Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Jo jo man skal selvfølgelig ikke køre, hvis man ikke føler sig klar.. Men det kan jo også være træthed, der gjorde det hos dig.. 

Men jeg tænker bare, at hvis TS's mand føler sig klar i hovedet og frisk, men TS er bange for, at han har drukket for meget, så vil et alkometer være beroligende for TS

Det var bestemt ikke træthed. Jeg var klar til fest og farver. Jeg var fuld. Men jeg påvirkes generelt hurtigt af alkohol fordi jeg ikke er særlig stor. Derfor kan de slko metre ikke bruges i privaten. Jeg giver ihvertfald intet for dem i rakt dem erfaring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Det var bestemt ikke træthed. Jeg var klar til fest og farver. Jeg var fuld. Men jeg påvirkes generelt hurtigt af alkohol fordi jeg ikke er særlig stor. Derfor kan de slko metre ikke bruges i privaten. Jeg giver ihvertfald intet for dem i rakt dem erfaring 

Hmm ja så ved jeg det ikke rigtigt.. Men altså jeg siger heller ikke, at man skal køre, hvis man føler sig for fuld, selvom testen siger under det tilladte.. Man skal jo også mærke efter i sig selv .. 

Men det vil stadig være en hjælp mod et skænderi, hvis hendes mand ellers føler sig frisk nok 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Men ærligt - jeg ville blive træt af at skulle køre hver gang til fest og ikke måtte drikke.

i min bog ville det derfor være fair st betale en taxa eller tage det offentlige nogle ad gangene. Det er jo lidt røvsygt kun at få en velkomstdrink - hvis man godt kan lide at nyde alkohol. Nok derfor han går “lidt til grænsen”

For det første køre han ikke hver gang , denne fest var 2,5 times kørsel hjemmefra. Når vi er så langt væk kører han , da jeg pga smerter har svært ved det efter sådan en lang dag . Når det er tættere på os kører jeg selvfølgelig . Deref diskutionen .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hmm ja så ved jeg det ikke rigtigt.. Men altså jeg siger heller ikke, at man skal køre, hvis man føler sig for fuld, selvom testen siger under det tilladte.. Man skal jo også mærke efter i sig selv .. 

Men det vil stadig være en hjælp mod et skænderi, hvis hendes mand ellers føler sig frisk nok 

Min tanke er blot at man måske kan føle sig frisk nok , men ens promille siger noget andet . Jeg tænker dem der bliver taget for spiritus kørsel , sikkert også mener de kan køre ?

Anmeld Citér

17. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min kæreste kunne sagtens køre på den mængde strakt over så mange timer. Jeg kunne nok ikke. Så skulle jeg have haft et par timer mere.

Min kærestes far var alkoholiker og have fået et alkometer engang af en af deres venner som er politimand, som gerne ville passe på ham. Jeg ved ikke om det var et prof han fik, eller et til "privat brug" og om der er forskel på dem. men han brugte den altid inden han satte sig i en bil og min kæreste har også brugt den flere gange , hvor han har drukket ca 4 genstande over et heldagsarrangement og hvor han  følt sig fuldt ud frisk i hovedet og alkometeret har vist omkring 0.2..  

En anden gang hvis du er nervøs over det, så sig til din kæreste at han enten kan droppe den sidste øl, eller også må i tage en taxa hjem på trods af 2timers kørsel. Du skal selvfølgelig også være tryg når du kører med ham ellers kan i booke en overnatning i nærheden, det er sgu da også meget hyggeligt  

Anmeld Citér

17. marts 2019

Babilooo

For det første køre han ikke hver gang , denne fest var 2,5 times kørsel hjemmefra. Når vi er så langt væk kører han , da jeg pga smerter har svært ved det efter sådan en lang dag . Når det er tættere på os kører jeg selvfølgelig . Deref diskutionen .

