hvis man har behov for at sige at man selv er et godt menneske, betyder det i min optik at man er lidt i tvivl om det nu er korrekt. Det er i samme boldgade som at sige "det er ingen kritik, men...."

Nu var det faktisk BAE der udnævnte sig selv som et godt menneske 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2019

Babilooo

Soonmom skriver:

Enhver er sin egen lykkes smed - det er ikke en usympatisk holdning, men en ansvarlig holdning og noget alle burde skrive sig bag ørene.
Dermed ikke sagt at man ikke må hjælpe, men man har selv et ansvar

Man har ansvaret for sit eget liv. Men der er en grund til at man etablere sig i samfund og familier.. netop for at man ikke skal stå med alt selv og faktisk kan få og kan tilbyde hjælp.

Hvor er det lavt at du synes folk er nassere fordi de er ulykkelige. Mangel på empati..

ifht velfærdssamfundet ... jo mere vi hjælper hinanden med at male, flytte, rengøre eller hvad det måtte være (ældre forældre), jo mindre belastes samfundet da. Så din logik er helt forfejlet. 

Jeg må sige det er så sørgelig når man kun tør tage hjælp når folk har tilbudt. Du er godt nok en hård skal.

Anmeld Citér

26. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Læs dit eget indlæg

Anmeld Citér

26. april 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Man har ansvaret for sit eget liv. Men der er en grund til at man etablere sig i samfund og familier.. netop for at man ikke skal stå med alt selv og faktisk kan få og kan tilbyde hjælp.

Hvor er det lavt at du synes folk er nassere fordi de er ulykkelige. Mangel på empati..

ifht velfærdssamfundet ... jo mere vi hjælper hinanden med at male, flytte, rengøre eller hvad det måtte være (ældre forældre), jo mindre belastes samfundet da. Så din logik er helt forfejlet. 

Jeg må sige det er så sørgelig når man kun tør tage hjælp når folk har tilbudt. Du er godt nok en hård skal.

Hvis trådstarters søster hyrer en maler, har maleren et job, så nej det hjælper da ikke velfærdssamfundet at hjælpe hinanden lige i den forbindelse

Anmeld Citér

26. april 2019

Soonmom

Mom skriver:

Læs dit eget indlæg

Læs BAEs 

Anmeld Citér

26. april 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Udnævnte? 
Jeg siger at jeg hjælper folk, fordi jeg er et godt menneske. Du siger at du er godt menneske, men kun hvis du selv tilbyder din hjælp. 

Jeg udnævner ikke noget, jeg kunne også have skrevet at jeg er et rart menneske. 

Anmeld Citér

26. april 2019

Babilooo

Hvis trådstarters søster hyrer en maler, har maleren et job, så nej det hjælper da ikke velfærdssamfundet at hjælpe hinanden lige i den forbindelse

Det var ikke for at tage brødet ud af andres mund eller for at advokere for sort arbejde.

Min pointe er at der er folk som er svage.. det være psykisk eller økonomisk fx. Og hvis man ikke formår at række hånden ud og spørge om hjælp eller hvis netværket ikke ønsker at hjælpe .. så er det i mange tilfælde at den hjælp ældre , svagelig får betales af det offentlige. 

Siden urtiden har mennesket altså ikke kunne fungere uden at man hjælper hinanden. Der er da også en stor glæde ved st hjælpe andre som man fratager andre ved at være markant “kan selv vil selv”. For relationer opbygges netop ved at man giver og tager. Og i dette tilfælde giver situationen en mulighed for at bonde søskendehygge. win win 

Anmeld Citér

26. april 2019

Tommelise

Soonmom skriver:

Enhver er sin egen lykkes smed - det er ikke en usympatisk holdning, men en ansvarlig holdning og noget alle burde skrive sig bag ørene.
Dermed ikke sagt at man ikke må hjælpe, men man har selv et ansvar

Det koster ikke det offentlige en krone, at to søstre hjælper hinanden. 

Så det har intet med velfærdssamfundet at gøre.

Den her tråd handler om en storesøster, der gerne vil hjælpe en lillesøster, som har brug for hjælp - og så handler den om en kæreste, der er både uempatisk, usympatisk og kynisk.

Hvis du taler om psykiske lidelser og mener, at mennesker med psykiske lidelser bare skal tage sig sammen, så udstiller du bare din egen uvidenhed.

Du kan lige så lidt bede en psykisk syg om at tage sig sammen, som du kan bede et menneske, der har brækket begge ben om at løbe et maraton.

Enten ved du ikke noget om det - eller også har du kendskab til det - måske har du ikke selv fået hjælp, og det har måske gjort dig ufølsom og kynisk. 

Anmeld Citér

26. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Læs BAEs 

Det har jeg læst, men det var dit jeg kommenterede

Anmeld Citér

26. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Som jeg bliver ved med at skrive man må gerne hjælpe hinanden. 

Men man ringer dælme ikke tudende for at få medlidenhed hjælp, man kan tage imod hvis folk tilbyder og hvis man virkelig er i knibe kan man spørger, men folk har jo også en hverdag der skal fungere ved siden af og det er ikke alle der har let ved at sige nej, derfor bør man da vente til at folk selv tilbyder det.

Jeg er også et godt menneske og hjælper også hvis folk har brug for det, men hvis en ringer grædende og tikker om hjælp ville jeg da klart synes at det var for meget og ar personen lige skulle tage sig lidt sammen. Vent til at folk tilbyder det

For mig har det været hårdt og hjerteskærende, de gange jeg har fundet ud af, at nogen, jeg holder af, havde haft brug for min hjælp, men været for stolte eller usikre til at bede mig om den. At folk, jeg holder af, har været fortvivlede, uden at de har kunnet få sig selv til at vise mig det. Det har virkelig naget mig, at de ikke havde mod eller tillid til at bede om min hjælp. 

Jeg har selv kæmpet mange år af mit liv for at klare tingene selv og undlade at vise omgivelserne, når jeg havde mere at kæmpe med, end jeg kunne overskue. Det bliver man ensom af. Jo ældre og klogere, jeg er blevet, jo bedre er jeg blevet til at smide paraderne og vise mine nærmeste, at jeg ikke altid kunne klare alt på egen hånd. Det har udelukkende gjort mig stærkere og mindre ensom.

Jeg ønsker for dig, at du en dag vil lære at mærke varme og empati og et ønske om at hjælpe, når en anden viser dig den tillid og ærlighed at græde i dit nærvær, og at du en dag selv vil kunne lade tårerne flyde frit. Du har tydeligvis lært at opfatte gråd som et manipulationsmiddel - det er trist, at dét er din første tanke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.