Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

KASS

Mor11 skriver:

Jeg tror måske KASS tænker, at da i lavede den aftale var i ikke enige om præmissen  

Har jeg ret hvis jeg tror at i blot aftalte at han kørte hjem? At du ikke her nævnte at det altså krævede at han ikke drak alkohol til festen. 

Hvis du nævnte at han ikke måtte drikke overhovedet , så har han helt klart brudt aftalen. Men hvis du antog implicit at han ikke drak noget, så har han ikke været klar over hvad du tænkte og har derfor indgået aftalen med tanken om at han bare skulle være i stand til at køre, men derudover selv kunne styre om han syntes han kunne køre på 0 eller 4genstande over 6timer.  

Og bum, så kom uenigheden netop fordi du skal være tryg ved at køre med ham, og netop fordi ingen kan sige præcis hvor hurtigt han forbrænder alkohol - så tænker jeg en anden gang at det vil være rigtig godt at være helt firkantet omkring forventningerne inden i tager hjemmefra  

Det er ret præcist det, som jeg mener. En aftale om at køre hjem er ikke lig med en aftale om slet ikke at røre alkohol for mange, derfor er man nødt til at være enige om præmissen. 

Hvis man ikke kan blive enige, og manden ikke kører spritkørsel, så må det være for egen regning at finde en løsning, hvis man ikke vil køre med en, der har sniffet til en velkomstdrink - Sådan er jeg selv, så jeg forstår godt, at TS ikke gider at køre med ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Sorry. Men hvis vi nu glemmer alt om KASS  

Hvordan lød aftalen så hjemmefra? Kan du genkende det med at aftalen måske ikke var så konkret som den måske burde have været? Eller fik du sagt hvad du tænkte og han så reelt bare var ligeglad og drak noget alligevel? 

Det er ikke for at være træls, men for at finde en løsning fremadrettet for jer så i ikke står der igen  

Aftalen var ikke udspecificeret . Men det er en stående aftale , at når vi har så lang vej så kører han . Vi har IKKE snakket om hvor meget han skal drikke , jeg har ved en fejl forventet at det giver sig selv . Den del kan jeg så lære af . Fremadrette kan jeg ikke stole på vores aftaler . Da vores syn på netop dette punkt IKKE er ens . Og jeg under ingen omstændigheder kører med folk som drikker . 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Men hvad VAR aftalen helt præcis? 

Var i enige om at han intet alkohol skulle drikke og han så gjorde alligevel? 

Aftalen er meget vagt formuleret 

Aftalen var han skulle køre ! Min fejl at forventet det ikke indebære flere genstande . 

Anmeld Citér

17. marts 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Aftalen var han skulle køre ! Min fejl at forventet det ikke indebære flere genstande . 

Okay. Så han har jo ikk brudt aftalen. Fremover skal aftalen så bare gøres mere præcis. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Aftalen var ikke udspecificeret . Men det er en stående aftale , at når vi har så lang vej så kører han . Vi har IKKE snakket om hvor meget han skal drikke , jeg har ved en fejl forventet at det giver sig selv . Den del kan jeg så lære af . Fremadrette kan jeg ikke stole på vores aftaler . Da vores syn på netop dette punkt IKKE er ens . Og jeg under ingen omstændigheder kører med folk som drikker . 

Argh sorry men altså du skriver, at fremover kan du ikke stole på jeres aftale (altså lægger skylden på din mand), men aftalen var jo bare, at han kørte hjem.. Og det var jo netop det, han ville.. 

Han er ikke tankelæser, så du bliver altså nødt til at lave en klar aftale med ham om, at han så ikke drikker NOGET alkohol overhovedet, når han kører.. Han har sådan set overholdt jeres aftale, så det er ikke fair at sige, at du så ikke kan stole på ham fremover 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det har du selvfølgelig ret i.

Men jeg synes, det vil være totalt langt ude, hvis man skal til at hyre en telebus.

For mig er det simpelt, at man f.eks. skiftes til at køre - som de jo også plejer at gøre.

Jeg synes da, det er lidt et problem, hvis manden absolut vil drikke så meget, at hans kone ikke er tryg ved at køre med ham.

Det er nok bare mig - men jeg synes, det er barnligt, at man ikke vil lade være med at drikke, hvis man er den, der skal køre.

Syntes at man som par burde kunne regne med hinanden og de aftaler der er lavet . Jeg kunne have valgt at skrive meget mere om os . Men egenligt ikke nødvendigt for mit udgangspunkt i tråden . Min mand kender jo selvfølgelig min situation og aftalerne for weekenden er lavet udfra fællles ønsker & behov . Min mand valgte så at glemme hans del . 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Okay. Så han har jo ikk brudt aftalen. Fremover skal aftalen så bare gøres mere præcis. 

Det er heller ikke det tråden handler om !!!!

men hvorvidt og hurtigt man forbrænder alkohol. Og hvor meget er ok for at køre . Men som altid herinde er der nogle som skal vende / dreje og konkludere 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Næste gang , så udspecificerer du helt konkret hvad du vil og ikke vil køre med ( 0 genstande, 2 genstande eller hvad din grænse nu er) og hvis han går med til det, så må du holde ham op på det - og hvis han bryder aftalen må du demonstrativt - selvom det er pisse træls - finde en alternativ vej hjem.. så ved han i hvertfald at du mener det til en anden gang. 

Men bedst af alt, ville det nok være at tage overnatningen den dag festen er, så vidt muligt. Også når han nu faktisk helst vil have en overnatning mellem turene frem og tilbage det var bare smadderuheldigt at det ikke kunne lade sig gøre netop denne weekend  

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Argh sorry men altså du skriver, at fremover kan du ikke stole på jeres aftale (altså lægger skylden på din mand), men aftalen var jo bare, at han kørte hjem.. Og det var jo netop det, han ville.. 

Han er ikke tankelæser, så du bliver altså nødt til at lave en klar aftale med ham om, at han så ikke drikker NOGET alkohol overhovedet, når han kører.. Han har sådan set overholdt jeres aftale, så det er ikke fair at sige, at du så ikke kan stole på ham fremover 

Ja det er korrekt han valgte at overholde vores aftale om at køre . Min fejl , at jeg ikke ønsker at køre med en som  ( måske ) er påvirket af alkohol .  Næste gang vil jeg bære over med min , hans og evt andres sikkerhed 

Anmeld Citér

17. marts 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Det er heller ikke det tråden handler om !!!!

men hvorvidt og hurtigt man forbrænder alkohol. Og hvor meget er ok for at køre . Men som altid herinde er der nogle som skal vende / dreje og konkludere 

Du er ikke fair i din debat stil. Hvis det udelukkende handlede om hvor hvorvidt og hvor hurtigt man forbrænder alkohol. Så var hele den smøre omkring at i var til fest og hvor meget han havde drukket og din tolerance til alkohol osv slet ikke nødvendig til at starte med. 

Så skulle opslaget jo bare have heddet “hvor meget forbrænder man”. 

Så det handler jo tydeligvis om at du havde håbet på at alle ville synes at din mand var helt forkert på den. Men da det ikke er tilfældet så handler det nu kun om en enkelt ting og det er ikke hvad du selv oplyser  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.