http://alkoholdialog.dk/grundskolenarticles/genstande-og-promiller/
Her er en hurtig oversigt, over hvor hurtigt, man forbrænder forskelligt alkohol.
Jeg er helt 100000000 procent på din side, og må indrømme at jeg er ret chokeret over hvor "afslappet" et forhold folk har til alkohol og kørsel.
For snart 16 år siden, blev min kæreste, min svigerfar, hans kone og jeg påkørt af en spritter, og mit liv blev da total ændret den dag! Jeg var heldigvis den eneste i vores bil, som er blevet skadet. Jeg har fået piskesmæld, tage 30 + kilo på og ka ik holde til at arbejde fuldtid. Jeg har mere eller mindre hovedpine hver dag, min håndskrift har ændret sig og mange andre "småting" Hende der kørte bilen, ment overhovedet ik at hun havde drukket for meget, og det mente hendes fulde stedfar på passagersædet i hvert fald heller. Jeg har også fået kroniske smerter pga vores uheld.
De fik BEGGE 2 frakendt kørekortet, plus hun fik en bøde på 10.
Svigtende dømmekraft, er jo en ret kendt bivirkning ved indtag af alkohol.....
Her er aftalen, at vi skiftes til at køre fra fester. Hvis jeg køre, drikker jeg slet ik. Hvis kæresten køre, drikker han Max 1 velkomstdrink og et 1/2 glas vin til maden, for derefter at ku køre hjem 2-3 timer sener.
Fatter slet ik, at det er en nødvendig diskution, når I jo tydeligt har haft den før, så kender han jo også din holdning.
Og ja jeg håber at hende, den klamme ko, der påkørte os, har fået endnu være men, efter at hun påkørte os.
Jeg har altid syntes at straffen, for kørsel i påvirket tilstand er ALT for lav i dk. Så snart du sætter dig i en bil og køre ud på offentlig vej, burde man ku tiltales for overlagt drabsforsøg, hvis man blir snuppet. Og ja det gælder hva endte det går galt eller ej. Sådan helt firkantet. Men det er jo så en helt anden debat, hvis der er nogen, der sku få lyst til at oprette den
vh Stine