Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvordan kan man det ? Kan man købe sådan en test til eget forbrug ? Jeg ved ikke hvor alkohol grænsen ligger og kan jo se i denne tråd , at meningerne er meget forskellige . 

Ja man kan købe dem til eget forbrug grænsen for at måtte køre bil er en promille på 0.5  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Ja man kan købe dem til eget forbrug grænsen for at måtte køre bil er en promille på 0.5  

Okay det vil jeg da overveje . En ting er sikkert , der skal afstemmes forventning . Vores grænser er tydeligt forskellige .

Anmeld Citér

17. marts 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Okay det vil jeg da overveje . En ting er sikkert , der skal afstemmes forventning . Vores grænser er tydeligt forskellige .

Du kan købe alkometer som der er skrevet flere gange tidligere. Dog skal man være obs på at de langt fra er sikre. Som jeg skriver har jeg prøvet det hvor jeg var fuld og IKKE kunne køre. Men promille. Var under det tilladte så teoretisk kunne jeg ikke få en bøde for spritkørsel i mit tilfælde. Skal så lige siges at jeg aldrig ville sætte mig bag rattet hvis jeg var det mindste usikker på mit fokus eller tilstand. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

http://alkoholdialog.dk/grundskolenarticles/genstande-og-promiller/ 

Her er en hurtig oversigt, over hvor hurtigt, man forbrænder forskelligt alkohol. 

Jeg er helt 100000000 procent på din side, og må indrømme at jeg er ret chokeret over hvor "afslappet" et forhold folk har til alkohol og kørsel.

For snart 16 år siden, blev min kæreste, min svigerfar, hans kone og jeg påkørt af en spritter, og mit liv blev da total ændret den dag! Jeg var heldigvis den eneste i vores bil, som er blevet skadet. Jeg har fået piskesmæld, tage 30 + kilo på og ka ik holde til at arbejde fuldtid. Jeg har mere eller mindre hovedpine hver dag, min håndskrift har ændret sig og mange andre "småting" Hende der kørte bilen, ment overhovedet ik at hun havde drukket for meget, og det mente hendes fulde stedfar på passagersædet i hvert fald heller. Jeg har også fået kroniske smerter pga vores uheld. 

De fik BEGGE 2 frakendt kørekortet, plus hun fik en bøde på 10.

Svigtende dømmekraft, er jo en ret kendt bivirkning ved indtag af alkohol..... 

Her er aftalen, at vi skiftes til at køre fra fester. Hvis jeg køre, drikker jeg slet ik. Hvis kæresten køre, drikker han Max 1 velkomstdrink og et 1/2 glas vin til maden, for derefter at ku køre hjem 2-3 timer sener.

Fatter slet ik, at det er en nødvendig diskution, når I jo tydeligt har haft den før, så kender han jo også din holdning.

Og ja jeg håber at hende, den klamme ko, der påkørte os, har fået endnu være men, efter at hun påkørte os. 

Jeg har altid syntes at straffen, for kørsel i påvirket tilstand er ALT for lav i dk. Så snart du sætter dig i en bil og køre ud på offentlig vej, burde man ku tiltales for overlagt drabsforsøg, hvis man blir snuppet. Og ja det gælder hva endte det går galt eller ej. Sådan helt firkantet. Men det er jo så en helt anden debat, hvis der er nogen, der sku få lyst til at oprette den vh Stine 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Her er en hurtig oversigt, over hvor hurtigt, man forbrænder forskelligt alkohol. 

Jeg er helt 100000000 procent på din side, og må indrømme at jeg er ret chokeret over hvor "afslappet" et forhold folk har til alkohol og kørsel.

For snart 16 år siden, blev min kæreste, min svigerfar, hans kone og jeg påkørt af en spritter, og mit liv blev da total ændret den dag! Jeg var heldigvis den eneste i vores bil, som er blevet skadet. Jeg har fået piskesmæld, tage 30 + kilo på og ka ik holde til at arbejde fuldtid. Jeg har mere eller mindre hovedpine hver dag, min håndskrift har ændret sig og mange andre "småting" Hende der kørte bilen, ment overhovedet ik at hun havde drukket for meget, og det mente hendes fulde stedfar på passagersædet i hvert fald heller. Jeg har også fået kroniske smerter pga vores uheld. 

