Aldersgrænse ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
dorthemus skriver:

Nej det kan jeg personligt heller ikke, men det er en rigtig svær diskussion som man jo også kan se på de forskellige indlæg her...der er jo tydeligvis kvinder som får deres første barn langt oppe i fyrrene og er fantastiske mødre

Personligt føler jeg, at det var sidste udkald for mig at få et barn nu, men igen var det ikke lykkedes første gang var jeg jo nok blevet ved selvom jeg måske nåede at passere de 40 år

Det er en super svær diskussion der går ind i alle mulige andre emner. mmm... 

Men jeg syntes man bør tilstræbe at have det længste liv muligt, med sine børn og det gør man vel, ved at få dem så tidligt som muligt og hvis det ikke er muligt før senere, så er det jo bare sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Pige2009

dorthemus skriver:

Haha..ja helt æligt! Hvor er mænnerne henne i det her

Præcis. Faderen til lillepigen er næsten 41, når hun bliver født, og det er mit indtryk, at det er mere legitimt for mændene at være over 40 år end det er for kvinderne. Gad vide hvorfor det er sådan?

Anmeld

19. oktober 2009

ønskebørn74

Astrids-mor skriver:

øh okay trækker mig, for gider ikke diskutere det her..
Spørgsmålet var om hva vi synes med alders grænse. men det er åbenbart ikk okay at komme med sin egen holdning!
Men kort og godt- Man skal ikke være besteforældre til sine børn

og hvad hvis naturen ikke vil det?? Kunne du undvære din datter???

Anmeld

20. oktober 2009

Ansemusen

Du er 35 og har 1 barn... Så hvad????
Jeg synes bar det er synd at man fået det første barn efter man er 35, så er man jo gammel..
Og nej, siger IKKE at du ikke kan passe godt på dine børn. Det siger jeg ikke noget om!

Det synes jeg er en mystisk holdning! I gamle dage, hvor folk kun levede til de var 45 år, fik de altså stadig børn og havde meget færre år sammen med dem end i dag. Også selvom de måske blev forældre som 16-20 årige. En der bliver forælder i dag som fx. 40 årig har stadig meget større chance for at få dobbelt så mange år med sit barn som folk dengang!

Jeg synes ikke at det på den måde er så afgørende hvor gammel man er. Så kunne man også begynde at snakke om hvorvidt folk med en kronisk sygdom måtte få børn. Min Mor havde kræft fra hun var 17 år og fik mig som 23-årig. Døde som 40-årig. Skulle hun så ikke have fået mig, fordi hun havde øget risiko for at dø tidligt?

Jeg ved godt det ikke er sådan du mener det, men jeg prøver bare at få dig til at se tingene lidt mere nuanceret! Min Mor er død, og mange med 'gamle' forældre får mange flere år sammen med deres forældre end jeg gjorde med min Mor. Jeg har overlevet og har et dejligt liv alligevel. Livet giver ingen garantier, så jeg synes folk skal gøre præcis som de har lyst til! Og som Eva så klogt skriver, kroppen skal nok selv sige stop!

Anmeld

20. oktober 2009

Ansemusen

dorthemus skriver:

Hold da op, så har jeg da hørt den med....med mine 38 år må jeg jo så være tudsegammel i dine øjne, haha

Var altså lige nødt til at tjekke din alder...nu forstår jeg bedre

Du er ikke gammel Dorthe, du er i din bedste alder og jeg er ikke et sekund i tvivl om at du bliver en fantastisk mor for dit barn i mange mange år!!

Anmeld

20. oktober 2009

dorthemus

Zafir skriver:

Det er en super svær diskussion der går ind i alle mulige andre emner. mmm... 

Men jeg syntes man bør tilstræbe at have det længste liv muligt, med sine børn og det gør man vel, ved at få dem så tidligt som muligt og hvis det ikke er muligt før senere, så er det jo bare sådan

Klogt sagt .....godt at jeg har tænkt mig at blive 100 år

Anmeld

20. oktober 2009

dorthemus

Linda2009 skriver:

Præcis. Faderen til lillepigen er næsten 41, når hun bliver født, og det er mit indtryk, at det er mere legitimt for mændene at være over 40 år end det er for kvinderne. Gad vide hvorfor det er sådan?

Mænd har altid fået længere snor på en lang række områder...mænd bliver jo også bedre med alderen, ligesom årgangsvin - kvinder bliver bare gamle, ikke

Men tiden indhenter også mændene, læste at mange mænds sædkvalitet er så dårlig, at de faktisk ikke ka blive fædre efter de 40 år...og det chokerer mange mænd der nu pludselig også har fået travlt.

Du fik vist gaflet én af de få gode tilbage

Anmeld

20. oktober 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Du er ikke gammel Dorthe, du er i din bedste alder og jeg er ikke et sekund i tvivl om at du bliver en fantastisk mor for dit barn i mange mange år!!

Tak søde

Anmeld

20. oktober 2009

Sees

malou skriver:

ok jeg undrer mig bare.... og synes bestemt ikke man er gammel efter man er fyldt 35..... men mon ikke det er fordi der er så stor aldersforskel på dig og mig...

Jeg synes ikke du er gammel, smukke Malou
Jeg synes det er fedt at du har ventet til DU var klar .. Det gør jo også at du giver Victor, den bedste opvekst.
Emil var jo en upser, for jeg ville gerne have ventet nogle år endnu, og til MANDEN var der, men sådan blev det ikke, og det er jeg da idag glad for, for jeg vil ikke kunne undvære ham, og jeg er klart vokset med opgaven.
Men klart jeg gerne ville have levet livet lidt mere, inden jeg havde sat et barn i verden.

Jeg synes ikke der er nogen aldersgrænse .. Man får børn, når man er klar, når man vil og når kroppen giver lov til det !
Man kan være en go mor, uanset om man er 18, 24, 35 eller 46.

Anmeld

20. oktober 2009

dorthemus

NoOne skriver:

Jeg synes ikke du er gammel, smukke Malou
Jeg synes det er fedt at du har ventet til DU var klar .. Det gør jo også at du giver Victor, den bedste opvekst.
Emil var jo en upser, for jeg ville gerne have ventet nogle år endnu, og til MANDEN var der, men sådan blev det ikke, og det er jeg da idag glad for, for jeg vil ikke kunne undvære ham, og jeg er klart vokset med opgaven.
Men klart jeg gerne ville have levet livet lidt mere, inden jeg havde sat et barn i verden.

Jeg synes ikke der er nogen aldersgrænse .. Man får børn, når man er klar, når man vil og når kroppen giver lov til det !
Man kan være en go mor, uanset om man er 18, 24, 35 eller 46.

Nemlig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.