Alkohol og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

For mange år siden havde jeg en ung pige ansat , hende og hendes kæreste havde været til fest . Næste morgen ville han køre til bageren efter morgenbrød og blev taget for spiritus kørsel . Som sagt drikker jeg ikke , så jeg er måske ikke den rette til at vurdere . Men for mig er 4 genstande bare for meget . Men beskeden er bare , det har jeg forbrændt . Så deraf mit spørgsmål . Har ingen ide eller fornemmelse af hvor hurtigt alkohol fordamper , da jeg aldrig drikker selv .

Ikke fordi at jeg går ind for spirituskørsel på nogen måde, men han har ret i af de første genstande er væk igen efter det antal timer. Lidt højt sat så er en mand ca 1,5 time om at forbrænde en genstand, så hvis han har drukket 4 på 5 timer ( jeg går ud fra en jævn fordeling tidsmæssigt ), så er det helt lovligt at han kører hjem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Nu er der flere ting der spiller ind og forhold til vores valg . Min mand vil ikke køre frem og tilbage samme dag , så vi overnattede fra fredag til lørdag . En taxi kan jo ikke være en mulighed eftersom vores bil skal med hjem . Festen var om dagen så det burde jo være muligt at køre hjem .

Det var også blot et forslag. Men nu hvor han ikke gider køre frem og tilbage samme dag, var det måske mere hensigtsmæssigt at køre derover på festdagen , overnatte og så køre hjem dagen efter istedet for problem med alkohol løst 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ikke fordi at jeg går ind for spirituskørsel på nogen måde, men han har ret i af de første genstande er væk igen efter det antal timer. Lidt højt sat så er en mand ca 1,5 time om at forbrænde en genstand, så hvis han har drukket 4 på 5 timer ( jeg går ud fra en jævn fordeling tidsmæssigt ), så er det helt lovligt at han kører hjem

Det kan sagtens tænkes . Selv hans bordmakker kommenterede at kørsel fra hans side , hvis var et overstået kapitel . De sidste genstande blev drukket inden for nogle timer .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det var også blot et forslag. Men nu hvor han ikke gider køre frem og tilbage samme dag, var det måske mere hensigtsmæssigt at køre derover på festdagen , overnatte og så køre hjem dagen efter istedet for problem med alkohol løst 

Men dette var ikke en mulighed , da vi havde planer søndag morgen . Planer han jo selvfølgelig var klar over 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det kan sagtens tænkes . Selv hans bordmakker kommenterede at kørsel fra hans side , hvis var et overstået kapitel . De sidste genstande blev drukket inden for nogle timer .

Okay, men han har stadigvæk ret

Anmeld Citér

17. marts 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

For det første køre han ikke hver gang , denne fest var 2,5 times kørsel hjemmefra. Når vi er så langt væk kører han , da jeg pga smerter har svært ved det efter sådan en lang dag . Når det er tættere på os kører jeg selvfølgelig . Deref diskutionen .

Sådan havde jeg fundet en anden løsning. Overnatning eller offentlig transport, så min mand kunne nyde alkohol uden at vi skulle tænke på om han var ædru nok til at køre. 

Det er fint nok at du plejer at køre, men hvis I har diskusidis omkring kørsel og alkohol, bør han ikke køre, og i burde have haft en anden løsning.. men det er bare min mening. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Sådan havde jeg fundet en anden løsning. Overnatning eller offentlig transport, så min mand kunne nyde alkohol uden at vi skulle tænke på om han var ædru nok til at køre. 

Det er fint nok at du plejer at køre, men hvis I har diskusidis omkring kørsel og alkohol, bør han ikke køre, og i burde have haft en anden løsning.. men det er bare min mening. 

Men aftalen var jo han skulle køre ! Weekenden var jo netop planlagt . Diskutionen opstod fordi vi ikke er enig i HVOR meget man skal / kan drikke og køre bil efterfølgende . Aftalen var jo netop han skulle køre .

Anmeld Citér

17. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Min tanke er blot at man måske kan føle sig frisk nok , men ens promille siger noget andet . Jeg tænker dem der bliver taget for spiritus kørsel , sikkert også mener de kan køre ?

Ja men det er jo netop derfor, at det er godt lige at få det bekræftet, om man kan køre eller ej .. Hvis man føler sig frisk nok, men alkometeret siger noget andet, så må man jo lade bilen stå.. Men så bliver I da ikke uvenner 

Anmeld Citér

17. marts 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men aftalen var jo han skulle køre ! Weekenden var jo netop planlagt . Diskutionen opstod fordi vi ikke er enig i HVOR meget man skal / kan drikke og køre bil efterfølgende . Aftalen var jo netop han skulle køre .

Hvis diskussion omkring alkohol allerede er der FØR i tager af sted, ville jeg have en nød plan, for hvis I er uenige, er der en stor chance for at han alligevel drikker mere end du mener er for meget, og ikke kan køre. 
Jeg ville slet ikke lave en aftale om at han kører, hvis der er uenighed omkring alkohol indtag, for som du siger, du kan ikke gå og se ham over skulderen, han virker ikke til at tage det så tungt. Ikke om jeg ville sætte mig ind i en bil med en der ser så let på alkohol og kørsel. 

Anmeld Citér

17. marts 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Ja vi havde taget en overnatning men skulle hjem om aften . Da vi havde planer dagen efter . Som sagt var festen om dagen , så dette var jo ikke om natten . Festen sluttede kl 18,30 , så slet ikke i nærheden af nat !

Nå nej .. sorry. Havde glemt det tidspunkt du nævnte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.