Her er aftalen, at vi skiftes til at køre fra fester. Hvis jeg køre, drikker jeg slet ik. Hvis kæresten køre, drikker han Max 1 velkomstdrink og et 1/2 glas vin til maden, for derefter at ku køre hjem 2-3 timer sener.

Fatter slet ik, at det er en nødvendig diskution, når I jo tydeligt har haft den før, så kender han jo også din holdning.

Og ja jeg håber at hende, den klamme ko, der påkørte os, har fået endnu være men, efter at hun påkørte os. 

Jeg har altid syntes at straffen, for kørsel i påvirket tilstand er ALT for lav i dk. Så snart du sætter dig i en bil og køre ud på offentlig vej, burde man ku tiltales for overlagt drabsforsøg, hvis man blir snuppet. Og ja det gælder hva endte det går galt eller ej. Sådan helt firkantet. Men det er jo så en helt anden debat, hvis der er nogen, der sku få lyst til at oprette den vh Stine 

Tak for dit svar . Er ked af at høre din situation , jeg har selv piskesmæld , ingen arbejde og daglige smerter . Så ved hvor du står .

min onkel er alkoholikler og har ofte kørt i beruset tilstand . Jeg tager STOR afstand for dette , for det risikere at gå ud over uskyldige mennesker . Det er bare slet ikke i orden .

Stod det til mig måtte man overhovedet ikke drikke og køre , den holdning kender min mand selvfølgelig . Diskutionen opstod fordi min mand som en selvfølge ville køre hjem , jeg sagde at det skulle han ikke. Han mente , at det kunne han sagtens , hvor til jeg blev sur . 

Forsvinder fornuften og dømmekraften ikke i takt med indtagelse af alkohol ?

Jeg er som dig også lidt overrasket over hvor afslappet forhold der er til dette .

Anmeld Citér

17. marts 2019

migxher

Her hjemme kører man ikke hvis man har drukket. That's it. Og det er lige så meget fordi du kan sagtens blive dømt selvom din promille er under det tilladte, f. Eks i tilfælde af ulykke. 

Anmeld Citér

18. marts 2019

Janey

Profilbillede for Janey
StineW79 skriver:

Jeg ser ingen steder, at der er et afslappet forhold til kørsel og alkohol i denne tråd. Langt de fleste skriver, at alkohol ikke hører sammen med bilkørsel, og der er ingen i tråden, der synes, det er ok, hvis man er over den tilladte promille, så der er da ingen her, der synes det er ok at køre spirituskørsel.

Anmeld Citér

18. marts 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Tak for dit svar . Er ked af at høre din situation , jeg har selv piskesmæld , ingen arbejde og daglige smerter . Så ved hvor du står .

min onkel er alkoholikler og har ofte kørt i beruset tilstand . Jeg tager STOR afstand for dette , for det risikere at gå ud over uskyldige mennesker . Det er bare slet ikke i orden .

Stod det til mig måtte man overhovedet ikke drikke og køre , den holdning kender min mand selvfølgelig . Diskutionen opstod fordi min mand som en selvfølge ville køre hjem , jeg sagde at det skulle han ikke. Han mente , at det kunne han sagtens , hvor til jeg blev sur . 

Forsvinder fornuften og dømmekraften ikke i takt med indtagelse af alkohol ?

Jeg er som dig også lidt overrasket over hvor afslappet forhold der er til dette .

Nu har jeg lige læst tråden igennem, og jeg ser altså ikke en afslappet holdning til kørsel og alkohol. Alle mener, at man ikke kører, når man er over den tilladte promille, og de fleste er helt enige med dig i, at man ikke kører, når man har drukket alkohol.

Som jeg læser folks indlæg, er folk kun ”imod dig”, hvor du bebrejder din mand for at have brudt jeres aftale, og det så viser sig, at I ikke helt har afstemt, hvad aftalen gik ud på.

Som jeg forstår det, så valgte du at køre hjem på trods af smerter og træthed, og det kan også være en overtrædelse af færdselsloven, som giver en frakendelse af kørekortet, så når I skal have afstemt jeres forventninger til hinanden omkring kørsel fremover, så kan du vise ham disse link, der viser, at de kan være problematisk i forhold til lovgivningen, at du kører, når du er træt og har smerter.

https://www.kørekortportalen.dk/vaerd-at-vide/alkohol/medicin-sygdom-og-koersel/

https://www.sikkertrafik.dk/presse/pressemeddelelser/pas-paa-traethed-bag-rattet-paa-ferien

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.