Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Tak for svar . Aftalen er jo netop han skal køre pga jeg har kroniske smerter og ikke kan køre så langt efter en fest hele dagen . Deraf diskutionen .

Nåh jamen det skriver du jo ikke at du har i dit første indlæg så det kan jeg jo ikk vide. 

Men igen. Jeg synes slet ikke det er for meget udfra den mængde du fortæller. Men så må kompromisset vel være at han drikker en velkomstdrink, et glad vin til maden og en enkelt øl. Så har han skruet ned og SU har skruet op. ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Babilooo

Det er i min bog for meget. Jeg ville holde mig til en velkomstdrink og måske 1/2-1 glas rødvin. 

To øl kan i sig selv være for meget hvis det er tæt på køretidspunktet. .. hvis man skal køre lovligt. Jeg drikker selv aldrig når jeg kører.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Babilooo

Som en anden påpeger .. hvis I kommer i et uheld og hans promille er 0,4 (dvs lovlig) så har han automatisk medansvar. Dvs det kan have forsikringsmæssige konsekvenser at drikke. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Babilooo

Men ærligt - jeg ville blive træt af at skulle køre hver gang til fest og ikke måtte drikke.

i min bog ville det derfor være fair st betale en taxa eller tage det offentlige nogle ad gangene. Det er jo lidt røvsygt kun at få en velkomstdrink - hvis man godt kan lide at nyde alkohol. Nok derfor han går “lidt til grænsen”

Anmeld Citér

17. marts 2019

A38

Man kan sikkert regne hans promille nogenlunde korrekt ud, men jeg er på din side, synes godt nok det er for meget at køre på. Jeg giver ikke meget for “jeg føler mig klar nok til at køre”-argumentet. Min kæreste var engang til en polterabend, hvor de overnattede. En af gæsterne havde nogle alkoholtests med for sjov, som de prøvede næste dag. Selvom de fleste havde sovet hele natten og følte sig helt klare i hovedet til at køre hjem, så viste det sig faktisk at de alle havde over 0,5 promille i blodet. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

For de første: Er man i tvivl om man kan/bør/skal køre - så skal man lade vær. Skal man sidde og lave en beregning udfra antal genstande, tiden om forbrænding osv så er der drukket for meget. 

For det andet: Ja det lyder af for meget alkohol for de fleste helt almindelige mennesker. 

Skal man køre bil drikker man ikke alkohol- slut. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

I stedet for at skændes om det, hvorfor så ikke bare købe en alkoholmeter? De kan fås for omkring 500 kr., mener jeg.. Og så kan man altid lige tjekke.. 

Min farbror som arbejdede for politiet har sådan en derhjemme, og hvis han er bare den mindste smule i tvivl om, hvad folks promille er, så får de ikke lov til at køre, før de har testet.. Hvilket er helt fair, synes jeg.. Og det er faktisk beroligende, at man ikke er i tvivl om, hvad ens promille er

Anmeld Citér

17. marts 2019

AnoMor

Unicorn1 skriver:

I stedet for at skændes om det, hvorfor så ikke bare købe en alkoholmeter? De kan fås for omkring 500 kr., mener jeg.. Og så kan man altid lige tjekke.. 

Min farbror som arbejdede for politiet har sådan en derhjemme, og hvis han er bare den mindste smule i tvivl om, hvad folks promille er, så får de ikke lov til at køre, før de har testet.. Hvilket er helt fair, synes jeg.. Og det er faktisk beroligende, at man ikke er i tvivl om, hvad ens promille er

Man kan ikke bruge de der privat alko-metre til meget. 

Jeg havde på et tidspunkt drukket 3 øl og 2 shots. Jeg kunne mærke jeg ikke skulle køre for fokus var forduftet. Min daværende fyr havde et i bilen af de dyre faktisk. Det prøvede jeg for sjov og det sagde 0,2. Så selvom jeg følte mig beruset og uansvarlig bag et rat. Så var jeg indenfor lovens grænser. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Man kan ikke bruge de der privat alko-metre til meget. 

Jeg havde på et tidspunkt drukket 3 øl og 2 shots. Jeg kunne mærke jeg ikke skulle køre for fokus var forduftet. Min daværende fyr havde et i bilen af de dyre faktisk. Det prøvede jeg for sjov og det sagde 0,2. Så selvom jeg følte mig beruset og uansvarlig bag et rat. Så var jeg indenfor lovens grænser. 

Jo jo man skal selvfølgelig ikke køre, hvis man ikke føler sig klar.. Men det kan jo også være træthed, der gjorde det hos dig.. 

Men jeg tænker bare, at hvis TS's mand føler sig klar i hovedet og frisk, men TS er bange for, at han har drukket for meget, så vil et alkometer være beroligende for TS

Anmeld Citér

17. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg ville ikke selv kunne køre på den mængde, ej heller lovligt. Min mand ville sikkert kunne, men han ville have nøjes med velkomst og 1 glas rødvin.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.