Men det er da uanset hvad risikabelt at køre hjem fra en fest når man er træt om natten hvis det er 21/2 time. Jeg ville da helt klart sørge for overnatning i sådanne et tilfælde. Og hvis det er inden for 30-40 km vill jeg tage det offentlige eller en taxa. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Min mand og jeg havde igår en større diskution omkring alkohol og kørsel . Diskutionen handlede om hvornår man kan køre efter at have drukket til en fest . Jeg er STOR modstander af at køre når man har drukket , og drikker ikke selv alkohol . Så mit syn på dette er måske nået mere stramt end andre .

vi var til fest igår - fra kl 13-18,30 . I dette tidsrum drak min mand velkomst drinks , 1 glas rødvin , samt 2 øl ( hvad jeg lige så , ikke fordi jeg er den onde frue der overvåger,  men han skulle køre hjem )

Hvor længe er man om at forbrænde en genstand ? Er det okay at køre efter at indtage dette ?

Jeg synes at det er okay at han kører efter dette indtag, han har drukket 4 genstande på over 5 timer. de første genstande er brændt ud igen da i kørte hjem, så han kører jo ikke med 4 genstande i blodet.

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Man kan sikkert regne hans promille nogenlunde korrekt ud, men jeg er på din side, synes godt nok det er for meget at køre på. Jeg giver ikke meget for “jeg føler mig klar nok til at køre”-argumentet. Min kæreste var engang til en polterabend, hvor de overnattede. En af gæsterne havde nogle alkoholtests med for sjov, som de prøvede næste dag. Selvom de fleste havde sovet hele natten og følte sig helt klare i hovedet til at køre hjem, så viste det sig faktisk at de alle havde over 0,5 promille i blodet. 

For mange år siden havde jeg en ung pige ansat , hende og hendes kæreste havde været til fest . Næste morgen ville han køre til bageren efter morgenbrød og blev taget for spiritus kørsel . Som sagt drikker jeg ikke , så jeg er måske ikke den rette til at vurdere . Men for mig er 4 genstande bare for meget . Men beskeden er bare , det har jeg forbrændt . Så deraf mit spørgsmål . Har ingen ide eller fornemmelse af hvor hurtigt alkohol fordamper , da jeg aldrig drikker selv .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Men det er da uanset hvad risikabelt at køre hjem fra en fest når man er træt om natten hvis det er 21/2 time. Jeg ville da helt klart sørge for overnatning i sådanne et tilfælde. Og hvis det er inden for 30-40 km vill jeg tage det offentlige eller en taxa. 

Ja vi havde taget en overnatning men skulle hjem om aften . Da vi havde planer dagen efter . Som sagt var festen om dagen , så dette var jo ikke om natten . Festen sluttede kl 18,30 , så slet ikke i nærheden af nat !

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Min kæreste kunne sagtens køre på den mængde strakt over så mange timer. Jeg kunne nok ikke. Så skulle jeg have haft et par timer mere.

Min kærestes far var alkoholiker og have fået et alkometer engang af en af deres venner som er politimand, som gerne ville passe på ham. Jeg ved ikke om det var et prof han fik, eller et til "privat brug" og om der er forskel på dem. men han brugte den altid inden han satte sig i en bil og min kæreste har også brugt den flere gange , hvor han har drukket ca 4 genstande over et heldagsarrangement og hvor han  følt sig fuldt ud frisk i hovedet og alkometeret har vist omkring 0.2..  

En anden gang hvis du er nervøs over det, så sig til din kæreste at han enten kan droppe den sidste øl, eller også må i tage en taxa hjem på trods af 2timers kørsel. Du skal selvfølgelig også være tryg når du kører med ham ellers kan i booke en overnatning i nærheden, det er sgu da også meget hyggeligt  

Nu er der flere ting der spiller ind og forhold til vores valg . Min mand vil ikke køre frem og tilbage samme dag , så vi overnattede fra fredag til lørdag . En taxi kan jo ikke være en mulighed eftersom vores bil skal med hjem . Festen var om dagen så det burde jo være muligt at køre hjem .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.