Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Den første del af dit og din mands problemstilling er jo helt objektiv, og handler ikke om hvad man “synes”. Der er helt klare regler for, med hvilken promille man må sætte sig bag rattet på en bil, og den grænse kan man måle sig frem til eller beregne på bedst mulige vis. Fire genstande på så få timer vil være for meget for langt de fleste.

Den anden del af jeres problemstilling må I kommunikere jer ud af. Det nytter selvsagt ikke noget at du er utryg og din mand drikker x-antal genstande og kører alligevel. I så fald ville jeg ikke køre med, ej heller lade ham køre med vores børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvis diskussion omkring alkohol allerede er der FØR i tager af sted, ville jeg have en nød plan, for hvis I er uenige, er der en stor chance for at han alligevel drikker mere end du mener er for meget, og ikke kan køre. 
Jeg ville slet ikke lave en aftale om at han kører, hvis der er uenighed omkring alkohol indtag, for som du siger, du kan ikke gå og se ham over skulderen, han virker ikke til at tage det så tungt. Ikke om jeg ville sætte mig ind i en bil med en der ser så let på alkohol og kørsel. 

Det  Gjorde den ikke , den opstod da vi skulle hjem . Han ville sætte sig ind og køre , sagde at det måtte jeg heller . Jeg var træt og mange smerter , så træt at situationen . Når planen var han skullle køre . Heller ikke mig men jeg er også stærk modstander af at drikke når man kører.  

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Den første del af dit og din mands problemstilling er jo helt objektiv, og handler ikke om hvad man “synes”. Der er helt klare regler for, med hvilken promille man må sætte sig bag rattet på en bil, og den grænse kan man måle sig frem til eller beregne på bedst mulige vis. Fire genstande på så få timer vil være for meget for langt de fleste.

Den anden del af jeres problemstilling må I kommunikere jer ud af. Det nytter selvsagt ikke noget at du er utryg og din mand drikker x-antal genstande og kører alligevel. I så fald ville jeg ikke køre med, ej heller lade ham køre med vores børn.

Der er helt klare regler , men som jeg også kan se i denne tråd er svarene jo meget forskellige . Som min mand og jeg . Jer personligt drikker aldrig alkohol, og har ingen ide om hvor hurtigt man forbrænder og kan køre efterfølgende . Min egen holdning er at 4 genstande er for meget men blev mødt af , det har jeg forbrændt . At jeg var helt ude i skoven . Ja vi ser ikke ens på dette emne , ligesom der er forskel på meninger herinde .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Tommelise

Tjullehej skriver:

Men ærligt - jeg ville blive træt af at skulle køre hver gang til fest og ikke måtte drikke.

i min bog ville det derfor være fair st betale en taxa eller tage det offentlige nogle ad gangene. Det er jo lidt røvsygt kun at få en velkomstdrink - hvis man godt kan lide at nyde alkohol. Nok derfor han går “lidt til grænsen”

Mange steder i landet er det ikke muligt at tage det offentlige efter en fest. 

Og i et tilfælde som dette, hvor der er 2 1/2 times kørsel, så bliver det alt for dyrt med taxa.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Tommelise

Tommelise skriver:

Og i et tilfælde som dette, hvor der er 2 1/2 times kørsel, så bliver det alt for dyrt med taxa.

Havde lige overset, at det var en fest, der fandt sted om dagen.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det  Gjorde den ikke , den opstod da vi skulle hjem . Han ville sætte sig ind og køre , sagde at det måtte jeg heller . Jeg var træt og mange smerter , så træt at situationen . Når planen var han skullle køre . Heller ikke mig men jeg er også stærk modstander af at drikke når man kører.  

Hvis planen var, at han skulle køre, så synes jeg ikke, han kan være bekendt at drikke så meget.

Jeg er på din side.

Anmeld Citér

17. marts 2019

KASS

Anonym skriver:

Men aftalen var jo han skulle køre ! Weekenden var jo netop planlagt . Diskutionen opstod fordi vi ikke er enig i HVOR meget man skal / kan drikke og køre bil efterfølgende . Aftalen var jo netop han skulle køre .

Indtil I er enige om præmisserne for kørsel efter alkoholindtag, kan I ikke lave aftaler om, at han skal køre. I er i hver jeres lejr, men I kan sagtens få jeres vilje begge to, hvis I planlægger bedre.

I kunne være taget med offentlig transport dagen før, så I ikke skulle have bilen med hjem, men kunne tage toget/bussen lørdag aften. 

I kunne have ladet være med at lave planer søndag morgen og blevet natten over.

Personligt gider jeg ikke køre med folk, der har drukket, selvom det er med en lovlig promille. Det har aldrig været et issue. Du er nødt til at tage ansvar for situationen selv, når det er dit behov.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Taxi ville overhovedet ikke komme på tale , alt for dyrt som du skriver . Samt vores bil jo skulle med hjem .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hvis planen var, at han skulle køre, så synes jeg ikke, han kan være bekendt at drikke så meget.

Jeg er på din side.

Aftalen var han skulle køre . Jeg bliver sur og skuffet fordi jeg godt ved , det er for lang en tur for mig. Syntes ikke han kunne være det bekendt 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

KASS skriver:

Indtil I er enige om præmisserne for kørsel efter alkoholindtag, kan I ikke lave aftaler om, at han skal køre. I er i hver jeres lejr, men I kan sagtens få jeres vilje begge to, hvis I planlægger bedre.

I kunne være taget med offentlig transport dagen før, så I ikke skulle have bilen med hjem, men kunne tage toget/bussen lørdag aften. 

I kunne have ladet være med at lave planer søndag morgen og blevet natten over.

Personligt gider jeg ikke køre med folk, der har drukket, selvom det er med en lovlig promille. Det har aldrig været et issue. Du er nødt til at tage ansvar for situationen selv, når det er dit behov.

Ja der kunne være lavet mange planer . Men nu var weekend jo planlagt udfra det vi skulle og i øvrig havde AFTALT . Han vælger så at drikke trods denne aftale , deraf diskutionen. Som tråden egentlig handlen om , netop om hvor grænsen ligger . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.