Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.876 visninger
97 svar
101 synes godt om
17. marts 2019

Anonym trådstarter

Min mand og jeg havde igår en større diskution omkring alkohol og kørsel . Diskutionen handlede om hvornår man kan køre efter at have drukket til en fest . Jeg er STOR modstander af at køre når man har drukket , og drikker ikke selv alkohol . Så mit syn på dette er måske nået mere stramt end andre .

vi var til fest igår - fra kl 13-18,30 . I dette tidsrum drak min mand velkomst drinks , 1 glas rødvin , samt 2 øl ( hvad jeg lige så , ikke fordi jeg er den onde frue der overvåger,  men han skulle køre hjem )

Hvor længe er man om at forbrænde en genstand ? Er det okay at køre efter at indtage dette ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

No-go i min bog. Min egen tommelfingerregel er 1 genstand i løbet af en fest, fødselsdag eller andet. Og så er det for mig lige meget hvor lang tid det løber over. Hvis man vil drikke mere så får man en anden til at køre.

Anmeld Citér

17. marts 2019

HapsHapsHaps

Jeg tænker det kommer an på hvor tæt på kørselstidpunktet man drikker? Jeg ville helt personligt mener at det var for meget til at kunne køre - men jeg er også meget firkantet på det punkt. Hvis man ved man skal køre bør man slet ikke drikke noget som helst. Hvor hurtigt man forbrænder alkohol afhænger af mange ting - alder, vægt, muskelmasse, indtag af mad og andre drikkevarer - så det er tæt på umuligt at sige om din mand lå over eller under det tilladte. Derfor hader jeg at have den diskussion med folk. Bare lad være med at drikke hvis du skal køre

Anmeld Citér

17. marts 2019

Pb18

Det er enormt individuelt hvor hurtigt man forbrænder alkohol. Mange bruger jo tommelfingerreglen 1 genstand pr time, men den passer i al fald ikke på mig. Men mænd forbrænder som oftest hurtigere end kvinder. Jeg ville dog synes at det var på grænsen det han drak, men jeg kender flere der ville synes at det var ok... 

Jeg drikker som udgangspunkt ikke hvis jeg skal køre. Til et arrangement som du beskriver ville jeg nok tage noget velkomstdrink men ellers ikke drikke - jeg er også lidt ekstra "emsig" ift alkohol og kørsel.

Der er også et andet aspekt i det, nemlig at sker der noget, så har man et øget ansvar hvis man har drukket. Også selvom ens promille er under 0.5...

Men snak om det hjemme (min erfaring er at det kan blive lidt bebrejdende og nærmest virke modsat hvis man påpeger det til festen) og ellers må du evt tilbyde at køre hjem en anden gang

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

No-go i min bog. Min egen tommelfingerregel er 1 genstand i løbet af en fest, fødselsdag eller andet. Og så er det for mig lige meget hvor lang tid det løber over. Hvis man vil drikke mere så får man en anden til at køre.

Jeg er fuldstændig modstander af alkohol og kørsel . Og har det nok som dig MAX 1 genstand .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

HapsHapsHaps skriver:

Jeg tænker det kommer an på hvor tæt på kørselstidpunktet man drikker? Jeg ville helt personligt mener at det var for meget til at kunne køre - men jeg er også meget firkantet på det punkt. Hvis man ved man skal køre bør man slet ikke drikke noget som helst. Hvor hurtigt man forbrænder alkohol afhænger af mange ting - alder, vægt, muskelmasse, indtag af mad og andre drikkevarer - så det er tæt på umuligt at sige om din mand lå over eller under det tilladte. Derfor hader jeg at have den diskussion med folk. Bare lad være med at drikke hvis du skal køre

Jeg ved selvfølgelig godt der er flere ting som spiller ind , jeg ved,  jeg har et stramt forhold og dette påvirker måske min realitetssans ,når det kommer til dette emne . I min verden hænger alkohol og kørsel slet ikke sammen . Vi har denne diskution HVER gang . Da hans syn er det er helt ok

Anmeld Citér

17. marts 2019

MorTil3+

Men hvorfor er det ham der skal køre når du alligevel ikke drikker?

Anmeld Citér

17. marts 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg ved selvfølgelig godt der er flere ting som spiller ind , jeg ved,  jeg har et stramt forhold og dette påvirker måske min realitetssans ,når det kommer til dette emne . I min verden hænger alkohol og kørsel slet ikke sammen . Vi har denne diskution HVER gang . Da hans syn er det er helt ok

Jeg er på din mands side. Jeg synes ikke det lyder af meget overhovedet. 

Derudover. så må i jo finde er kompromis omkring hvor meget der kan indtages. Ellers må du kører hjem når Du alligevel ikke drikker 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Men hvorfor er det ham der skal køre når du alligevel ikke drikker?

Igår var festen 2,5 time hjemmefra. Pga kroniske smerter er det svært for mig at køre så langt efter en fest . Da jeg pga smerterne bliver påvirket kognitivt . Bliver enormt udtrættet. I tættere afstand kører jeg selvfølgeligt .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg er på din mands side. Jeg synes ikke det lyder af meget overhovedet. 

Derudover. så må i jo finde er kompromis omkring hvor meget der kan indtages. Ellers må du kører hjem når Du alligevel ikke drikker 

Tak for svar . Aftalen er jo netop han skal køre pga jeg har kroniske smerter og ikke kan køre så langt efter en fest hele dagen . Deraf diskutionen .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.