Nej vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2019

Soonmom

MVM skriver:

Hvis man ikke har noget at spare op af... 

uanset om man er rig eller fattig, så mener JEG at man hjælper sin familie... og den familie, som man gifter sig med... så er man et ordentlig menneske i min bog.... 

Alle kan spare op, forskellen er hvor lang tid det tager og ja man hjælper self sin familie men det har ts jo allerede gjort, det er derfor det hedder at misbruge hjælpe og fralægge sig sit ansvar når ts søster IGEN ringer og tigger om hjælp og Ovenikøbet tuder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

Anonym

(Jeg har kun læst startindlægget)

wooooow, 50 km og så mener din kæreste det er for meget forlangt? Nu har jeg ingen søster..

men mine forældre sætter ugentlig en dag af for at hjælpe mig, kører gerne flere 100’ede km for at hjælpe/hente/bringe/ skrue søm i væggen eller lign. Ligegyldigt hvad så er de der for mig - og jeg for dem. Ligesom jeg er der 100% for mine bonusbørn og kæreste selvom det koster mig i kilometer, tid osv. Hvis jeg var dig ville jeg tage kampen op med kæresten NU — nej, jeg var nok allerede gået. Smålighed kan jeg ikke udstå... 

Anmeld Citér

24. april 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Soonmom skriver:

Alle kan spare op, forskellen er hvor lang tid det tager og ja man hjælper self sin familie men det har ts jo allerede gjort, det er derfor det hedder at misbruge hjælpe og fralægge sig sit ansvar når ts søster IGEN ringer og tigger om hjælp og Ovenikøbet tuder 

Hold nu op... hun udnytter da ingen.... man hjælper sin familie... og her er der kun snak om 3 dage.... Og ikke flere uger...

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym

Selvfølgelig skal du hjælpe din søster, det er din kæreste der er så forkert på den. 

Ærligt var min kæreste blevet fyret på gråt papir, hvis han udviste så lidt empati over for min familie. 

Sådan en mand ville jeg ikke kunne leve med, det ligger så langt væk, fra mine værdier. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

50 km er da langt, det tager da hvad en time 

- det er vi så meget uenige om

1 time? På landevej ca. 40 min

Og 1 time er da ikke lang tid...

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym

Soonmom skriver:

50 km er da langt, det tager da hvad en time 

- det er vi så meget uenige om

Ja hvis du køre på knallert.. 

I bil kan det gøres på 35-40 minutter. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Ja hvis du køre på knallert.. 

I bil kan det gøres på 35-40 minutter. 

Kommer da meget an på hvor man skal hen, jeg har 35-40 km til min familie og det tager 45 min

Anmeld Citér

24. april 2019

Soonmom

Mom skriver:

1 time? På landevej ca. 40 min

Og 1 time er da ikke lang tid...

Som skrevet til min familie er der 35-40 km og det tager 45 min, så det kommer da an på hvor det er 

og en time hver vej er da langt i en travl hverdag

Anmeld Citér

24. april 2019

Lje

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har været oppe og skændes her til aften. Og jeg forstår virkelig ikke hans mening med dette, så nu prøver jeg at hører her inde er det mig der er gal på den eller ham? 

Sagen er min lillesøster på 23 år har det meget svært for tiden, og hun er nu igang med at flytte. 

Vi har mistet begge vores forældre, så hun har ikke mange at gå til ang hjælp til flytningen, hun har en kæreste (som ikke kan finde ud af at borer i en væg, og ikke kan glade for meget fysik arbejde grundet noget kronisk betændelse) Så hun ringer til mig og jeg siger selvfølgelig ja til at hjælpe, jeg har hjulpet hende en aften med at tømme hendes gamle lejlighed og 3 dage efter hjalp jeg hende med at hænge ting op i den nye. Hun ringede så idag grædende og spurgte om jeg ikke ville hjælpe hende med at male den gamle lejlighed og rengøre den. Hun er stresset og har det også rimelig svært med at have for mange bolde i luften. Her er det så min kæreste stiller sig på bagben. Han mener hun sagtens selv kan klare det og hvorfor jeg skal rive en hel dag ud af kalenderen og betale for benzin for at hjælpe hende. Han mener hun bare udnytter mig fordi hun er doven. De andre dage jeg hjalp hende, skændtes vi også af samme årsag, at hun sagtnes kunne finde hjælp andre steder.

Min søster er ikke doven, når jeg hjælper hende laver hun lige så meget som jeg, men hun har bare ikke så meget erfaring omkring basale ting grundet hun ikke har lært det af vores forældre inden de døde. Hun var 16 dengang. Så hun har kun mig som kan klare at hjælpe hende da vores bedsteforældre ikke rigtig er i formen længere til det. 

Jeg bliver gal og siger at ikke skal blande sig i om jeg skal hjælpe min søster eller ej. Og lige meget grunden vil jeg da altid hjælpe min familie. 

Hans svar til det var, jeg må gøre som jeg vil, men han ville ikke være glad over de de næste par dage... 

Men hans syntes jeg er åndsvag at jeg altid vil smide alt jeg har i hænderne for at hjælpe og bruge penge på at kører ud at hjælpe hende (der er 50km imellem jeg og min søster) han vil iøvrigt også have et præcis tidpunkt for hvornår vi så er færdige, hvilket jeg ikke kan give da jeg Jo ikke ved hvor længe det tager? Men det vil han have og bliver det så ikke det præcise tidpunkt, så bryder jeg en aftale i følge ham og så bliver han sur  

Vil lige understrege, min kæreste er ikke voldelig eller noget, men han har bare en virkelig anden måde at se tingene på end jeg har! 

Er det virkelig mig som er gal på den? 

Jeg synes faktisk, din mand skal være flov over sin opførsel! Intet mindre end. Og tilbyde at hjælpe et ungt menneske, der ikke - som ham selv åbenbart - sidder på livets grønne gren med overskud. Og hvor er det dog for meget, at du skal angive tidspunkter for hjemkomst og at han så går rundt, som et pattebarn, og er sur de dage, du hjælper hende. 

50 km. koster hvad - 3 liter benzin af 8 kroner? Jeg er helt forbavset over, han kan være så nøjeregnende. 

Nuvel hvis din søster smider dig på sofaen og ser på, at du gør rent eller maler, så kan jeg begynde at tale med om, at han måske har ret. Men ellers ikke.

Som 23-årige har man sjældent midlerne til bare at betale sig fra rengøring, maling og flytning. Der er mange afhængig af fællesskabet, som så i dit tilfælde desværre ikke er jeres forældre. 

Godt du holder fanen højt og hjælper din søster.

Vh.

Anmeld Citér

24. april 2019

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg synes godt nok at din kæreste er en iskold hjertet. 

Det er din søster vi taler om her. Du går ikke rundt i hver gade og hjælper enhver du møder på gaden. 

Det mener han da ikke alvorligt? Hvis ikke man hjælper sin familie hvad er der så tilbage?????

jeg synes godt nok at det er blivet skræmmende hvordan menneskerne på denne jord er blivet, virkelig til at græde over. Du forholdt dig pænt, nok for pænt til min smag. Havde det været mig, så faret jeg op i hovedet på ham. 

Min mand deler det samme holdning og mening. Han er ligesom mig hjælpsom en. Selvom min mand er ikke kraftig af bygning og næsten bare du puster på ham så gå han i stykker, så er han sød og hjælsom altid. Og vil altid hjælpe hvor han kan. 

Vi to hjælper altid der hvor vi kan. 

Og som en anden skrev. Sige til ham hvad så hvis det var omvendt?  Vil han serøst virkelig lad en fra hans familie i stikken ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.