Du er 35 og har 1 barn... Så hvad????
Jeg synes bar det er synd at man fået det første barn efter man er 35, så er man jo gammel..
Og nej, siger IKKE at du ikke kan passe godt på dine børn. Det siger jeg ikke noget om!
Det synes jeg er en mystisk holdning! I gamle dage, hvor folk kun levede til de var 45 år, fik de altså stadig børn og havde meget færre år sammen med dem end i dag. Også selvom de måske blev forældre som 16-20 årige. En der bliver forælder i dag som fx. 40 årig har stadig meget større chance for at få dobbelt så mange år med sit barn som folk dengang!
Jeg synes ikke at det på den måde er så afgørende hvor gammel man er. Så kunne man også begynde at snakke om hvorvidt folk med en kronisk sygdom måtte få børn. Min Mor havde kræft fra hun var 17 år og fik mig som 23-årig. Døde som 40-årig. Skulle hun så ikke have fået mig, fordi hun havde øget risiko for at dø tidligt?
Jeg ved godt det ikke er sådan du mener det, men jeg prøver bare at få dig til at se tingene lidt mere nuanceret! Min Mor er død, og mange med 'gamle' forældre får mange flere år sammen med deres forældre end jeg gjorde med min Mor. Jeg har overlevet og har et dejligt liv alligevel. Livet giver ingen garantier, så jeg synes folk skal gøre præcis som de har lyst til! Og som Eva så klogt skriver, kroppen skal nok selv sige stop!
Anmeld